Тренінгове заняття з учнями 6 класу В рамках Тижня толерантності
Тема: ««Ми різні-ми рівні». Нам цікаво разом!»
Мета заняття: ознайомлення з поняттям толерантність, пізнання і формування толерантного відношення до себе та інших інтерактивними засобами: гри, діалогу тощо.
Структура заняття
Таймінг |
Етапи заняття |
Вправи |
Мета |
Форми роботи |
Ресурсне забезпечення |
Орієнтовна тривалість |
|
11.00- 11.10 |
Вступна частина. 1. Представлення. |
|
|
|
|
|
|
|
2.Знайомство, визначення очікувань, налаштування на спільну роботу за темою тренінгу |
Вправа «Який Я». Завдання: назвати своє ім’я і відповісти на питання «Який Я». Сенс: ми різні-ми рівні, ми особливі і унікальні, і нас об’єднує і поєднує наш клас. |
Презентація себе та пізнання інших, визначення очікувань учасників заняття, зняття емоційної напруги, згуртування групи, налаштування на спільну й ефективну роботу. |
Групова за методикою Коло |
Мовник |
|
10 хв. |
11.10- 11.20 |
1. Основна частина. Практична робота |
Вправа «Ми різні-ми рівні». Діалог- обговорення «Як мирно та дружньо жити в класі. Що залежить від нас?» Обговорення вправи. |
Ознайомлення з поняттям толерантність. Розуміння важливості толерантного ставлення до себе та інших. |
Групова |
|
|
10 хв. |
11.20- 11.35. |
2. Перегляд тематичного мультфільму на вибір.
|
Перегляд і обговорення фільму. 1. Маленька каструлька Анатоля/La petite casserole d`Anatole – 5,29 хв. 2. Подарунок/The Present- Зворушлива історія про дружбу, об’єднану спільним болем -4.20 хв. |
Розкриття поняття через художні засоби кінематографу |
|
Флешка з мультфільмом |
15 хв. |
|
11.35- 11.50 |
3. Тренінгова вправа |
Гра «Будиночки» Обговорення вправи |
Мета: командоутворення, формування відчуття безпечного середовища та взаємодопомоги. Дах як уособлення безпеки й рівноваги. Допомога - толерантне ставлення до простору безпеки товариша. За грою потрібно зберегти свій «дах» та «дах» на домівці однокласників. Інструктаж: кожен вдягає паперовий дах на голову. Завдання - рухатися по колу так, щоб листочок на голові не впав. Якщо дах впаде, то треба не самому його одягнути, а попросити однокласника. Узагальнення отриманого досвіду, отримання зворотнього зв’язку. |
Командна |
Аркуші паперу формату А-4 |
15 хв. |
|
11.50- 12.00 |
Заключна частина. 1.Рефлексія заняття. Feedback |
Вправа «Асоціації» Одним словом «Що візьму з собою? Що було новим? Чому навчився? За що собі можу подякувати? |
Зворотній зв'язок. Аналіз отриманого досвіду учасниками заняття, визначення рівня справдження очікувань. |
Групова |
Мовник |
10 хв. |
Рекомендація батькам для перегляду та обговорення разом з дітьми:
https://osvitanova.com.ua/posts/907-8-korotkykh-animatsii-pro-tolerantnist-
ukrainskoiu?fbclid=IwAR3f1_euQlr7TJC6EK62YXV0r8ur6iIzS0jwqlCiy6m8UT05X7tbIuU6Vn8
1. Маленька каструлька Анатоля/La petite casserole d`Anatole – 5,29 хв. Французькі мультиплікатори створили короткометражку, яка за допомогою метафори – каструльки, – допоможе навіть маленьким дітям зрозуміти, хто такі люди з особливими потребами та чому бути особливим – нормально.
2. Подарунок/The Present- Зворушлива історія про дружбу, об’єднану спільним болем -4.20 хв. За 4 хвилини ви зміните своє ставлення не лише до свого життя, а й навчитеся розуміти чужу, особливу історію. Короткометражка «Подарунок» (The Present) зібрала близько 50 нагород і була показана на більш ніж 180 фестивалях, після чого її творець, німецький мультиплікатор Якоб Фрей, виклав фільм у відкритий доступ.