Тренінгове заняття на тему:
”Особистісне зростання вчителя”
Мета: сприяння мотивації вчителя до самовдосконалення та саморозвитку, створення позитивного психологічного клімату шляхом актуалізації установки вчителя на цінність самореалізації у своїй професії.
Вправа1 «Знайомство»(10хв)
Кожному учаснику на аркуші паперу пропонується написати своє ім’я та улюблене хоббі.
Психолог: Сьогодні ми поговоримо про нас з вами, про вчителів. Про тяжку учительську працю, про всі переваги та недоліки. А саме головне, про те, чому ми обрали самі цю професію і чи приносить вона нам задоволення. Коли у людини є сім'я, вона щаслива, а коли є і улюблена робота – вона щасливіша вдвічі , адже більшу частину свого життя вона проводить саме там. Я хочу зараз вам розповісти притчу про народження нового вчителя, послухайте її.
Притча
Коли народився новий учитель, до його колиски прилетіли три феї. Перша сказала: «Ти будеш завжди молодим, адже з тобою завжди поряд буде молодь». Друга пророкувала так: «Ти завжди будеш красивим у думках та душі, тому що немає нічого шляхетнішого, ніж дарувати своє серце дітям». Третя фея говорила: «Ти будеш безсмертним, тому що твоє життя продовжуватиметься в твоїх учнях». І тут до новонародженого підлетіла четверта фея, і злим голосом прокричала: «Але ти вічно будеш перевіряти зошити, робочий день твій буде 8 годин до обіду й 8 після. Думки твої будуть тільки про школу, і ти ніколи не заспокоїшся. Так що, доки не пізно, обирай!». А учитель відповів з посмішкою: «Уже пізно обирати. Ця фея завжди приходить занадто пізно. Й ті вчителі, що вже вирішили пов'язати своє життя зі школою, уже ніколи не зрадять цьому шляху!».
Вправа 2 Витинанка
Всі учасники отримують аркуші паперу. Психолог дає інструкції: «Згорніть аркуш паперу навпіл, відірвіть лівий куток; згорніть ще раз, відірвіть правий куток, відірвіть лівий куток; згорніть ще раз, відірвіть лівий куток». Після цього всі розгортають свої аркуші і порівнюють.
Вправа 3
Робота в групах(поділ на 4 групи по кольорах листочків)
Кожна група пише те, як розуміє поняття “ Особистісне зростання вчителя”.
Вправа 4 “Бінго”
Малюнок людини:
- на голові- мета професійної діяльності,
- на правій руці- професійні якості своєї Особистості,
- на лівій руці- ваші шляхи особистісного зростання,
- на правій нозі- негативні якості особистості,
- на лівій нозі- що заважає вашому особистісному зростанню,
Вправа 5 Груповий малюнок “Образ успішного вчителя”
Учасникам стають у коло, кладуть руку на плече учасника, який стоїть поруч. Завдання полягає в тому, що необхідно побажати йому щось приємне, подякувати за хорошу роботу, за позитивні емоції.
Завдання виконується по колу за часовою стрілкою. Останнім свої побажання усім учасникам висловлює тренер, підводить підсумки тренінгової програми.