Тренінгове заняття «Власні можливості»

Про матеріал

Спілкування між людьми — надзвичайно складний процес. Неефективність спілкування може бути пов'язана з повною або частковою відсутністю того або іншого комунікативного вміння. Неефективність спілкування може також бути пов'язана із недостатнім рівнем самоконтролю одного із суб'єктів цього спілкування. Кожний із нас навчається самоконтролю впродовж усього свого життя, набува­ючи досвіду, який здебільшого базується на помилках і розчару­ваннях.

Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Власні можливості»

Мета:  Розвинути вміння розрізняти бажання, прийняти та утримати мету діяльності, позитивно оцінити власні можливості.

 Вправа «Ми»

Ведучий просить дітей придумати і сказати, які вони, та наводить приклад: “Ми - веселі”. Діти разом викрикують придумані фрази: “Ми - розумні”, “”Ми - охайні”, “Ми - працьовиті”, “Ми - дружні”. Якщо у дітей виникають труднощі, ведучий їм допомагає.

Обговорення:

  • чи дійсно ви такими є?
  • чи виникали труднощі у придумані фраз?

 

 

Вправа «Мій успіх»

Хід вправи:  Учням пропонується пригадати випадок з власного життя, коли вони досягнули успіху: виступ на святковому вечорі - аплодисменти; отримали високу оцінку з навчання - винагороди; вчасно прийшли до школи, допомогли у вирішенні конфлікту та ін. Учні пригадують і емоції, які супроводжували досягнення. Коли всі учасники групи пригадали вказані ситуації, тренер розповідає про позитивні результати та формулює мету на досягнення позитивного результату.

Обговорення:

  • чи приємно вам згадувати моменти досягнення успіху?
  • які виникають у вас відчуття, коли пригадуєте свої поразки та неприємні ситуації?

 

 

 Вправа «Так – ні не говорити»

Хід вправи: Грають по черзі всі учасники заняття. Тренер вибирає одного з учнів. Учням пропонується, відповідаючи на запитання керівника, не вживати слів “так” чи “ні”, а замінювати їх іншими, схожими за значенням. Кидаючи м’яч одному з учасників, керівник запитує: - Ти любиш школу? - Ти любиш виконувати домашні завдання? - Ти хочеш залишитись завтра вдома? - Ти добре вчишся? - Всі зайці сірі? - На всіх деревах листя? - Ти любиш читати? і т.д.Для кожного учасника потрібно скласти по три-чотири запитання для визначення переможця.

Обговорення:

  • що сподобалося в цій вправі?
  • Чи легко підбирали заміни словам так і ні?

 

 

 Вправа «У чому твоя сила»

Хід вправи: Один з учнів сідає на стілець у центрі кола і бере у руки іграшкового лева. Ведучий пропонує дітям пошукати внутрішню силу цієї дитини, тобто назвати найголовнішу хорошу якість, яка відрізняє її від інших дітей . Завданням дитини скласти та розповісти щось від імені іграшкового лева. Потім всі інші можуть задавати уточнюючі запитання. Далі гравці змінюються і все починають спочатку.

Обговорення:

  • що ви відчували на місці іграшкового лева?
  • чи є щось спільне між вами та вигаданою історією. Про лева?
  • Коли ви описували лева, кого ви уявляли на його місці?

 

 

 Вправа «Боротьба з негативними емоціями»

Хід вправи: Тренер задає питання: Як ви боретеся з негативними емоціями?

Далі учні діляться на дві групи і кожна виробляє свої рекомендації боротьби, а інша група свої.

В процесі обговорення складається список способів боротьби з негативними емоціями. Отриманий список коригується і доповнюється тренером групи.

 

 

 Вправа  Баба Яга”.

Мета: корекція емоційної злості, тренування здібностей впливу дітей оди на одного.

Хід вправи: діти сидять на стільцях у колі обличчям один до одного. Тренер просить зобразити який буває вираз обличчя, поза, жести у дорослих (мами, тата, бабусі), коли вони сердяться на них. За що дорослі найчастіше сердяться на вас? (Діти розігрують сценки). Як сварять вас дорослі, коли вам дуже страшно? Погрожують покарати, беруть ремінь? (Діти розповідають і показують). Що ви робите у відповідь: плачете, боїтесь, посміхаєтесь? (Розігрують сценки). На підготовку дається 10 хв.

Обговорення:

  • чи приємно вам було згадувати негативні емоції ваших рідних?
  • Чи подобається вам коли ваші рідні щасливі та радісні?
  • Ви знаєте способи підняття настрою вашим рідним?

 

Вправа «Очеретина на вітрі»

Хід вправи: дітям дається інструкція: “Станьте в коло дуже близько один до одного. Це не звичайне коло, а чарівне. Воно чарівне тому, що діти, які стоять у колі, робитимуть все для того, щоб той, хто стоїть у центрі, пережив дивні відчуття. Хто з вас хотів би першим стати посередині? Ставай у центрі, ноги постав разом, тримайся прямо. Усі інші, піднімуть руки на рівні грудей. Коли наш доброволець падає у ваш бік, ви повинні його піймати і тихо повернути у вихідне положення”. При цьому дуже важливо, щоб учасник у центрі стояв дуже прямо, неначе він дерев'яний. Протягом всієї гри необхідно допомагати і підстраховувати гравців. Бажано, щоб у центрі кола побувала кожна дитина.

Обговорення:

   - Як ви почувалися в центрі кола?

   - Чи довіряли ви колу?

   - Кого ви побоювалися?

   - Що для вас було найважчим?

   - Чи пробували ви заплющити очі?

   - Що ви відчували, коли були частиною кола?

   - Чи важко вам було утримати інших?

 

 

 Вправа «Прощання»

Група стає в загальне коло в якому учасники стоять хвилину із закритими очима, поклавши руки на плечі товаришам, легенько погойдуючись і подумки передаючи групі свої позитивні емоції і добрі побажання. Потім всі відкривають очі і разом говорять: «Всього найкращого вам!». При слові «вам» простягають руки в коло намагаючись торкнутися одразу всіх.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку