Тренінгове заняття "Успішний вчитель - успішний учень"

Про матеріал
Усім відомо, що учительська професія нелегка, і з кожним роком все ускладнюється та збільшується об’єм роботи. Тому сьогоднішня тема «Формування позитивної мотивації особистості педагога до професійної діяльності» є однією із актуальних проблем в сучасній освіті. Адже тільки справжній педагог може по-справжньому пізнати дитину, що є однією із найважливіших вимог В.О.Сухомлинського до педагогів, пізнати цей «ніжний паросток, який стане могутнім деревом», цей «цілий світ, неповторний і своєрідний». «Щоб мати доступ до цього казкового палацу, ім’я якого – Дитинство, ви повинні перевтілитися, стати деякою мірою дитиною – лиш за цієї умови вам доступна буде мудра влада над людиною-дитиною», - навчав великий педагог.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

“Успішний вчитель - успішний учень”

Хід заняття

І. Вступна частина

Учитель творить людину, як скульптор

творить свою статую з безформного шматка

мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили

лежать прекрасні риси, які належить добути,

очистити від усього зайвого.

В.Сухомлинський

Мета: сприяти усвідомленню учасниками тренінгу необхідності самовдосконалення і прагнення до особистісного і професійного зростання, як умови життєвого благополуччя .

Тренер.Усім відомо, що учительська професія нелегка, і з кожним роком все ускладнюється та збільшується об’єм роботи. Тому  сьогоднішня тема «Формування позитивної мотивації особистості педагога до професійної діяльності» є однією із актуальних проблем в сучасній освіті. Адже тільки справжній педагог може по-справжньому пізнати дитину, що є однією із найважливіших вимог В.О.Сухомлинського до педагогів,  пізнати цей «ніжний паросток, який стане могутнім деревом», цей «цілий світ, неповторний і своєрідний». «Щоб мати доступ до цього казкового палацу, ім’я якого – Дитинство, ви повинні перевтілитися, стати деякою мірою дитиною – лиш за цієї умови вам доступна буде мудра влада над людиною-дитиною», - навчав великий педагог.

         Справжній учитель повинен пам’ятати, що основним і кінцевим результатом педагогічної діяльності є сам учень, розвиток його особистості.

 

 

Вашій увазі пропонуємо прослухати притчу «Кращий учитель».

Притча"Кращий учитель"

Батьки хотіли вибрати для сина кращого вчителя.

Вранці дід повів онука до школи. Коли дід і онук увійшли на подвіря, їх оточили діти.

 - Який смішний старий, - засміявся один хлопчик.

 - Гей, маленький товстун! – скорчив пику інший.

 Діти кричали та скакали навколо діда й онука. Тут учитель подзвонив у дзвіночок, оголошуючи початок уроку, і діти втекли.

  Дідусь рішуче взяв онука за руку і вийшов на вулицю.

 - Ура, я не піду до школи, - зрадів хлопчик.

 - Підеш, але не до цієї, - сердито відповів дід. – Я сам знайду тобі школу.

 Дід відвів онука до свого будинку, доручив онука турботам бабусі, а сам пішов шукати кращого вчителя.

Побачивши якусь школу, дід заходив у двір і чекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. У деяких школах діти не звертали уваги на старого, в інших – дражнили його. Дід мовчки повертався та йшов. Нарешті він увійшов у крихітний дворик маленької школи і втомлено притулився до огорожі. Пролунав дзвінок, і діти висипали на подвіря.

 - Дідусю, вам погано, принести води? – почув він голосок.

 - У нас у дворі є лавка, сідайте, будь ласка, - запропонував один хлопчик.

- Хочете, я покличу вчителя? – Запитала інша дитина.

Незабаром у двір вийшов молодий учитель.

Дід привітався і сказав:

 Нарешті я знайшов кращу школу для мого онука.

 - Ви помиляєтеся, дідусю, наша школа не найкраща. Вона маленька і тісна.

 Старий не став сперечатися. Він про все домовився з учителем і пішов.

 Увечері мама хлопчика запитала діда:

 -Батьку, ви неграмотні. Чому ви думаєте, що знайшли кращого вчителя?

 - По учнях дізнаються про вчителів…, - відповів дід.

Елементами педагогічної майстерності є:

  • Широка підготовленість, яка допомагає визначити педагогічну стратегію.
  • Знання дитячої психології.
  • Знання технології педагогічного впливу на особистість.
  • Організаторські вміння та навички.
  • Комунікативні здібності.
  • Емоційна стабільність – здатність володіти собою, зберігати контроль, незалежно від тих причин, що провокують емоційний зрив.
  • Гуманістична спрямованість, тобто вияв здатності бачити велике в малих справах.
  • Висока духовна культура учителя як людини та громадянина.

1. Вправа на активізацію

Мета: сприяти створенню атмосфери доброзичливості та довіри для конструктивної роботи.

 

 Привітання

  • Хто чує мене – кивніть головою,
  • Хто бачить мене - прошу оком моргнути,
  • Хто ввічливий - сусідові злегка вклоніться
  • Хто любить дітей- за руки візьміться,
  • З гарним настроєм хто прийшов сьогодні– ви всім усміхніться.

2.Вправа "Знайомство" (впр. «Ім’я- якість») – (назвіть своє ім’я і якість, яка робить вас успішною людиноюу вашій професійній діяльності).

3.Вправа " Прийняття правил"

4. Вправа "Очікування"

"Снігова куля"

Педагогам роздають по черзі паперові серветки , з яких необхідно “зліпити снігову кулю очікувань” від тренінгу. Далі кожен по черзі презентує свої очікування, формуючи кулю  та передаючи її наступному учаснику.

ІІ. Основна частина

5. Вправа “Спільний малюнок”

Учасникам пропонується, не домовляючись, створити спільний малюнок, використовуючи клей ПВА, сіль кухонну, фарби.

6. Вправа. «Герб моєї душі»

Тренер пригадує учасникам вислів Архімеда: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ!» У кожної людини своя точка опори, яка допомагає їй у житті, дозволяє вижити, вистояти, зберегти гідність, бути щасливою та успішною. Таких опор є багато:

  • віра (в Бога, в ідею);
  • надія (на краще), оптимізм;
  • любов;
  • природа (людина є її частинкою);
  • справа (якщо людина її любить, служить з радістю, насолодою);
  • мистецтво (література, музика, образотворче, театр, кіно);
  • люди (мати, дитина, кохана людина, друзі, знайомі, колеги);
  • і головне – Ви самі, «ваше Я» з усвідомленим почуттям власної гідності.

«У кожного з нас є наша точка опори, наші сильні сторони: те, що ми цінуємо, любимо в собі» –  резюмує тренер і пропонує кожному створити власний герб.

Інструкція: напишіть або намалюйте у віконечках:

  1. Дві речі, які ви робите найкраще;
  2. Ваш найбільший успіх у житті;
  3. Трьох людей, які мали на вас найбільший впив;
  4. Місце, яке є ідеальним домом для вас.

Дві речі,

які ви робите найкраще

Ваш найбільший успіх у житті

Троє людей,

які мають на вас найбільший впив

Місце,

яке є ідеальним домом для вас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

7.Інформаційне повідомлення «Три складові успіху»

Тренер розповідає учасникам притчу. «Під час однієї радіопередачі інтерв’ю брали у відомого спортсмена, чемпіона світу з великого тенісу.

  • Чи завжди ви були чемпіоном? – запитав ведучий.
  • Ні, звичайно, не завжди, - відповів той, - коли я був маленьким, мені дуже хотілося досягти чого-небудь значного. Але інші хлопчики були більш талановитими  від природи, ніж я, тому частіше я проводив час з дівчатками, що виявилися для мене кращим оточенням, ніж хлопці.
  • А де зараз ці хлопці? – запитав інтервюер. – Що з ними сталося?
  • Вони не здійснили того, що могли в силу своїх природних здібностей. При всіх їхніх талантах вони так і не змогли їх гідно застосувати.
  • А що дозволяє людині реалізувати себе?
  • Вам досить лише сильно захотіти цього.
  • І в чому суть секрету?
  • Потрібна дисципліна. Неважливо, наскільки ти талановитий від природи, потрібно встановлювати для себе певні правила і дотримуватися їх. Потрібно вибрати пріоритети і відмовитися від багатьох речей, які іноді можуть здаватися дуже привабливими.
  • Це і є секрет успіху?
  • Ні, секрет в іншому, - відповів чемпіон, - і він найбільш складний, ніж попередній. Його важче за все досягти. Ви повинні бути стриманими і відкритими для сприйняття, щоб почути те, що говорять вам судді і тренер, щоб прийняти слушну пораду, вчасно оцінити нові можливості і, головне, щоб усвідомити: ви не знаєте усього на світі. Ці три речі і є складовими мого успіху.

Питання для обговорення

  • Чому, на вашу думку, талановиті ровесники героя розповіді не змогли реалізувати себе належним чином?
  • Що допомогло чемпіонові досягти видатних успіхів у спорті?
  • Перелічіть кроки до успіху, що дозволити герою завоювати звання чемпіона (бажання, що стало метою життя; дисципліна, що дозволила не відволікатися на дріб’язки і витрачати даремно час: відкритість до усього нового).

 

 «Три складові успіху»:

  • бажання, що стало метою життя;
  •  дисципліна, що дозволила не відволікатися на дріб’язки і витрачати даремно час;
  •  відкритість до усього нового

8. Вправа Мозковий штурм «Розробка власної програми успіху»

9. Руханка "Бельгійська полька"

10.Очікування

На початку тренінгу ми всі формували “Снігову кулю очікувань”, а тепер я пропоную розформовуючи її, сказати чи справдилися ваші очікування щодо сьогоднішнього заняття

11. Вправа "Відкритка на пам'ять"

З підручних матеріалів виготовити відкритку з побажаннями для свого колеги , що праворуч  :

  • Я хочу, щоб ви….
  • Я буду рада (радий), коли….
  • Я впевнена (впевнений), що…

 

12. Рецепт щастя

Візьміть чашу терпіння,

налийте в неї повне серце любові,

киньте дві жмені щедрості, додайте гумору, посипте добротою,

додайте якнайбільше віри і все це добре перемішайте.

Потім намастіть на шмат відведеного вам життя і пропонуйте всім кого зустрінете на своєму шляху! 
Будьте щасливі!

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
2635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку