Тренінгове заняття «Самоефективність особистості на уроках української мови »

Про матеріал
Самоефективність – орієнтація на досягнення оптимального результату (досягнення мети з найменшими витратами) через подолання труднощів, перш за все, в особистісно значущій ситуації.
Перегляд файлу

                   Криворізька гімназія №56   Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

       Психолого-педагогічний семінар

     «Структурно-функціональна модель навчальної самоефективності особистості»

                      Тренінгове заняття

 «Самоефективність особистості на уроках  

                    української мови»

 

 

 

                                                                          

                                                                       Підготувала:  Т.Батеха,

                                                                       вчитель української мови та літератури

 

 

 

 

 

 

                                             Кривий Ріг- 2020

Тренінгове заняття

«Самоефективність особистості на уроках української мови »

Мета: сприяти усвідомленню учасниками тренінгу необхідності самовдосконалення і прагнення до особистісного і професійного зростання, як умови життєвого благополуччя

                                              Хід заняття

1.Вступне слово

Доброго дня, шановні педагоги! Я рада вітати Вас на тренінгу. Наше заняття пройде у формі соціально-педагогічного тренінгу, думаю багато хто з вас ставить собі запитання, як досягти успіху? Самоефективність – це інтегральна якість особистості, яку можна вивчати, досліджуючи її складові, включаючи пізнавальні процеси: пам’ять (а саме, операціоналізацію досвіду у пам’яті, антиципацію як функцію пам’яті), мислення (мисленнєві операції та творче мислення) та саморегуляцію (емоційно вольові процеси особистості та її стани). Самоефективність – орієнтація на досягнення оптимального результату (досягнення мети з найменшими витратами) через подолання труднощів, перш за все, в особистісно значущій ситуації. При незначущій, але необхідній для вирішення, ситуації самоефективність проявляється саме в умінні не втягуватися, не витрачати свої ресурси, дати найменший з можливого результату. Саме про це і буде наш сьогоднішній тренінг                                                            Отже, запрошую вас до плідної співпраці.

2. Повторення правил роботи групи.

Для спільної продуктивної роботи треба дотримуватися правила роботи під час тренінгу. Давайте обговоримо і виберемо ті, які підходять нам для ефективної взаємодії.

  • Не буди байдужим.
  • Принцип «тут і тепер».
  • Щирість у спілкуванні.
  • Не критикуй виступаючого.
  • Бути активним у роботі.

3. Розпочати нашу роботу я б хотіла із притчі.

Одного разу цар вирішив піддати випробуванню всіх своїх придворних, щоб дізнатися, хто з них здатний досягти успіху, зайняти в його царстві важливий державний пост. Безліч владних і мудрих мужів оточило його.                                                                                             “О, мудреці, - звернувся до них цар, - у мене є для вас важке завдання, і я хотів би знати, хто зможе вирішити його”.                                                                                                                                 Він підвів присутніх до таких величезних дверей, яких ще ніхто ніколи не бачив. “Це найбільші і найважчі двері, що коли-небудь були в моєму царстві. Хто з вас зможе відкрити їх?” - запитав цар. Одні предворні тільки негативно хитали головою. Інші, які вважалися мудрими, подивилися на двері ближче, але зізналися, що не зможуть їх відкрити. Раз вже мудрі зізналися в цьому, то й інші погодилися, що це завдання є дуже важким.                                                                                                                    Лише один візир підійшов до дверей. Він уважно їх розглянув, обмацав, а потім-таки спробував їх зрушити. Зі всієї сили візир різко штовхнув величезні двері.         Тут сталося диво: двері відчинилися! Виявляється, вони були просто прикриті, але не замкнені. Потрібна була лише воля, щоб це перевірити, і відвага, щоб діяти рішуче.                                                                                                                                                Тоді цар оголосив:”Успіх у житті і роботі залежить від кількох ключових факторів:                                                                                                                                        Дозвольте своїм відчуттям дослідити те, що вас оточує;                                                                  Не робіть поспішних і тому неправильних висновків;                                                                                                 Будьте досить сміливими, щоб прийняти рішення;                                                                                                         Прийнявши його, дійте впевнено і без сумнівів;                                                                                                        Зосередьтесь і вкладіть у цю діяльність всю свою силу та енергію”.

4.Вправа «Чарівний мішечок»

Інструкція. Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.

  • Тобі сьогодні особливо пощастить!
  • Життя готує тобі приємний сюрприз!
  • Усе складається для тебе найкращим чином!
  • Сьогодні твій день, щасти тобі!
  • Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  • Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щасливою!
  • Сьогодні очікуй прибутку!
  • Люби себе такою, якою ти є, — неповторною!
  • Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  • Зроби собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!
  • Вищі сили оберігають тебе!
  • У тебе є все, щоб насолоджуватися життям!
  • Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  • Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  • Сьогодні з тобою спокій і радість!
  • Сьогодні щасливий день

5. Вправа «Наголос»

Система наголосів в українській мові доволі складна. Наголоси сучасної української літературної мови склалися історично на основі вимови, властивої середньонаддніпрянським говорам. Якщо виникають сумніви щодо місця наголосу в слові, потрібно звертатися до орфоепічного або орфографічного словника, проте можна виділити деякі закономірності в наголошуванні слів.Спробуйте правильно поставити наголос в словах.

Алфа́ві́т, боро́давка, босо́ніж,бюлете́нь, ва́ги (у множині), вида́ння, визво́льний, виши́ваний гороши́на, граблі́, да́но, дові́дник, жалюзі́, за́вжди́, за́гадка,ка́мбала, катало́г, кварта́л, куліна́рія, ку́рятина, ла́те, ма́ркетинг, металу́ргія, на́чинка, о́лень, опто́вий, ота́ман, піце́рія, по́друга, по́ми́лка, сере́дина, украї́нський,фарту́х, фо́льга, фо́рзац, чорно́зем,чорно́слив.

6. Вправа «Поет»

Серйозна робота - бути поетом. Скільки всього треба вміти. Велике значення у віршуванні має кінцівка віршових рядків. Коли рядки збігаються, вони називаються римою. Рима — це співзвуччя в закінченні віршових рядків. Вона утворюється збігом останніх наголошених складів разом із ненаголошеними, які ідуть після них. Спробуйте скласти вірш за римом.

віченьки – ніченьки,

віки – маяки,          

ніч-річ.

***

сонечко — віконечко,

жити - радіти,

калина – дівчина.

7. Вправа « Цікава картина»

З пазлів складіть картину. Назвіть автора і назву твору. Якщо це поезія- процитуйте.

8. Любіть те, що робите і крок за кроком рухайтесь вперед. Не зупиняйтеся на досягнутому. Не сприймайте роботу над собою, самовдосконалення, як нудний і нецікавий обов’язок.

І на останок - притча про кукурудзу

Репортер якось раз запитав у фермера, чи може той поділитися секретом своєї кукурудзи, яка рік за роком вигравала всі конкурси за якістю. Фермер відповів, що весь секрет полягає в тому, що він роздає кращі качани для засіву всім своїм сусідам.                                                                                                                                  - Навіщо ж роздавати кращі зерна сусідам, якщо вони постійно, поряд з вами, беруть участь у всіх конкурсах і є конкурентами?                                                                                              - Бачте, - посміхнувся фермер. - Вітер переносить пилок з моїх полів на поля сусідів, і навпаки. Якщо у сусідів будуть сорти гірші, ніж у мене, то незабаром і мої посіви стануть погіршуватися. Якщо я сію хорошу кукурудзу, я повинен подбати про сусідів і допомогти їм посіяти таку ж. А як уже кожен з нас буде доглядати за посівами - це інше питання.

 Схоже відбувається і в житті людей. Той, хто хоче бути успішним, повинен піклуватися про ближніх і допомагати їм досягати успіху. Хто хоче добре жити, повинен допомагати іншим жити добре. Тому що чим краще живеться людям навколо, тим краще тобі самому. Ми всі взаємозалежні і взаємопов'язані в цьому світі.

Я бажаю вам всім мати справжній людське щастя. Хай кожному з вас воно усміхається. Будьте щасливі. Дякую за співпрацю!

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 лютого
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку