Навички ефективного спілкування. Буклет (роздатковий матеріал-пам"ятка)

Про матеріал
Ефективне спілкування - це не просто передача інформації. Для того,щоб спілкування було ефективним, важливо не тільки вміти говорити, але ще вміти слухати, чути і розуміти, про що говорять співрозмовники.  Як же можна підвищити ефективність комунікації з іншими? Буклет призначений для використання як роздатковий матеріал з практичними рекомендаціями психолога і готовий для друку.
Перегляд файлу

«Зворотний зв'язок»

imageЦе інформація, що йде від нас до інших людей і містить реакцію на їх поведінку. Мета зворотного зв'язку полягає в допомозі іншим людям усвідомити власні вчинки та їх вплив на нашу поведінку та стан.

Правила встановлення зворотного зв'язку

 

1.                   У зауваженнях зачіпати не особистість, а особливості поведінки партнера.

 

2.                   Більше говорити про спостереження, а не висновки. Спостереження - це те, що ви бачили та чули, а висновки - ваша інтерпретація, оцінки, судження.

 

3.                   Не висловлюватись у формі оцінки (як правило, оцінка базується на власній системі цінностей).

 

4.                   У ситуаціях, які відбувались, увагу треба зосереджувати на вчинках теперішнього часу, а не далекого минулого.

 

5.                   Слід давати як найменше порад. Краще висловлюватись, намагаючись поділитися власними думками та інформацією.

 

6.                   Не треба критикувати ті особливості поведінки партнера, на які не має можливості вплинути.

 

7.                   Для передачі потрібної інформації партнеру треба вибрати відповідну ситуацію та адекватну форму її передачі.

Правила реагування на зворотний зв'язок

 

1.                   Треба уважно слухати партнера, щоби вірно зрозуміти, що він хоче сказати. Із цією ж метою треба переказати почуте.

 

2.                   Пам'ятати, що зворотний зв'язок містить суб'єктивні уявлення про вас як про конкретну особистість, а не обов'язково про те, ким ви є в дійсності.

 

3.                   Мета зворотного зв'язку полягає в покращенні відносин, а не у зміні поведінки в обов'язковому порядку.

 

 

Невимушене спілкування створює прекрасні можливості для вивчення особливостей кожного учня. 

Треба тільки створювати у спілкуванні такі умови, які б дозволили в найбільшій мірі розкритись, проявити власну індивідуальність.

В сварці винен той,  хто розумніший.

                                В.І.Гьоте  

imageПравила поведінки  у конфліктних ситуаціях

                Не прагніть домінувати понад усе.

 

                Пам’ятайте! Прямолінійність не завжди сприяє порозумінню.

 

                Частіше посміхайтесь! Посмішка мало коштує, але дорого цінується.

 

                Сказати правду теж треба вміти.

 

                Будьте незалежні, але не самовпевнені!

 

                Не перетворюйте наполегливість у настирливість!

 

                Не чекайте справедливості до себе, якщо ви самі несправедливі!

 

                Не переоцінюйте свої здібності й можливості.

 

                Виявляйте доброзичливість!

       

image Реалізуйте себе у творчості,  а не у конфліктах!


image

Ефективне спілкування - це не просто передача інформації. Для того щоб спілкування було ефективним, важливо не тільки вміти

говорити, але ще вміти слухати, чути і розуміти, про що говорять співрозмовники.  

 

Як же можна поліпшити  спілкування з іншими? 

 

Насамперед – контакт 

 

Пам'ятайте, що для того щоб спілкування було ефективним, між вами і вашим співрозмовником потрібно встановити контакт. У ході спілкування кожен з нас бажає, щоб його почули і зрозуміли. Для ефективного спілкування рекомендується також говорити в тому ж темпі і в тому ж обсязі, а також використовуючи аналогічну позу (стоячи або сидячи) що і ваш співрозмовник. Пам'ятайте - люди люблять, коли їх наслідують. 

 

Говоріть по суті 

 

Не варто використовувати важкі, всипані епітетами та зворотами, фрази у розмові, використовуючи лише загальні слова. В протилежному випадку - ви просто залишитеся не зрозумілим. Важливо говорити конкретно, по суті справи, щоб співрозмовник зміг без зусиль вас зрозуміти і, що особливо важливо -зрозуміти саме так, як вам потрібно. 

 

Невербальне спілкування 

 

Невербальне спілкування - це важлива складова спілкування. Лише 7% спілкування складають

безпосередньо слова. Це означає, що 93% спілкування складається з тембру, міміки і жестів. Невербальне спілкування ми використовуємо і для того, щоб показати нашу реакцію у відповідь на те,

що нам повідомляють. Проте, не варто, переконуючи співбесідника, розмахувати руками і активно тупотіти, всього має бути в міру.  

 

Переконайтеся в тому,  що вас зрозуміли правильно 

 

Після того як ви закінчили розмову, повідомили певну інформацію, обов'язково переконайтеся в тому, що вас зрозуміли правильно. Для цього задайте кілька запитань типу «Чи зрозуміла вам моя позиція? До якого ж висновку ми власне дійшли?» чи щось на кшталт. 

 

Реагуйте на інформацію співрозмовника 

 

Не варто пасивно сприймати інформацію співрозмовника. У ході бесіди було б непогано давати зрозуміти жестами, мімікою чи словами те, що ви слухаєте і чуєте співрозмовника і розумієте про що він повідомляє. Якщо вам щось не зовсім зрозуміло, обов'язково перепитуйте «Я правильно тебе зрозумів?», «Ти це хотів сказати?». 

 

 

 

 

Це, напевно, найпростіші і, водночас, необхідні поради, які допоможуть зробити спілкування з абсолютно різними людьми і в різних сферах життя ефективнішим, а значить— гармонійним і продуктивним. Адже спілкування - це невід'ємна частина нашого життя і роботи практичного психолога. Ми спілкуємося постійно, навіть, коли мовчимо (через наші жести, рухи, міміку). Тож нехай ваше спілкування буде лише ефективним і приносить вам успіх! 

 

Вправи, що сприяють  безконфліктному спілкуванню  

 

 

1.Вправа «Посмішка». 

 

Варто домогтися того, щоб на Вашому обличчі завжди була стала тепла доброзичлива усмішка. 

 

2.Вправа «Оцінка себе». 

 

Частіше треба бути оцінюваним, ніж оцінюючим. Не бути байдужим до того, чи затишно оточуючим поряд із Вами. Майте цю думку «при собі». 

 

3.Вправа «Приємна розмова». 

 

Якщо запитання було неприємне, все одно зробіть розмову приємною. Правий співрозмовник чи ні, зробіть так, щоб йому з вами було приємно вести розмову. Підвищуйте себе у своїх думках та в очах співрозмовника. 

 

4.Вправа «Комплімент- подяка». 

 

Використайте будь-яку можливість, щоб висловити людині приємні слова. Все, що вам у людині сподобалось, виявіть очима, усмішкою, словами. 

 

5.Вправа «Громовиця відміняється». 

 

Вчіться стримувати свої негативні емоції. Не сваріться! Від цього погано всім. Будьте терплячими.   

 

pdf
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
7342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку