Тренінгове заняття на тему: «Лідерські позиції у колективі»

Про матеріал
Мета: познайомити учасників з поняттями «Лідерство» і «Лідер»; відкриття лідерських якостей учнів; стимулювати уяву учасників у пошуках свого розуміння лідерства; стимулювати здатність виражати позитивні почуття невербальними засобами.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття на тему:

«Лідерські позиції у колективі».

Мета: познайомити учасників з поняттями «Лідерство» і «Лідер»; відкриття лідерських якостей учнів; стимулювати уяву учасників у пошуках свого розуміння лідерства.

Вправа 1. «Репортер».

Мета: сприяти створенню доброзичливого клімату в групі; формування установки з самоосмислення.

Час: 10 хв.

Тренер бере інтерв’ю у учасників групи, пропонуючи кожному сказати кілька слів про себе для телепередачі «Молодіжне лідерство» за формулою «Я – людина, яка …».

 По закінченні відбувається обговорення почутого та того, що кожен із членів групи відчув.

Вправа 2. «Емблема лідерства».

Мета: сприяти усвідомленню змісту поняття "лідерство", стимулювати творчу активність членів групи.

Час: 35 хв.

Матеріали: аркуші А-4, маркери, кольорові олівці чи воскова крейда.

Тренер пропонує учасникам, базуючись на власному баченні лідерства та групових напрацюваннях, створити емблему лідерства, яку можна було б використати як символ на прапорах молодіжних організацій, на буклетах, значках, документах, газетах молодіжних чи дитячих об'єднань. Через 10 хв учасники презентують свої емблеми. На наступному етапі ведучий об'єднує їх за схожістю ідеї на малюнках та пропонує групам протягом 10 хв визначити, що у них спільного та сформулювати девіз, який демонстрував би сутність їх емблем. Групи презентують свої доробки.

Вправа 3. «Лідери й лідерство».

Мета: узагальнити знання учасників щодо визначення сфер, де підлітки мають помітні лідерські позиції.

Час: 15 хв.

Матеріали: аркуші паперу,ручки.

Тренер ділить групу на 5 мікрогруп та пропонує розділити аркуш паперу на кілька колонок. Можна включати такі колонки: «лідер», «лідерство», «сфери, де відбувається лідерство», «сфери, де підлітки мають помітні лідерські позиції».

За допомогою «мозкового штурму» учасники мікрогрупи послідовно заповнюють кожну з колонок і обговорюють результати в мікрогрупі. По завершенні відбувається обговорення великою групою.

 Запитання для обговорення:

- Що для учасників було найскладнішим, найлегшим?

- Що учасники опанували під час цієї вправи?

Вправа 4. «Розтопи коло».

Мета: стимулювати здатність виражати позитивні почуття невербальними засобами.

Час: 20 хв.

Учасники стають у коло і беруться за руки. Доброволець входить у коло. Він – оточений і його завдання – «розтопити» коло своєю теплотою. Коло випустить тільки того, хто зуміє жестами, позитивною мімікою виразити свою теплоту, чи подяку, замилування, найкращі людські почуття. Учасники не мають бажання випустити того, що в колі, але якщо вони вірять в щирість його почуттів до них, то вони повинні відпустити свої руки, обійняти його і випустити з кола. Тренер націлює учасників, щоб просто так його не відпускали, нехай заслужить. Той, хто випускав, нічим не ризикує, наступний стає в коло добровільно.

На кожного учасника дається 1 - 2 хв.

Підведення підсумків роботи.

Мета: підвести підсумки заняття, отримати зворотній зв'язок.

Час: 10 хв.

Матеріали: м’яка іграшка.

           Учні передають м’яку іграшку по колу та  розповідають про свої враження від заняття, почуття та емоції, які отримали під час виконання тієї чи іншої вправи.

Тренер може задавати учням питання:

  •                 Що нового ти відкрив для себе на сьогоднішньому занятті?
  • З яким настроєм ти йдеш?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
3 березня 2020
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку