Ігри та вправи зняття емоційної та фізичної напруги

Про матеріал
Ігри та вправи зняття емоційної та фізичної напруги для вчителя під час виховних годин та батьківських зборів.
Перегляд файлу

Ігри та вправи зняття емоційної та фізичної напруги

Гра «Клейовий  дощик»

Діти  стають  в  одну  лінію, ставлять  руки  на  пояс  один  одному  і  таким «паровозиком» (який  склеївся  дощовими  крапельками) починають  рух. На  шляху  їм  зустрічаються  різні  перешкоди: необхідно  переступити  через  коробки, пройти  по  імпровізованому  мосту, обігнути  великі  валуни, проповзти  в  кільце.

Гра «Один, два, три – замри»

Грає  весела  і  рухлива музика. Діти  стрибають  і  вільно  рухаються  в  такт  музиці. Раптово  музика  обривається, діти  завмирають  у  тих  позах, у  яких  їх  застала музична  перерва. Потім  через  1-1,5 хвилини  музика  знову  звучить  і  продов-жується  гра.

Гра  «Кухарята»

Усі  стають  у  коло – це  каструля. Зараз  будемо  готувати  суп (компот, вінегрет, салат). Кожний  придумує  чим  він буде (м’ясо, картопля, морква, сіль  і т.д.) ведучий  викрикує  по  черзі,  що  він  хоче  покласти  в  каструлю. Хто  взнав  себе, встрибує  в  коло, стрибнувши, бере  за  руки  попередніх. Гра  продовжується, поки  всі «компоненти» не  будуть  у  колі. У  результаті  виходить  смачне, красиве  блюдо.

Гра «Качка, качка. гусак»

Учасники  гри  стають  у  коло. Ведучий – в  середині  кола. Він  ходить  по  колу, указує  рукою  і  промовляє: «Качка, качка, гусак». Гусак  зривається  з  місця, тікаючи  в  протилежну  від  ведучого  сторону. Завдання  обох – швидше  зайняти  звільнене  місце. Уся  складність  гри  у  тому, що  в  місці  зустрічі  ті, що  змагаються, повинні  взяти  один  одного  за  руки, зробити  реверанс, посміхнутися і  привітати  один  одного: «Добрий  ранок, добрий  день, добрий  вечір!», і  встигнути  зайняти  вільне  місце.

Дорослий  стежить  за  тим, щоб  кожний  учасник  побував  у  ролі  «гусака». Вітання  і  реверанси  повинні  виконуватися  чітко  і  голосно.

Гра «Дракон»

Звучить  весела  музика. Діти  стають  один  за  одним  і  міцно  тримаються  за  плечі  один  одного. Перша  дитина – «голова  дракона», остання – «хвіст  дракона». «Голова дракона»  намагається  піймати «хвіст», а  той  вивертається  від  неї.

Зауваження:

1.стежте,  щоб  діти не  відпускали  один  одного.

2. стежте, щоб  ролі «голови  дракона»  і  «хвоста»                виконували  всі  бажаючі.

Гра «Доторкнися  до…»

Усі  гравці  одягнені  по-різному. Ведучий  викрикує: «Доторкнися  до…синього!» Усі  повинні  миттєво  зорієнтува-тися,  знайти  в  учасників  у  одязі  щось синє і  доторкнутися до  цього  кольору. Кольори  періодично  міняються, хто  не  встиг – ведучий.

Дорослий  стежить, щоб доторкалися  до  кожного  учас-ника.

Гра «Дзеркало»

Дітям  пропонується  уявити, що  вони  ввійшли  у  магазин  дзеркал. Одна половина  групи – дзеркала, інша – різні  звірята. «Звірята»  ходять  повз  дзеркала, стрибають, кривляються – «дзеркала»  повинні  точно  віддзеркалювати  рухи  і  вирази  обличчя «звірят».

Гра «Рибалки  і  рибка»

Чим  більше  учасників, тим  гра  цікавіша  і  корисніша, але  не менше  шести. Два  учасники – рибки. Інші  стають  парами  обличчям один  до  одного у  дві  лінії, беруть  один  одного  за  руки – це  сіть. Рибка  хоче  вибратися  з  сіті, вона  знає. Що  це  небезпечно, але поза  сіттю – воля. Вона  повинна  проповзти  на  животі  під  зчепленими  руками, які  при цьому  зачіпають  її  по  спині, злегка  постукують  по  ній, лоскочуть. Виповзаючи  з  сіті, рибка  чекає  свою  подругу, що  повзе  за  нею, вони беруться  за  руки  і  стають  сіттю.

Гра «Жмурки»

Стародавня, перевірена століттями  гра. Ведучий  зав`язує  очі, інші  гравці  бігають  по  кімнаті, видаючи  веселі  звуки: «ку-ку», «ля-ля», «а  от  і  я!». Схопивши  того  хто  попався, ведучий  угадує  хто  це, і  тільки  після  цього  знімає  пов`язку.

Гра «Потягнулися – зігнулися»

Вихідне  положення: стоячи, руки  і  все тіло  спрямовані  угору, п’ятки  від  підлоги  не  відривати. Ведучий: «Тягнемося, тягнемося  нагору, вище, вище…А  тепер  наші  долоні як  би  зламалися, зависли. Тепер  руки  зламалися  в  ліктях, у  плечах, упали  плечі, зависла голова, перегнулося  тіло, підігнулися  коліна, упали  на  підлогу…лежимо. Відпочиваємо, добре».

Коли  діти  відпочивають  на  підлозі, ведучий  повинен  обійти  кожного  з  них  і  перевірити, чи  цілком розслаблене  його  тіло.

Гра «Ведмежата»

Дитина  перетворилася  в  маленьке  ведмежа. Воно  лежить  у  барлозі. Подув  холодний  вітер  і пробрався  в  барліг. Ведмежа  змерзло. Воно  зжалось  в  маленький  клубочок – гріється. Стало  гаряче, ведмежа  розгорнулось  і  заричало.

Дорослий  розповідає  дитині  про  ведмежа, зображує  його  рухи. Вправа  спрямована  на  м’язове розслаблення.

Гра «Зоопарк»

Діти  перетворюються  на  тварин (на  яких  самі  бажають). Спочатку  усі  сидять  за  стільцями ( «у клітках»). Кожна  дитина  зображує  свою  тварину, інші  угадують, кого  вона  зображує. Після того, як  усіх «розгадали», клітки  відкриваються  і «звірі»  виходять  на  волю: стрибають, бігають, кричать, ричать.

Гра «Лисичко, де  ти?»

Діти  стають  у  коло, ведучий  всередині. Потім  вони  відвертаються, закривають  очі. У  цей  час  ведучий  ходить  по  колу  непомітно  для  інших  домовленим  заздалегідь  дотиком  призначає  лисицю, а  інші – зайці. За  сигналом усі  відкривають  очі, але  ніхто  не  знає, хто  ж  лисиця. Ведучий  кличе  перший  раз: «Лисичко, де  ти?». Лисиця  не  повинна  видавати  себе  ні  словом, ні  рухом, так  само  і  другий  раз, а  в  третій – лисиця  відповідає: «Я  тут»  і  кидається  ловити зайців. Зайця, який  присів  навприсядки, ловити  не  можна. Піймані  зайці  виходять з  гри.

Вправа «Брикання»

Дитина  лягає  на  спину  на  килимі. Ноги  вільно  розкинуті. Повільно  вона  починає  брикатися, стаючи  на  підлогу  всією  ногою. Ноги  чергуються  і  високо піднімаються. Поступово  збільшується  сила  і  швидкість  брикання. На  кожний  удар  ногою  дитина  говорить «Ні», збільшуючи інтенсивність  удару.

Вправа сприяє  емоційній  розрядці  і  зняттю м’язової  напруги.

Гра «Нудно, нудно»

Уздовж  однієї  стіни  кімнати  стоять  стільці, їхнє  число  дорівнює  кількості  дітей. Біля  протилежної  сторони  кімнати  також  стоять  дитячі  стільчики,  але  їхнє  число  на  1  менше  кількості  дітей.

Діти  сідають  біля  першої  сторони  кімнати. Ведучий  читає  віршик:

Нудно, нудно  так  сидіти.

Один  на  одного дивитись;

Час  нам  прогулятися,

Місцями  помінятися.

Як  тільки  віршик  закінчується, усі  діти  біжать  до  протилежної  стінки  і  намагаються  зайняти стільці. Програє  той, хто  залишається  без  стільця.

 

docx
Додав(-ла)
Каденко Іра
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку