Тренінгове заняття "В житті є цінним кожне слово. В житті цінуймо кожну мить!"

Про матеріал
розкрити значення і цінність життя людини; формувати вміння бачити в життєвих негараздах лише тимчасові труднощі і бажання долати їх; підвищити здатність учасників до позитивного ставлення до себе та до життя; підвищувати самооцінку, формувати життєві цінності.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

Тема: В житті є цінним кожне слово. В житті цінуймо кожну мить!

Мета: розкрити значення і цінність життя людини; формувати вміння бачити в життєвих негараздах лише тимчасові труднощі і бажання долати їх; підвищити здатність учасників до позитивного ставлення до себе та до життя; підвищувати самооцінку, формувати життєві цінності.

Обладнання: відео, аркуш А4, «серце» (7 шт.), «долоньки», «квітка щастя»

Хід заняття

Вправа для знайомства «Ніхто про мене не подумав би, але я вмію…»

Кожен по черзі називає своє ім’я та продовжує речення

    Бачите, які ви всі різні…

Вправа «Ближче один до одного»

Учасники об’єднуються у коло.

Завдання: Виявити спільні риси, що нас єднають

- люди, мріємо бути щасливими

- учні,

- живемо в Україні,

- маємо однакові права,

- здорові

Висновок: окрім того, що в нас є багато спільного, всі ми так чи інакше залежимо та впливаємо одне на одного. Світ був би дуже обмежений та не цікавий, якби в ньому жили лише однакові, схожі між собою люди. Чарівність Світу - в його різноманітності.

Притча «Тріщина в глечику»

https://www.youtube.com/watch?v=s3LrQOuN78c&ab_channel=%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81

Мозковий штурм «Підвищення самооцінки»

Кожен для досягнення своїх цілей у житті повинен мати адекватну чи трішки завищену самооцінку. Але що робити, якщо самооцінка є низькою? Людина невпевнена у собі? (відповіді дітей)

Прослухайте рекомендації психологів щодо підняття самооцінки:

1.  Повірити в себе!

2.  Приділяти увагу зовнішньому вигляду, особистій гігієні.

3.  Проявляти себе в позаурочний час (гуртки, секції, спорт).

4.  Бути комунікабельним, позитивним у спілкуванні.

5.  Виділяти час на улюблені справи.

6.  Не порівнювати себе з іншими.

7.  Оточити себе позитивом.

8.  Спілкуватися з позитивними і впевненими в собі людьми.

9.  Скласти список своїх досягнень.

10. Вірити в себе за будь-яких обставин!

Вправа «Заради чого варто жити»

Учасники об’єднуються в пари (так, як сидять за партами).

Кожна пара протягом 5 хвилин на підготовлених раніше вирізаних з паперу долоньках записує те, заради чого, на її думку, варто жити, що приносить найбільшу радість.

За бажанням учасники пар зачитують написане.

Висновок. Як бачимо з ваших записів, є дуже багато речей, які є стимулом і мотивацією для життя і прагнення жити.

Вправа «Надірване серце»

Мета: показати вплив слів та вчинків однієї людини на емоційний та психологічний стан інших людей.

    Вчитель  читає текст. Діти, отримавши паперове «серце», відривають клаптики від нього, коли вважають, що висловлювання для героїв розповіді неприємні.

   «Якось уранці в кімнаті Петрика і його старшого брата Андрія звично продзвонив будильник. Андрій швидко скочив і побіг вмиватися, а Петрик не підвівся з ліжка. Хвилин через десять їхня мама прочинила двері в кімнату. «Ну ж бо, поквапся, Петрику! – сказала вона. – Бо спізнишся до школи!». У кімнату зайшов Андрій і єхидно спитав: «Ну, що, ледацюго?(РОЗРИВ) Знову хропиш? Вставай тобі кажуть!»

    «Я захворів», – відповів Петрик.

    «І чому ти завжди поводишся як маленький?  Дорослішати час! Бери приклад із мене! Я ніколи не пасую перед труднощами! – відповів брат. – Тобі завжди погано,

коли в розкладі є фізкультура, бо ти тюхтій (РОЗРИВ), мати з такого предмету усього 6 балів. Вставай і збирайся!»

     Петрик швидко вдягнувся і вийшов на кухню. Його старший брат Андрій щойно

закінчив снідати. «Я пішов, мамо», – сказав Андрій.

     «Зачекай на Петрика», – сказала вона.

      «Цей телепень (РОЗРИВ) такий млявий, що завжди спізнюється, – заперечив Андрій. – Я не хочу йти з ним поруч – він тюхтій! (РОЗРИВ)».

       Мама з осудом подивилася на Андрія, що той аж притих сором’язливо. Однак хлопці – старший брат і Петрик – вийшли разом.

      Прийшовши до школи, Петрик попередив учительку, що забув домашнє завдання вдома. Вона сказала: «Це вже не вперше, Петрику. Ти взагалі сідав за уроки?  Я починаю думати, що ти мені брешеш! (РОЗРИВ) Боюся, мені доведеться поговорити про це з твоїми батьками». Петрик любив спортивні ігри, але ненавидів фізкультуру, бо був найменшим на зріст серед хлопців-однокласників. Того дня вони мали грати на уроці в баскетбол, який Петрик терпіти не міг. Тим паче, хлопці грали на очах у однокласниць. Учитель попросив дітей об’єднатися у дві команди: «Левів» і «Тигрів». За десять хвилин команда Левів і Тигрів сперечалися між собою, бо ніхто не хотів десятим брати до себе Петрика-слабака! (РОЗРИВ)

      Капітан команди «Леви» сказав: «Ми його не хочемо – він погано грає».           (РОЗРИВ). «Який із нього тигр? Він радше наляканий кіт!» (РОЗРИВ) – додав капітан команди «Тигри», і всі хлопці розреготалися. (РОЗРИВ)

      Зрештою вчитель призначив Петрика до команди «Леви». Але хлопець усю гру

просидів на лаві запасних, бо капітан не допустив його до гри. (РОЗРИВ)

      Того дня після уроків брат Петрика Андрій грав поблизу будинку з друзями у футбол. Порівняно з баскетболом Петрикові значно більше подобався футбол. Це була його улюблена спортивна гра. Тому Петрик попросив Андрія прийняти його до

команди. Але Андрій відмовив. «Нізащо, – заявив він. – Ти все зіпсуєш. Не псуй гру,

Тюхтій». (РОЗРИВ)

       Тато хлопців почув це і сказав: «Тобі слід прийняти брата до гри, Андрію». «Але

ж, тато, він такий незграбний, (РОЗРИВ) – відказав Андрій. – І весь час плутається під ногами». (РОЗРИВ)

  • Які емоції ви відчували під час проведення вправи? (почуття жалю до хлопця)
  • Яким чином дії та слова людей впливали на головного героя? (принижували)
  • Чи можна було щось зробити, щоб змінити ситуацію та підтримати героя?

Вправа «Відновлення серця»

Мета: показати шляхи  надання щоденної психологічної підтримки іншій людині.

Діти намагаються відновити «серце».

  • Погляньте, чи виглядає «серце» хлопчика так, як на початку попередньої вправи?

Вправа «Квітка щастя»

Учасники об’єднуються у п’ять груп. Кожна група отримує одну пелюстку квітки (пелюстки вирізані з аркушів кольорового паперу формату А4), на якій учасники записують відповідь на запитання «Що потрібно для щасливого життя?» (можна записувати кілька варіантів). Після цього вони зачитують відповіді та кріплять пелюстки до серединки квітки, яку вже прикріплено на дошці.

Вчитель робить підсумок, узагальнюючи думки дітей. Залежно від того, які відповіді дали учасники, вчитель має підвести їх до думки, що вони мають усе для щасливого життя (наприклад: здоров’я, поряд з вами є люблячі люди, житло та ін.).

Вправа «Підсумок»

Вчитель зачитує вислів:

Працюй, ніби тобі не потрібно грошей;

Люби, ніби тобі ніхто ніколи не завдавав болю;

Танцюй, ніби ніхто на тебе не дивиться;

Співай, ніби ніхто тебе не чує;

Живи, ніби на землі рай... Живи і будь щасливим!!!

 

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
1196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку