Тренінгове заняття "Все у твоїх рука" для учнів старшої школи

Про матеріал

Розробка тренінгового заняття для учнів 8 - 11 класів мета якого: формувати свідоме ставлення до життєвих цінночтей та потреб, уміння робити обдуманий вибір, навчати визначати власні духовні цінності, сприяти виробленню власної відповідальності за прийняті рішення.

Перегляд файлу

Тема: Все в твоїх руках!           

Мета: Формувати свідоме ставлення до життєвих цінночтей та потреб, уміння робити обдуманий вибір, навчати визначати власні духовні цінності, сприяти виробленню власної відповідальності за прийняті рішення.

Обладнання: Афоризми (додаток 1) по темі заняття розклеєні по стінах приміщення, де проводиться заняття, папірці з цінностями по кількості учасників, папірці – кошти, які слугуватимуть коштами учасників тренінга.

 

  1. Ритуал привітання.                                                               3 хв.

Учасники стають у коло. За проханням тренера, кожен другий від нього учасник, робить крок уперед і утворює внутрішнє коло, обернувшись лицем до  товариша із зовнішнього кола.

  •            Вітаються дотиком обох долонь витягнутих уперед і рухаються у ліву сторону;
  •            Вітаються дотиком правого плеча і рухаються у ліву сторону;
  •            Вітаються дотиком лівого плеча і продовжують рух у ліву сторону;
  •            Вітаються лобами;
  •            Вітаються колінами;
  •            Вітаються п’ятками;
  •            Вітаються носками ніг (можна продовжити вітання).

 

  1. Правила роботи в групі.                                                  4 хв.

Тренер викладає на столі посеред кімнати смужки з надрукованими правилами і пропонує учасникам по черзі брати одну із смужок, зачитувати правило і, з’ясувавши його необхідність застосування під час роботи, або прикріплює до плакату „Правила”, або кладе в сторону. Таким чином відбираються саме ті правила, які найчастіше не дотримуються на зайняттях, але є необхідними для ефективної роботи групи.

Примірний перелік правил:

  • Говорити від свого імені.
  • Бути щирим у спілкуванні.
  • Поважати співрозмовника (чути того, хто говорить).
  • Не критикувати.
  • Не оцінювати людини, а виражати своє ставлення до її думки або дії.
  • Бути активними, брати участь у всіх дійствах на занятті.
  • Дотримуватись принципу „тут” і „тепер”.
  • Звертатись по імені.

 

  1. Самопрезентація.                                                                 6 хв.

Учасники сидять у колі. На столі викладені ножиці, кольоровий папір, маркери, олівці, клей. Тренер пропонує кожному придумати собі якийсь символ, емблему або асоціювати себе з чимось, що можна виготовити у вигляді доробки або малюнка з наявних матеріалів. Доробок має містити ім’я виконавця.

По закінченню вправи кожен презентує свої напрацювання і прикріплює на плакат „Знайомчик”.

Обговорення по завершенню роботи:

- як ви почувалися під час виконання вправи?

- коли було найважче? Найлегше?

- що нового ви дізналися про себе?

 

 

 

  1. Метафора „Про юнака, який шукав істину”.                              4 хв.

Давним – давно жив на світі юнак, що шукав істину. Хтось підказав йому, що є високо в горах печера, а в ній глибокий колодязь. „Запитай колодязь, у чому істина і він повідає тобі про це”. Юнак знайшов колодязь і задав йому своє питання. З колодязя прийшла відповідь: „Йди на площу у своєму селищі. Там ти знайдеш те, що шукаєш”. Повний надії, він відправився на площу і знайшов там три маленькі торгові крамниці. В одній продавали шматочки металу, в іншій шматочки дерева, в третій – тонкий дріт. Здавалося, ніщо і ніхто не має відношення до розкриття істини. Розчарований, він повернувся до колодязя, щоб попросити пояснень, але з колодязя вигукувала тільки луна. Юнак продовжив свої пошуки істини і поступово спогади про колодязь розвіялися.

 Одної місячної ночі він почув звуки чудесної музики. Хтось захоплено грав на гітарі. Юнак захотів наблизитися і довідатися, як народжується така чарівна мелодія. Він підійшов до граючого на гітарі і подивився на його пальці, що танцювали по струнах, і на інструмент, що видавав приємні серцю звуки. І тоді, зненацька, його вразило приємне відчуття – він десь бачив подібні речі. Інструмент був виготовлений з тонких дротиків, металу і дерева, точно таких, які він бачив колись, але не надав їм ніякого значення тоді він зрозумів послання колодязя: нам уже дано все, чого ми потребуємо. Наша задача – зібрати все це воєдино і користуватися ним за призначенням. Багато чого не має значення, поки ми розглядаємо тільки окремі фрагменти. Коли вони з’єднуються виникає нове цілісне розуміння.

 

 

 

5. Вправа „Символ життя”                                                                3 хв.

 

(Тренер запалює свічку, яку передає по колу з коментарем)

- Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.

Запитання для обговорення:

  • Що ви відчували коли тримали свічку в своїх руках?
  • Чи хотілося вам її віддати?
  • Чи виникав страх, що свічка згасне?

На закінчення вправи тренер робить висновок: „Коли свічка знаходилась у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати вам, яким буде ваше життя”.

 

6. Вправа „Коло асоціацій”                                                                     5 х

(На дошці прикріплений плакат (мал.. 1)).

 

Тренер пропонує учасникам об’єднатись

у чотири групи (за порами року).

 

 - Скажіть, які асоціації виникають у вас

із словом „життя”? Запишіть свої думки                                                Мал.. 1

на променях сонечка, як показано на малюнку 1.

По закінченню учасники презентують свої напрацювання 

Висновок: звідси випливає, що життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особливий та особистий.

 

7. Вправа „Як розпорядитися своїм життям”.                                    10 хв.

 

А зараз давайте зіграємо в гру „Як розпорядитися своїм життям”.  (Роздають по 10 папірців кожному учаснику).

 Напишіть на кожному папірці своє ім’я. Протягом наступних декількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і грати роль ваших цінностей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити на потім свої папірці, тобто себе самого, частину себе самого. На продаж будуть виставлені різноманітні „товари” по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари виставленої пари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці-цінності, вже нічого не можна буде купити.

Всі покупки можна робити лише тоді, коли „товар” пропонується на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.  (Пропонується товар, який написаний на окремих аркушах. Ціна кожного товару оцінюється кількістю папірців, які треба віддати за нього покупцю).

1 пара: - чудова картина (1 папірець);

     - новий автомобіль (2 папірці).

 

2 пара: - путівка в Єгипет на 2 неділі на дві особи (2 папірці);

- повна гарантія того, що людина, яку ти кохаєш сьогодні одружиться з тобою в майбутньому (2 папірці).

 

3 пара: - стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на два роки (1 папірець);

 - мати одного справжнього друга (2 папірці).

 

4 пара:  - закінчити престижний університет (2 папірці);

 - заснувати прибуткову компанію (2 папірці).

 

5 пара:  - мати здорову сімю (3 папірці);

 -  здобути всесвітню славу (3 папірці).

(Після завершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сімю, повертається 2 папірці назад як винагороду.)

 

 6 пара - можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець);

 - відчуття задоволення протягом усього життя (2 папірці).

 

7 пара  - п’ять років безмежної фізичної насолоди (2 папірці);

 - любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2 папірці).

(Ті, хто обрав п’ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець – за певні речі ми маємо платити більше ніж здається спочатку).

 

8 пара: - чиста совість (2 папірці);

 - здатність досягнути успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2 папірці).

 

9 пара: - створити диво для того, кого любиш (2 папірці);

 - можливість прожити заново (або повторити) одну дію з власного життя (2 папірці).

 

10 пара: - сім додаткових років життя (3 папірці);

 - безболісна смерть, коли настане час (3 папірці).

 

Наші торги завершені, роздивіться ще раз свої покупки і скажіть:

  • Яка покупка подобається вам понад усе?
  • Чи не шкодуєте ви, що не зробили якусь покупку?
  • Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?

 

Після обговорення тренер робить висновок: правила гри можна змінити,  але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості будуть у вас через тиждень або рік. Вам завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Ви повинні будете платити за кожен свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати ваші сподівання.

 

 

 

8. Вправа „Куля мрій”.                                                          5 хв.

 

Але все-таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснилися. (Тренер роздає кольорові кульки і пропонує їх надути). Надуйте кожен свою кульку та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами чи фломастерами.

Давайте об’єднаємо всі кульки наших мрій. Нехай ваші побажання здійсняться. Дякую всім за участь у нашому спілкуванні.

 

9. Вправа „Ритуал прощання”.                                                      5 хв.

 

Учасники по черзі повертаються оди до одного зі словами: „Дякую, мені було дуже приємно з тобою працювати, тому що ...”

 1

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буланова Марина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1531
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку