Урок – дослід «Три стани води. Взаємозв’язок людини і води».
Колесова Н. вчитель початкових класів, м. Кам’янське, НВК №3
Тема: урок – дослід «Три стани води.»
Мета. Навчальна: розширити знання учнів про воду , закріпити уявлення про роль води в житті людини ,природи, три стани води.
Розвивальна: розвивати спостережливість, логічне мислення, навички дослідницької діяльності, уміння робити висновки.
Тип уроку: урок—дослід.
Використання освітніх технологій : розвиток критичного мислення;робота в групах; « Асоціативний кущ»; «Мікрофон».
Обладнання: приладдя для дослідницької роботи, ілюстрації, малюнки.
Хід уроку.
1.Організація.
Вітання учнів з вчителем. Ранкова зустріч. Діти стають у коло і дарують один одному комплементи.
Сьогодні у нас урок – дослід. Дослід- це людина створює умови для вивчення природних явищ.
А що ми будемо досліджувати ,вам треба відгадати.
Групова робота: на столах малюнки. На малюнках: дощ, сніг, чай ,омовеніє рук.
—Що об’єднує ці малюнки?
Вода.
Складаємо «Асоціативний кущ.»
- Вода--- життя, Їжа, зима, кава, річка, чистота.
-Які стани води ви знайшли?
Воду люди завжди шанували і цінували. Людина на 70% складається з води. Без води не може прожити 5 діб.
- Як єврейський народ використовує в своїх традиціях?
Омовеніє рук. Правильне виконання омовенія.
-Хто кому більше допомагає вода чи людина ?
-Нам дасть відповідь урок – дослід.
Правила поведінки на уроці. Виконувати ретельно вказівки вчителя
Дослід №1
В воді є повітря. В тарілку з водою ставимо склянку. Склянка заповнюється на половину водою ,друга половина – пуста. Це повітря. Для життя живих істот(фото)
Дослід №2
У нас дві кульки .Одну заповнюємо цукром, другу – повітрям. Повітряну кульку опускаємо у велику миску. Кулька не тоне, а кулька з цукром – потонула. Спасіння людей на воді(фото)
Дослід №3.
Вода розчинник. Працюємо з холодною і гарячою водою. В гарячій воді цукор, чай заварився швидше, ніж в холодній. Це дифузія, фізика
Дослід №4
В склянку з водою добавляємо олію. Олія в воді не розчиняється, не всі речовини розчиняються .Нафтопродукти забруднюють світовий океан(фото)
.Вчитель постійно звертає увагу на стан води, на всіх дослідах.
3 Закріплення.-Так хто кому допомагає?
-Вода і людина - це природа. Вода допомагає людині, бо без води людина не зможе жити
Гра «Так чи ні ?»
Діти використовують для відповіді цеглинки.
- На планеті більше солоної води.(так)
- Вода має один стан .(ні)
- Роса – газоподібний стан води.(так
- Людина – головний забрудник води.(так)
Бережне ставлення до води. Екологічні проблеми. Подяка дітям за роботу на уроці.
Д/з. Перевірити дома ,які стани води найчастіше зустрічаєте.