Тренінгове заняття "Життя у часі і поза ним"

Про матеріал

Подається розробка тренінгового заняття для педагогічних працівників "Життя у часі і поза ним"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тренінгове заняття«Життя у часі і поза ним»

Номер слайду 2

Мета: підвищення цінності життєвого часу, формування уявлення про особливості суб’єктивної взаємодії з часом

Номер слайду 3

Вправа «Знайомство»Обговорення: Чому ви обрали саме цю картку?Які аспекти вашого життя вона відображає?Що подобається вам у своєму житті?Що б хотіли змінити?

Номер слайду 4

Вправа «Прийняття правил роботи»Активність. Добровільність. Конфіденційність. Відкритість

Номер слайду 5

Вправа-руханка «Пиріжок»

Номер слайду 6

Вправа «Ромашка» Ролі для учасників внутрішнього кола: минуле; теперішнє; майбутнє; життя

Номер слайду 7

Інформаційне повідомлення «Час і його властивості»Метафори/алюзії про час: спливає час, тягнути час; витрачати час; володіти часом; бракує часу; убити час; жаль часу; розтягнути час; забрати час; час біжить…

Номер слайду 8

Властивості часу: час апріорна характеристика світу, нічим не зумовлена; час однонаправлений (від минулого до майбутнього); час неперервний (неможливо зупинити); сприйняття часу – це умовний рефлекс; час сприймається суб'єктивно; сприйняття часу залежить від віку людини; кожна людина живе у своєму темпі

Номер слайду 9

МИНУЛЕМинуле - те, що минуло. Набуття досвіду“Неизвлеченный опыт – утраченное время” (М. Пруст)“Ті, хто не пам’ятають минулого, приречені проживати його заново”  (Джордж Сантаяна)“Якщо ти потерпів невдачу, не пропусти урок” (Далай-Лама)

Номер слайду 10

ТЕПЕРІШНЄ“Теперішнє – це локус реальності” (Джордж Герберт Мід)“Якби між минулим і майбутнім не було теперішнього, все погане уже було б позаду, а попереду було б лише хороше” (Фелікс Кривін)Через теперішнє проходять причинно-наслідкові зв'язки, які поєднують минуле і майбутнє. Ми можемо впливати на ці зв'язки. Якщо захочемо.“Якість часу як еквівалент тривалості життя” (Олександр Далгін)

Номер слайду 11

Вправа “Життєвий шлях” Уявити лінію свого життя. Зобразити життєвий шлях на папері. Визначити основні події минулого і майбутнього. Презентувати свій малюнок групі.

Номер слайду 12

Вправа «Я з минулого» 1. Визначте три приємні події з минулого:1 подія - …2 подія -…3 подія -…2. Визначте три неприємні події з минулого:1 подія -…2 подія -…3 подія -…3. Як вплинула кожна подія на: мої цінності; мої смисли; мої якості/риси характеру; життєві вибори; чого мене навчила4. Розкажіть про свої усвідомлення у парах.

Номер слайду 13

МАЙБУТНЄМайбутнє – це локус можливостей. Те, що може, але не зобов'язане бути. Що ми можемо робити з майбутнім: прогнозувати; проектувати; діалогічна відкритість. Виклик невизначеностіСуть виклику: прийняти невизначеність майбутнього або намагатися перетворити її у визначеність щоб подолати тривогу

Номер слайду 14

Доля, проект чи можливість?Ставлення до майбутнього як до долі виключає нас з його формування Ставлення до майбутнього як до проекту не дає побачити те, що поза межами проекту. Ставлення до майбутнього як до можливості

Номер слайду 15

Пастки розколотого часу. Пастка минулого(ностальгія за СРСР)Пастка теперішнього(життя одним днем, “біг по колу”)Пастка майбутнього(слідування ідеї-фікс, мрія, гіперціль)Альтернатива(інтенціональне теперішнє, спрямоване на майбутнє)

Номер слайду 16

Три функції часу: Функція ресурсу - час як ресурс (яким ми володіємо і керуємо чи робимо вигляд, що воно нам належить, що ми ним керуємо);Функція бар'єру – час як бар'єр (“проведення часу”, заперечення, знищення, хроноцит як повільне, неусвідомлене самознищення)Функція некерованої реальності – час як всеохоплююча реальність (абсолютний час) (можливість насолоджуватися теперішнім і відчувати свободу) Пауза як стартова точка нашої свободи.

Номер слайду 17

Життя не може бути інакше, ніж як у часіЖиття – це зусилля в часі (Марсель Пруст)Західний погляд на життя:спрямоване на смисл; обмежене смертю; контролюється свідомістю. Східний погляд на життя:життя має розчинений в ньому смисл;життя не має меж; життя не дуже кероване; життя як охоплююча мене реальність. Два погляди на життя: Закон обмеженого ресурсу: усвідомлення дефіциту ресурсу підвищує ефективність його використання. Час не проходить, час стоїть. Проходимо ми(Талмуд)

Номер слайду 18

Людина - єдина жива істота, яка здатна рефлексивно відокремити себе від світу, від власного життя, від часу, зайнявши по відношенню до них усвідомлено обрану позицію. Але здатна не значить обов'язково робить це. Жити в часі означає відчувати себе в процесі переходу з минулого через теперішнє в майбутнє, а світу – в процесі переходу з майбутнього через теперішнє в минуле. Людина і світ рухаються в протилежних напрямках, і зустріч їх швидкоплинна, але в ній відбувається життя.

Номер слайду 19

Вправа «Час і цінності» Що б ви робили, якби у вас було попереду 60 років життя? Що б ви робили, якби у вас був рік життя? Що б ви робили, якби у вас був лише 1 тиждень життя?“Шукайте не час, а себе в часі”

Номер слайду 20

Питання для рефлексії: «Які почуття і думки у вас з'явилися під час цього тренінгового заняття?»

Номер слайду 21

“Не можна додати більше днів у своє життя, але можна додати більше життя у свій день”(Н. Пезешкіан)

Номер слайду 22

Використані джерела:1. Леонтьев Д. А. «Жизнь во времени и вне его» // https://imperiya.by/video/Ac0 FEJ0 UIXu/pir_2017-dmitriy-leontev-jizn-vo-vremeni-i-vne-ego.html2. Леонтьев Д. А. О времени: иллюзия ответов // Экзистенциальная традиция: философия, психология, психотерапия. 2004, № 1(4). — С. 113-118.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
31 липня 2019
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку