Урок "Множення натуральних чисел"

Про матеріал
Удосконалити вміння виконувати множення натуральних чисел, ознайомити з множенням чисел способами «Ревнощі» та «Селянським»; розвивати логічне мислення, математичну мову; виховувати прагнення до успіху, творче ставлення до справи.
Перегляд файлу

Тема уроку. Множення натуральних чисел.

Мета уроку: удосконалити вміння виконувати множення натуральних чисел, ознайомити із множенням чисел способами «Ревнощі» та «Селянським»; розвивати логічне мислення, математичну мову; виховувати прагнення до успіху, творче ставлення до справи.

Тип уроку: засвоєння  знань і вмінь.

Обладнання: комп′ютер, мультимедійний проектор.

Девіз уроку: «Множення – це не нудна справа! Множення – це цікаво!!!»

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. Виконання усних вправ.

 1) Обчисліть: а) 25 ∙ 100; б) 190 ∙ 200; в) 3000 ∙ 240; г) 9876 ∙ 0;

д) 1 ∙ 564;  е) 1 ∙ 0.

2) Установіть відповідність.

1. Один із множників збільшили у 2 рази.

А) Добуток збільшився у 2 рази.

2. Один із множників збільшили у 2 рази , другий зменшили у 2 рази.

Б) Добуток збільшився  у 2 рази.

3. Один із множників збільшили у 2 рази і другий множник збільшили у 2 рази.

В) Добуток не змінився.

 

ІІІ. Удосконалення знань і вмінь.

За всю історію людства було придумано багато способів множення. Уже в кінці ХV століття італійський математик Лука Пачіоллі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення. Сьогодні на уроці ми розглянемо два з них, що не ввійшли до шкільної програми. Ви виконаєте практичну роботу і за бажанням оціните її у консультантів.

1. Практична робота.

Спосіб « Ревнощі».


Малюються грати, в які потім вписують результати проміжних обчислень. Зліва (знизу до верху), писався перший множник, а вгорі (зліва на право) –другий множник. На перетині писався добуток цифр. Далі отримані числа додавалися вздовж діагоналей, а результат записувався в кінці рядка чи стовпчика.

Варіант 1

Варіант 2

Обчисліть .

Середній рівень: 46 × 158.

Достатній рівень: 642 × 538.

Високий рівень: 7484 × 6063.

Обчисліть .

Середній рівень: 64 × 183.

Достатній рівень: 657 × 838.

Високий рівень: 7084 × 8463

 

Спосіб «Селянський »

Числа записуються поруч, а тоді ліве число ділять на 2, а праве множать на 2. Якщо при діленні є остача, то її відкидають. Викреслюються ті рядки в лівій колонці, в яких стоять парні числа. Числа, що залишилися в правій колонці додаються. Це і буде результат множення даних чисел.

юра копия

 

Варіант 1

Варіант 2

Обчисліть .

Середній рівень: 48 × 21.

Достатній рівень: 144 × 38.

Високий рівень: 408 × 211.

Обчисліть .

Середній рівень: 36× 18.

Достатній рівень: 264 × 26.

Високий рівень: 308 × 112.

 

Запитання до класу.

Який із запропонованих сподобався вам більше та чому?

Чи будете ви одним із цих способів користуватися?

2.Робота за підручником (§11)

№ 419, 421, 423.

ІV. Підсумки уроку.

V. Домашнє завдання §11, № 418, 424. Додатково 427

Використана література.

1. Математика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів /

Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць,

З. О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.

2. Математика: Дит. Енцикл.(Авт. ─ упоряд.) А.П.Савін, В.В.Станцо, Г.Ю.Котова; Худож.: О.В.Кардашук та ін. ─ К.: Школа, 2002. ─ 432с.: іл. ─

(Я пізнаю світ).

 

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку