Тренувальні вправи. Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Розділові знаки в складнопідрядних реченнях з кількома підрядними частинами.

Про матеріал
Переписати речення, визначити вид підрядного. Надворі повівав теплий вітерець, який пестив усе навколо.
Перегляд файлу

Тема уроку:

                   Тренувальні вправи. Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Розділові знаки в складнопідрядних реченнях з кількома підрядними частинами.

Мета уроку(формувати компетентності):

ключові: вчитися вчитись, громадянську; предметні: узагальнити й систематизувати знання про складнопідрядне речення з кількома підрядними; повторити правила пунктуації у складнопідрядних реченнях з кількома підрядними; пояснити орфограми й пунктограми, використовуючи вивчені правила; актуалізувати навички синтаксичного розбору складного речення;

загальнокультурні: розвивати творчі здібності, спостережливість, логічне мислення, увагу, уміння добирати аргументи й робити висновки; навчати висловлювати власну думку; збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати любов до Батьківщини, формувати високоморальні риси.

 

Обладнання: підручник, проектор, мультимедійна презентація

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

 

Любов к отчизні де героїть,

Там сила вража не устоїть,

Там грудь сильніша од гармат

                          І. Котляревський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

    І. Організаційний етап.

 

      Учитель. Подорожували якось разом  Вода, Вогонь і Честь. Прийшли на роздоріжжя, де їм треба було розійтися.

     Вогонь сказав : «Якщо загубите мене й захочете знайти, то йдіть у той бік, де відчувається тепло». « А коли мій загубите слід , - промовила Вода,- то шукайте з тими , хто хоче вгамувати спрагу».

    Честь стояла мовчки, слухаючи своїх друзів. «А як тебе знайти, коли загубимо? – запитали Вогонь і Вода. «Той , хто загубить мене, - тихо відповіла Честь,- уже ніколи знайти не зможе,бо я буваю тільки з тими, хто мене не втрачає» (Народна мудрість)

    Пропоную вам, діти, подумати над відповіддю Честі і знайти своє трактування до кінця уроку.

 

    ІІ. Узагальнення теоретичного матеріалу, вивченого на попередніх уроках.

Презентація виконання учнями домашнього завдання.

 

Синтаксичний батл «Складнопідрядні речення з кількома підрядними частинами»

Орфографічний практикум (Готуємось до ДПА) Поставити і записати слова в орудному відмінку, пояснити орфограми.

 Честь, відданість, велич, мужність, міць, жертовність, любов, совість.

 

ІІІ. Установчо – мотиваційний етап

Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Мотивація навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Формування практичних умінь і навичок.

Спостереження з елементами аналізу

Прочитайте виразно текст, дотримуючись правильної інтонації складнопідрядного речення. Визначте його стильову належність. Назвіть складнопідрядні речення з кількома підрядними, з’ясуйте їх вид. Поясніть розділові знаки в останньому реченні.

 

   Довготривала боротьба за нашу державу породила справжніх героїв –   патріотів, які українську ідею ставили вище від життя, які за свободу заплатили власною кров’ю. Це мужні і освічені січові стрільці,молоді хлопці – крутяни, що понад усе вірили,що Україна стане незалежною.

Коли згадуємо ті героїчні роки, ми твердо впевнені, що не втрачена звитяга, честь, мужність, шляхетність, здобута у кривавих боях. Давайте станемо пліч - о- пліч та згадаємо, ким були і ким  ми є зараз.

 

 Словникова робота

Пояснити написання слова пліч-о-пліч.

 Дослідження-характеристика

Перепишіть речення, поставте розділові знаки. Поясніть їх. Зробіть синтаксичний розбір речення.

   Ще кровоточать події лютого 2014 року після яких у наше життя ввійшла Небесна Сотня що дала приклад справжнього героїзму і непідробного патріотизму.

 

V. Самостійне застосування учнями знань

        «Визбирування»

Випишіть складнопідрядні речення у такому порядку:

1 – з послідовною підрядністю

2 – з неоднорідною підрядністю

3 – з однорідною підрядністю

4 – зі змішаною підрядністю

       Герої Небесної Сотні – не звичайні люди, а обрані, бо відстояли найдорожче,що дав Господь людині,- життя ціною власного життя.  Честь і слава тим, що стали виразниками нашого часу,що були живими нервами його драм і борінь,що відтворили в собі самий дух епохи , ставши часткою нашого буття. Порожнечу на українській землі, яка залишилася після них, маємо заповнити ми,бо у нас є віра,пам'ять і глибока непідробна любов до Батьківщини. Скільки б не судилося страждати,все одно прийде той день,коли розквітне Україна – наша мати, що нас зростила.

Індивідуальна робота біля дошки.

Накреслити схеми виписаних речень.

        

Творча робота. Сенкан.

       Небесна Сотня

       Рішучі, самовіддані, мужні.

       Мріяли, вірили, боролися.

       Вони змінили Україну.

       Герої України.

 

Поетична хвилинка

Учень читає вірш (на фоні презентації уривка з документального фільму про Крути)

Перегляд уривків із фільму «Кіборги» (режисер Ахтем Сеітаблаєв).

Творча робота.

Учень читає власний допис до веб-сайту «Що для мене означає жити з Україною у серці».      

Творче конструювання

Робота в парах

Прочитайте послання, залишене учасником АТО, нашим односельчанином Цвиком А. на прапорі. Поширте головну частину двома підрядними так, щоб утворилося складнопідрядне речення з різними видами підрядності

 

     

 

VІ. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання

Інтерактивна гра «Мікрофон»

-  Чим корисний був для вас цей урок?

 

 

VІІ.  Домашнє завдання

Написати есе «Жертовність і велич духу української молоді» , використавши складнопідрядні речення з кількома підрядними (для учнів високого і достатнього рівня).Виписати з творів І. Котляревського чи Г. Квітки-Основ’яненка три складнопідрядних речення з кількома підрядними частинами(для учнів середнього рівня).

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Тишко Галина
Додано
22 березня 2023
Переглядів
3136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку