Тренувальні вправи щодо подолання освітніх втрат
із української мови за 3 клас
1.Встав пропущені букви у словах. Підкресли орфограми. Поясни свій вибір.
Кр…ниця, ол…нь, ч…решня, д…ректор, пр…зидент, к…еня, вогн…ще, гор…зонт, тр…вога.
2.Прочитай.Добери до наведених слів спільнокореневі слова так, щоб ненаголошені голосні стали наголошеними. Запиши ці слова і визнач у них наголос.
Зразок. Степовий – сте́п.
Крилатий - .
Медовий - .
Темніє - .
Криклива - .
Сичі - .
3.Прочитай іменники. Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Визнач рід прикметників.
Зразок. Будинок (дерево) – дерев’яний будинок (ч. р.).
Варення (груша) –
сад (яблуня) –
хвилі (море) –
печера (камінь) –
стежка (ліс) –
стіл(метал)
4. Добери до дієслів форми теперішнього і теперішнього часу.
Розкаже –
Намалюють –
Напише –
Зателефонує –
Прочитає –
5. Випиши дані слова у три колонки: іменник, прикметник, дієслово.
Вітається, зима, зачаровує, прекрасне, зроблене, сонячний, флешка, ноутбук, завітав, співає, комп’ютер, приніс.
6. Склади і запиши із слів кожного рядка речення.
1.Тепло,у,принесе,весна,березні.
2.У, йдуть, школі, уроки.
3.Моя,на,бабуся,Веселій,вулиці,живе.
7.Спиши дані речення. Підкресли підмет і присудок у реченнях.
1.Михасик назбирав повен кошик суниць.
2.Матуся купила донечці Марійці нове платтячко.
3.У лісі ростуть красиві зелені ялинки.
8. Добери по 3 слова до кожної схеми:
Префікс, корінь, суфікс, закінчення
Корінь, суфікс, закінчення
Корінь, закінчення
Корінь, суфікс
9.За допомогою префіксів і суфіксів утвори нові слова.
Казка - …… Зима - …..
Море -….. Лісник-…….
10.Зроби звуко – буквенний аналіз слів.
Читання –
Витьохкують –
Дзюркоче –
Батьківщина -
11.Поділи слова для переносу.
Гайок, джміль, задзюрчав, розказала, сховалося, посміхається, ґудзик, бджоли, дзвінкий.
12.Спиши слова, вставивши пропущені префікси(з-,с-). Виділи у словах префікси.
…терти,…повзти,…бити,…фотогравував,…казала,…клали,…піймало,…лити,…худла,…несла.
13.Із букв слова СНІГУРОЧКА склади і запиши якомога більше слів.
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
14. Запиши фразеологізми, підбираючи до лівої колонки протилежні за значенням з правої колонки.
1. Робити з мухи слона - 2. Захопити дух –
3.Тягнути кота за хвіст – 4. Мати залізні нерви - |
А) бути враженим. Б) сильно перебільшувати якусь проблему. В) бути дуже витриманим. Г) тягнути час. |
15.Запиши слова у формі звертання.
Вовк, дідусь, Тетяна, брат, друг, Віктор Степанович, лисичка, синочок.
14.Прочитай текст. Виправ у ньому помилки і запиши правильно. До тексту добери заголовок.
Прийшла висела зема. Насипало багато сгіху. Діти повибігали на подвіря і сліпили снігову бабу. Марійка причепила їй морквену. Мехайлик на голову надів відро, а Сиргійко подарував бабусі свій довхий шарф.
15.Напиши твір - мініатюру на тему « Якби моя іграшка могла розмовляти»
(7 -9 речень)