Тренінгове заняття "Ми - дружний клас"

Про матеріал
Тренінгове заняття для учнів 7-11 класів, метою якого є підвищення рівня позитивного емоційного стану групи загалом та кожного учасника зокрема, згуртування учасників групи, підвищення рівня довіри членів групи одне до одного. Орієнтовна кількість учасників: 15-20 осіб. Тривалість заняття: 100 хвилин.
Перегляд файлу

Ми – дружний клас!

Мета: підвищення рівня позитивного емоційного стану групи загалом та кожного учасника зокрема, згуртування учасників групи, підвищення рівня довіри членів групи одне до одного.

Форма проведення: тренінгове заняття.

Цільова група: учні 7-11 класу.

Орієнтовна кількість учасників: 15-20 осіб.

Тривалість заняття: 100 хв.

 

п/п

Зміст

Обладнання

Час

1.

Привітання. Оголошення теми. Саморефлексія внутрішнього стану.

 

5 хв.

2.

Правила.

До уваги тренера:

Тренер може заготувати плакат, на якому будуть написані основні правила, рекомендовані для проведення тренінгових занять. В ході роботи тренер зачитує правила по одному, очікуючи зворотного зв’язку від кожного учасника групи. Якщо всі погоджуються із запропонованими правилами, варто спитати, чи немає пропозицій щодо додаткових правил. Для налагодження тіснішого емоційного контакту з учасниками групи тренер може створювати правила групи без попередньо заготовленого плакату.

Плакат

5 хв.

3.

Очікування.

До уваги тренера:

Очікування варто провести по колу, даючи можливість з допомогою м’якої іграшки, яка знижує рівень тривожності, кожному учаснику висловитися.         

М’яка іграшка

5 хв.

4.

Вправа «Сонечко».   (авт.)

Інструктаж: Кожен учасник групи малює сонечко з кількістю промінчиків, які відповідають кількості учасників групи. В центрі «свого» сонечка учасник записує своє ім’я і передає сусідові у будь-яку сторону.   На «промінчиках сонечка» кожен записує якусь позитивну якість людини, ім’я якої зображене в центрі сонечка.

До уваги тренера:

Малюнки рухаються по колу від одного учасника групи до іншого доти, поки кожен учасник не отримає свій аркуш паперу із сонечком.

Мета: підвищення рівня позитивного емоційного стану групи загалом та кожного учасника зокрема, згуртування учасників групи.

Резюме: кожній людині приємно, коли про неї згадують теплим словом.

Аркуші паперу, фломастери, кольорові олівці

10 хв.

5.

Вправа «Компліменти»:

А) інструктаж до вправи:

Учасники стоять у колі. Тренер пропонує придумати компліменти партнерам, перший говорить комплімент і  кидає м'яча учаснику, якому цей комплімент призначений. Цей учасник кидає м'яча іншому, якому хоче сказати свій комплімент, і так далі. Кожен учасник перед тим, як сказати свій комплімент, має подякувати за отриманий на свою адресу. Комплімент, як і подяка, мають бути оригінальними;

В) власне виконання вправи;

Г) шерінг.

    Мета: підвищення емоційного стану учасників групи, створення позитивної атмосфери згуртованості.

    Резюме: якщо людині важко було зробити комплімент чи (і) вислухати комплімент в свою адресу, то, ймовірно, проявляються внутрішні проблеми особистості, наприклад занижена самооцінка.

До уваги тренера:

Тренер стежить, щоб комплімент отримав кожен учасник. Варто звернути увагу на тих учасників групи, у яких виникали труднощі під час виконання даного завдання (якщо такі були). Таким чином завдання може слугувати діагностичним матеріалом для подальшої роботи з групою та кожним учасником зокрема.

м'яч

20 хв.

6.

Вправа «Веселий фотограф»:

А) інструктаж до вправи;

Б) виконання вправи;

В) шерінг.

    Мета: активізувати позитивний емоційний стан групи.

   Тренер запрошує одного бажаючого стати «фотографом». Всі інші учасники збираються в певному місці і створюють «похмуру команду», яка має сфотографуватися. Завдання «фотографа» під час зйомки розсмішити «похмуру команду», а завдання «команди» - не піддаватися на заохочення «фотографа» (звуки, слова, жести, міміка тощо) і залишатися похмурими. Той з команди, хто не витримає і хоча б посміхнеться, переходить на бік «фотографа» і допомагає йому розсмішити інших.

     Гру можна провести кілька разів, змінюючи «фотографа».

     Запитання для обговорення:

  • Чи змінився настрій після гри і як?
  • Що вплинуло на зміну настрою?

 

15 хв.

7.

Вправа «Однією ногою» (авт.):

А) створення пар за допомогою погляду;

Б) ходіння «однією ногою» парами;

В) об’єднання в четвірки;

Г) обмін емоціями та почуттями.

      Мета: підвищення емоційного стану, підведення до висновку про особливості взаємодії між людьми та рівня спілкування, базуючись на характерологічних проявах особистості.

      Резюме: залежно від рис характеру людини (уважливість, доброзичливість, вміння пристосовуватись чи егоїзм, гордість...) людина може або не може жити, працювати чи спілкуватись з іншими на рівних, або «однією ногою».

     Завдання пар, які утворились, за командою тренера «почали» - почати рух таким чином, щоб права нога того, хто стоїть ліворуч, одночасно рухалась із лівою ногою того, хто стоїть праворуч так, ніби їхні ноги зв’язані. Для зручності, у парі можна тримати одне одного під руку чи за руку. За наступною командою тренера пари об’єднуються у четвірки. Завдання ускладнюється тим, що двоє партнерів, які знаходяться всередині четвірки, мають спробувати синхронізувати рух своїх кроків із сусідами праворуч і ліворуч. 

 

15 хв.

8.

Вправа «Свічка»:

А) інструктаж:

Учасники стають у коло. Бажаючий виходить у середину кола, складає руки на груди, закриває очі і, не зрушуючи ніг з вихідного положення, «падає» на руки партнерам. Дуже дбайливо учасники «підхоплюють» свого товариша, а він цілком їм довіряє. Домогтися, щоб якнайбільше учасників побувало в ролі свічки.

Б) виконання вправи;

В) шерінг.

      Мета: підвищення рівня довіри членів групи одне до одного.

      Резюме: не завжди і не кожна людина може довіритись іншим, але якщо ці люди – колеги, однодумці, а рівень довіри все одно низький, то, ймовірно, потрібно шукати причини і шляхи подолання внутрішніх проблем особистості.

 До уваги тренера:

Якщо група велика, то краще утворити не одне коло, а два або і три, щоб кільце із учасників групи було досить щільним і не було ймовірності, щоб вчитель, перебуваючи у ролі «свічки», впав на підлогу.

 

10 хв.

9.

Завершальний шерінг

До уваги тренера:

В ході завершального шерінгу кожен учасник має можливість озвучити види роботи, емоційний стан, ідеї, думки, які якимось чином відгукнулись у нього, проводячи паралель із очікуваннями, що були на початку заняття. Для тренера даний вид роботи стає своєрідною діагностикою та зворотнім зв’язком про проведений тренінг.

 

15 хв.

 

 

                    

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 травня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку