Тренінгове заняття "Ми-дружні"

Про матеріал
Заняття допоможе створити позитивний психологічний клімат в колективі, допомогти краще зрозуміти один одного і довіряти один одному.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тренінгове заняття

з учнями 5 класу

«Ми – дружні!»

 

 

 

 

                                        Підготувала:

                                                               практичний психолог

                                                                     Соймівського НВК І-ІІ ст.

                                                    Шовак Наталія

 


Мета: створити позитивний психологічний клімат в колективі, допомогти краще зрозуміти один одного і довіряти один одному.

Вправа «Хто в коробці?»

Психолог. Ми зібрались тут для того, щоб подружитись. Адже коли клас дружний, у ньому затишно, добре і до школи хочеться йти хоча б для того, аби побачити своїх друзів. А від кого залежить, щоб ваш клас був дружним?.. Зараз ви побачите. Ось тут у мене в коробці є портрет того, від кого це залежить. (Діти по черзі підходять, дивляться у коробку, де лежить дзеркало, і бачать своє відображен­ня.) Як ви вважаєте, чи справді це залежить від вас?...

А зараз ми спробуємо більше дізнатись одне про одного, щоб подружитись.

Вправа «Розкажи про себе»

Психолог. Подумайте про себе, відповідаючи на запитання:

  1. Цікаве привітання.
  2. Прізвище, ім'я.
  3. Мій день народження.
  4. Мої гарні риси характеру (веселий, това­риський, добрий, розумний, сміливий, добрий Друг).
  5. Мої улюблені заняття (грати в футбол, комп'ютер, дивитися телевізор, гуляти з друзя­ми, прибирати, читати, танцювати, займатись аеробікою, співати).
  6. Мої улюблені шкільні предмети.

Діти по черзі виходять у центр класу і розпо­відають про себе за цим планом.

Психолог. Я думаю, що ви дізналися один про одного багато нового, побачили, що в багатьох із вас є схожі риси характеру, схожі захоплення й улюблені предмети, але є і відмінності. Це чу­дово! У вас будуть спільні справи, і водночас ви зможете навчити одне одного нових, цікавих речей.

Тест «Чи добрий ти друг?»

Психолог. Для того, щоб клас був дружним, у ньому мають учитися діти, які самі вміють бути справжніми друзями. Давайте перевіримо, чи вмієте ви це, за допомогою тесту «Чи добрий ти друг?». Тільки відповідати треба дуже щиро.

  1. У тебе є гроші. Ти зміг би витратити їх усі на подарунки друзям?
  2. Однокласник розповідає тобі про свої про­блеми. Тобі нецікаво. Ти даси йому це зрозуміти?
  3. Твій друг погано грає в шахи або іншу гру. Чи піддаєшся ти йому інколи, щоб йому було приємно?
  4. Ти часто хвалиш друзів без причини — про­сто щоб підняти їм настрій?
  5. Ти любиш злі жарти, розіграші, коли той, із кого ти посміявся, ображається?
  6. Чи довго ти пам'ятаєш образу, тримаєш зло на кривдника?
  7. Чи можеш терпляче, не подаючи виду, ви­слухати те, що тебе зовсім не цікавить?
  8. Чи не соромишся демонструвати іншим свої здібності?
  9. Чи кидаєш ти гру, коли починаєш розуміти, що програєш?
  1. Коли ти переконаний у своїй правоті, чи можеш спокійно вислухати заперечення спів­розмовника?
  2. Чи охоче ти виконуєш прохання інших людей про допомогу?
  3. Чи здатен ти кепкувати з когось, щоб роз­веселити компанію?

Інтерпретація результатів

Нарахуйте собі 1 бал за відповіді «так» на за­питання 1, 3, 4, 7, 11 і по 1 балу за відповіді «ні» на запитання 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12.

9—12 балів. Якщо ти чесно відповідав на за­питання, то ти добрий, подобаєшся людям, умієш спілкуватися, у тебе багато друзів.

5—8 балів. Твоя доброта вибіркова. Ти можеш бути добрим з одними й жорстоким з іншими. Намагайся мати рівні стосунки з усіма, це при­вертає більше друзів.

0—4 бали. Спілкуватися з тобою буває нелегко навіть твоїм друзям (якщо вони взагалі є). Тобі бракує доброзичливості, відкритості. Ти можеш образити будь-кого. Будь добрішим — і знайдеш нових друзів.

 

Вправа «Камінці»

Дітям пропонують сісти в одне загальне коло.

Запропонувати уявити, що відбувається, коли у взуття потра­пляє камінчик. Можливо, спочатку вам цей камінчик не дуже заважає, і ви залишаєте все як є. Але через якийсь час ви помічаєте, що нозі стало боляче. Зрештою, цей маленький камінчик сприймається як уламок цілої скелі. Тоді ви знімаєте взуття іі витрушуєте його звідти. Однак на нозі вже може з'явитися ранка, і маленька проблема стає великою проблемою.

Коли ми гніваємося, буваємо чимсь стурбовані або схвильовані, то спочатку це сприймається як маленький камінчик у взутті. Якщо ми вчасно подбаємо про те, щоб витягти його звідти, то нога залишиться цілою і неушкодженою, якщо ж ні, то можуть виникнути проблеми, й чималі. Тому всім ­ як дорослим, так і дітям — корисно говорити про свої проблеми відразу, тільки-но вони їх помітять. Якщо ви скажете: «У мене камінчик у взутті», то ми знатимемо, що вам щось заважає, і зможемо поговорити про це. Подумайте, чи немає в цей момент чогось такого, що заважало б вам.

Наприклад: «У мене с камінчик у взутті. Мені не подобається, що Катя сміється над моїми окулярами».

Рекомендації. Обговоріть «камінчики», які назвуть діти.

Вправа «Мій друг»

Діти сідають у коло. Кожному з них пропонують описати свого друга або подругу, які не схожі на нього самого, тобто згадати друга, що в якихось важливих речах істотно відрізняється від нього. Можливо, в нього інша національність або релігія, він старший або молодший, має інше захоплення. Не треба називати його імені, потрібно просто розповісти, чим він відрізняється й чим дорогий.

Рекомендації. Аналіз вправи полягає в обговоренні таких питань:

 Чи є що-небудь хороше в тому, що твій друг або подруга відрізняються від тебе? Чому?

 Що може статися, якщо ти наполягатимеш на тому, щоб твої друзі були такими самими, як ти?

Бесіда «Як знайти справжніх друзів?»

 Психолог. Як ви вважаєте, що треба робити, аби мати справжніх, щирих друзів?... (Відповіді дітей.) А ось що рекомендують психологи.

 

 

 

Пам'ятка «Як знайти справжніх друзів?»

Насамперед слід самому стати справжнім, щирим другом для інших. Що більше любитимеш і поважатимеш своїх друзів, то більше їх знайдеш сам. Змінити стосунки з друзями на краще ти мо­жеш, дотримуючись певних правил.

  1. Найважливіше правило: проявляй увагу до своїх друзів, учися співчувати, вислухати, по­радити, при потребі — допомогти.

Проводь із друзями більше вільного часу (дні народження, прогулянки, походи на приро ду, до них у гості тощо). Дружба потребує великих зусиль і часу.

  1. Стався до друзів із любов'ю та повагою, не обманюй, будь чесним і справедливим, терп­лячим до їхніх вад, милосердним.
  2. Не приховуй своїх друзів. Познайом їх зі своїми батьками, запроси в гості. А при нагоді розкажи про них у школі своїм однокласни­кам. Якщо ти цінуватимеш своїх друзів, то й вони віддячать тобі тим же. Пам'ятай, що друг пізнається в біді. Тому ти повинен першим при­йти на допомогу, а не чекати, доки друг попро­сить про це.

Що кращими будуть взаємини з друзями, то щасливішим буде твоє життя.

Вправа «Серце класу»

Психолог. Зараз ми з вами створимо «серце» вашого класу. Ось воно таке велике, гарне! Да­вайте зробимо його добрим і щирим. Для цього у нас є маленькі «сердечка» — ваші. Нехай кожен напише на своєму «сердечку» найкраще поба­жання для свого класу, однокласників і потім наклеїть його на «серце класу», але перед тим прочитає вголос своє побажання для всіх.

Заключне слово

Психолог. Чи сподобалося вам наше сьогод­нішнє заняття?... Я думаю, що якщо справдять­ся всі ваші добрі побажання, і ви станете одне одному добрими друзями, ваш клас буде найдружнішим.


 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку