Трудове навчання, технології – невід’ємна складова основних компетентностей сучасної української школи Таравська Тетяна Олексіївна. Вчитель трудового навчання. Криворізької гімназії №8
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Під поняттям компетентнісний підхід розуміють спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових і предметних компетентностей особистості, які покликані наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня, його інтересів та природних здібностей. Ключова компетентність – це знання, уміння і навички у комплексі зі сформованою життєвою позицією учня. Компетентнісний підхід
Номер слайду 8
Математична компетентність. Уміння навчатися впродовж життя. Обізнаність та самовираження у сфері культуриІніціативність і підприємливість. Соціальна та громадянська компетентностіЕкологічна грамотність і здоровий спосіб життя. У концепції НУШ виокремлюють такі ключові компетентностіСпілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовамиІнформаційно-цифрова компетентність Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Спілкування іноземними мовами. Ключові компетентності
Номер слайду 9
Спільним для всіх компетентностей є:вміння критично мислити;вміння читати і розуміти прочитане; вміння логічно обґрунтовувати позицію; вміння висловлювати думку (усно і письмово); вміння виявляти ініціативу; вміння творити; вміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення; вміння конструктивно керувати собою; вміння співпрацювати в команді.
Номер слайду 10
Спеціальні методичні компетенції:цільова (уміння педагога визначати цілі навчання); змістовна (уміння визначати зміст навчання);проєктувальна (уміння проектувати освітній процес); рефлексивна (уміння обґрунтовувати ефективність обраних методичних підходів); моніторингова (уміння відслідковувати результати навчання).
Номер слайду 11
Завдання сучасного урокупідвищення рівня мотивації учнів;використання суб’єктивного досвіду набутого учнями;ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці;формування у учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;організаційна чіткість і оптимізація кожного уроку;підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів;створення умов для інтенсифікації навчально-виховного процесу;наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання;формування моральних цінностей особистості;розвиток соціальних та комунікативних здібностей учнів;створення ситуації успіху.
Номер слайду 12
Вимоги до структури уроку включаютьчітко визначені цілі та завдання уроку;визначення типу уроку, органічний зв’язок усіх його частин;зв’язок уроку з попереднім уроком і формування перспективи на наступний;вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;раціональність проведення рефлексії уроку;оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т. д.).
Номер слайду 13
11 Учитель має володіти добре розвиненими навичками моделювання, проєктування та конструювання уроку. Моделювання чітке визначення місця уроку і в змістовому, і в методичному аспектах у межах навчальної програми, розділу, теми; формулювання загальної мети вивчення матеріалу; вибір педагогічних методів, прийомів, технологій, використання яких забезпечить досягнення поставленої мети найбільш раціональним шляхом. Проєктуваннявизначення виховних і розвиваючих завдань; прогнозування результатів; опрацювання змістової частини матеріалу; визначення методів, прийомів роботи; прогнозування навчальних та загальних компетентностей, які формуються на уроці. Конструюваннячітке формулювання мети, завдань, типу, форми проведення уроку; конкретизація методів, прийомів; запис дій учителя та передбачення дій учнів;раціональний розподіл часу; виділення структурних елементів навчальної діяльності.
Номер слайду 14
Для розв’язання задач вчитель повинен керуватися такими правилами. Головним є не предмет, якому навчають, а особистість, яку формують. На виховання активності не слід шкодувати ні часу, ні зусиль. Допомагати учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчати їх вчитися. Творче мислення розвивати всебічним аналізом проблем, пізнавальні задачі розв’язувати кількома способами, частіше практикувати творчі завдання. У процесі навчання обов’язково враховувати індивідуалізацію та диференціацію. Заохочувати учнів до дослідницької та експериментальної роботи застосовуючи методи проектно-технологічної діяльності.
Номер слайду 15
Роботи здобувачів освіти НУШ. 5-клас. Проєкт: «Гольниця»
Номер слайду 16
Роботи здобувачів освіти НУШ. 6-клас. Проєкт: «Серце» ізонитка.
Номер слайду 17
Роботи здобувачів освіти НУШ. 5-клас. Проєкт: «Панно» з природних матеріалів.
Номер слайду 18
Роботи здобувачів освіти НУШ. 5-клас. Проєкт:«Панно» з текстильних матеріалів.
Номер слайду 19
Роботи здобувачів освіти НУШ. 6-клас. Проєкт: «Листівка»