Тренінгове заняття «Світ ДНЗ «Мелітопольський ПАЛ».
Мета: ознайомлення учнів з основами вибору професії, інформування про освітні можливості, які надає ДНЗ «МПАЛ», актуалізація знань про характеристики, які притаманні людям тих або інших професій нашого закладу, допомога у визначенні своїх інтересів і здібностей.
Програма тренінгу:
1.Знайомство та прийняття правил тренінгу. (Гра з горіхами)
2.Теоретичне знайомство з професіями закладу.
3.Розбір умов ситуації вибору. (ватмани ,олівці)
4.Заключний етап. Гра «Kahoot!». Нагородження переможців.
Обладнання: буклети, анкети, листи А 3, маркери, призи.
Хід тренінгу
І. Вступне слово. Я хочу поговорити з вами про вибір професії. Думаю, кожен з вас погодиться, що вибір професії – дуже важливий і відповідальний процес. Негативні наслідки неправильно обраної професії стосуються як самої людини, так і всього суспільства в цілому.
Звичайно, успішне вирішення проблеми вибору майбутньої професії залежить від багатьох обставин життя кожного з вас. Але провідну роль тут відіграє вміння правильно планувати своє життя, будувати життєвий прогноз, передбачати можливі наслідки власних рішень і вчинків. Метою нашої сьогоднішньої зустрічі є знайомство з професіями нашого навчального закладу.
ІІ. Знайомство з правилами роботи.
Нам з вами доведеться нелегка і дуже серйозна робота. Вона вимагає від кожного з вас осмисленості, готовності до співпраці. Саме від цих факторів залежатиме успішність нашої роботи у цілому, а головне – значимість тієї користі для кожного з нас, що ми зможемо отримати в результаті. Отже, головним принципом є: з одного боку - ваша особиста активність, з іншого - активність всієї групи, тобто групова взаємодія та взаємодопомога. Якщо ви приймаєте такі умови роботи, тоді почнемо!
Правила заздалегідь записуються на аркуші ватману та після прийняття групою, закріплюються на видному місці.
Список правил (див. у додатках):
1.Уважно слухати один одного.
2. Не перебивати мовця.
3.Поважати думку один одного.
4.Активність.
5.Правило " стоп".
6. Я - висловлювання.
І почнемо ми з знайомства.
Вправа "Я готовий працювати!"
Мета вправи: знайомство, освіта групи як цілого; прийняття правил роботи групи.
Давайте кожен з нас вибере горішок, запам’ятає його і скаже своє ім’я. Представляючись, ви можете називати будь-яке ім'я, можливо, це буде ваше прізвисько, псевдонім, нікнейм. Головне, щоб воно вам подобалося. Причому у знак вираження готовності того, що ви будете активно працювати протягом заняття, тобто у знак прийняття озвучених мною умов, одночасно з поданням свого імені ми будемо тиснути один одному руки. А тепер знайдіть саме свій горішок.
(Час на пошук)
Так само індивідуальна кожна людина та її призначення.
ІІІ.Теоретичне знайомство з професіями закладу.
Тепер давайте визначимо значення вживання поняття "професія":
1. область докладання сил людини як суб'єкта праці;
2. спільність людей – професіоналів;
3. підготовленість людини, що дозволяє виконувати певну роботу;
4. сам процес реалізації трудових функцій.
Професія об'єднує групу споріднених спеціальностей.
Професії поділяють по ряду ознак:
1.За предметом праці (наприклад, технологічні: предмет праці - технічні системи, матеріали, енергія; або: предмет праці - люди, групи, колективи);
2.За цілями праці (діагностичні, перетворюючі, пошукові);
3.За засобами здійснення (ручного ремесла, машино-ручного, із застосуванням автоматизованих систем);
4.За умовами роботи (з комфортним мікрокліматом, на відкритому повітрі в будь-яку погоду, в умовах підвищеної відповідальності, з незвичайними умовами і т. д.).
ІV. Ігрова вправа «Ланцюг професії».
Інструкція. Ми по колу побудуємо "ланцюжок професій". Я назву першу професію, наприклад, автослюсар, наступний назве професію, у чомусь близьку до професії , наприклад, водій. Наступний – назве професію, близьку водієві т.д.
Важливо, щоб той, хто називає зміг пояснити, в чому схожість названих професій, наприклад, і автослюсар, і водій мають справу з автомобілями, з деталями, з знаннями правил дорожнього руху та будовою автомобіля.
По ходу гри ведучий іноді ставить уточнюючі питання: "У чому ж схожість вашої професії з тільки що названою?". Остаточне рішення про те, вдало названа професія чи ні, приймає група.
Обговорення
При обговоренні гри важливо звернути увагу учасників, що між різними професіями іноді виявляються найцікавіші подібності. Наприклад, на початку ланцюжка називаються професії, пов'язані з будовою автомобілів(як у нашому прикладі), в середині – з автотранспортом, а в кінці – з правилами дорожнього руху.
VI. Ігрова вправа " Kahoot!»
Мета вправи: розвиток в учнів уміння виділяти загальне в різних видах трудової діяльності професій нашого закладу.
Час проведення: 10-15 хвилин.
Необхідне обладнання: проектор, ноутбук, телефони (в учнів).
VIІ. Нагородження переможців і підбиття підсумків.
Такі несподівані зв'язки між різними професіями свідчать про те, що тим людям, які обрали свій професійний шлях, не слід обмежуватися тільки одним вибором, адже важливо те, що шукає людина в одній (тільки в одній!) професії, може опинитися в інших, більш доступних. А ми з вами можемо зараз, якщо хтось обрав запропоновану нами професію заповнити невеличку анкету. Всім дякуємо за увагу! До зустрічі у стінах нашого закладу.
ДОДАТКИ
Уважно слухати один одного.
Не перебивати мовця.
Поважати думку один одного.
АКТИВНІСТЬ
Правило " стоп".
Я - висловлювання.