Турнір "Мовознавці чи математики"

Про матеріал
Турнір з геометрії у 7 класі "Мовознавці чи математики". Цікавий інтегрований позакласний захід.
Перегляд файлу

 

Турнір «Мовознавці чи математики?»

Мета: довести важливість вивчення математики та мови в школі; розвивати пам’ять, логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати вміння бути обережним, піклуватися про своє здоров’я, здоров’я близьких та рідних.

Обладнання: завдання для команд, магнітна дошка, аркуш зі сходами, магнітики, портрети математика та письменниці, мультимедійна презентація.

                                                 Хід заходу

Перший раунд. « Будьмо знайомі» ( представлення команд)

Другий раунд. «А чи Б?»

Кожній команді ставлять запитання з двома варіантами відповіді. Час на роздуми – 1 хв.

Запитання для команди мовознавців

Перший пам’ятник Кобзареві було відкрито не в Україні, а в сучасному Казахстані, на півострові Мангишлак. 1881 року на напівкруглому постаменті було встановлено погруддя Т.Г. Шевченка. У якому місті України 1889 року в садибі меценатки Христини Алчевської було встановлено мармуровий бюст – перший в Україні пам’ятник Тарасу Шевченку?

А. Харків     Б. Канів                     Відповідь. А.

Запитання для команди математиків

Прізвище та ім’я Жана Лерона Д’Аламбера мають незвичайне походження: дитиною його було підкинуто. Комісар поліції наказав назвати  хлопчика Жаном Лероном на честь церкви Жана Круглого, на сходах якої знайшли. Прізвище Д’Аламбера він придумав собі сам у зрілому віці за ім’ям свого прийомного батька Аламбера. Яку професію обрав спочатку майбутній видатний математик, прагнучи досягти успіхів у житті?

А. Лікар       Б. Юрист                 Відповідь. Б.

Бонусне запитання для команди мовознавців

Не більше скількох відсотків , на думку медиків України, загальна маса шкільного ранця учня може становити від маси власника цього ранця?

Відповідь. 12%.

Третій раунд. «Встановлення відповідності»

Кожній команді потрібно встановити відповідність між словами. Час виконання – 2,5 хв.

Завдання для команди мовознавців

1

Бити байдики

А

Рано

2

Ні світ ні зоря

Б

Зайве

3

Ахіллесова п’ята

В

Пихатий

4

П’яте колесо до воза

Г

Ледарювати

5

Кирпа вгору

Д

Бути щасливим

6

На сьомому небі

Е

Вразливе місце

Відповідь. 1 – Д. 2 – А. 3. – Е. 4 – Б. 5. – В. 6. – Д.

Завдання для команди математиків

1

Поперечник

А

Радіус

2

Прямовисний

Б

Гіпотенуза

3

Спиця колеса

В

Бісектриса

4

Той, що несе

Г

Діаметр

5

Припускаю

Д

Перпендикуляр

6

Січу у двічі

Е

Вектор

Відповідь. 1. – Г. 2. – Д. 3. – А. 4. – Е. 5. – Б. 6. – В.

Бонусне запитання для команди математиків

На скільки відсотків, за даними експертів ВООЗ, здоров’я людини залежить від способу її життя?

Відповідь. 55%.

Четвертий раунд. «Обмін ролями»

У наступному раунді команди обмінюються ролями. За 1,5 хвилини команді математиків потрібно придумати риму до вірша про рідну мову, а команді мовознавців розв’язати задачу.

Завдання для команди математиків

Мова наша…,

Дзвінкоголоса, ніжна,…,

Прекрасна, поетична і…

Як мами пісня…

Приклад відповіді

Мова наша пречудова,

Дзвінкоголоса, ніжна,калинова,

Прекрасна, поетична й веселкова

Як мами пісня колискова.

Завдання для команди мовознавців

Шкільна газета «Сорока» виходить один раз на два місяці накладом 620 екземплярів. Для випуску одного номера газети потрібно 2 аркуші паперу. Папір продається в пачках по 500 аркушів. Яку найменшу кількість пачок паперу потрібно придбати, щоб вистачило для випуску газет упродовж року?

Відповідь. 15 пачок паперу.

Бонусне запитання для команди мовознавців

Скільки відсотків дітей України знають, що енергетичні напої руйнують внутрішні органи?

Відповідь. 56%.

П’ятий раунд « Логічний»

Віднайдіть математичний ключ до розгадування головоломки і прочитайте псевдонім, яким підписував твори Т.Г. Шевченко

Бонусне запитання для команди математиків

Скільки відсотків дітей України готові надіслати свої фото незнайомцям у мережі Інтернет?

Відповідь. 28%.

Шостий раунд. «Угадай хто я»

На сцену виносять портрети видатних людей із вирізаними обличчями. Один із учасників команди підходить до зворотного боку портрета і становиться так, щоб його обличчя було видно крізь прорізь у портреті. Цей гравець має вгада, кого він зображує. Учасник може ставити запитання команді, а команда має відповідати лише «так» чи «ні». За 1,5 хвилини гравець має назвати видатного діяча, чиїм портретом він став.

Бонусне запитання для команди мовознавців

У скількох відсотків дітей України, які побачили рекламу алкоголю чи тютюну, хоча б раз виникло бажання спробувати ці вироби?

Відповідь. 28%.

Сьомий раунд. «Крутий підйом»

На магнітній дошці побудовані сходинки з нумерацією, біля сходинок підкріплені магнітики кожної з команд. Командам ставлять запитання, на які після обговорення відповідають капітани. Якщо капітан відповідає правильно, магнітик команди піднімають на одну сходинку, якщо неправильно, -  магнітик залишають на місці.

Завдання для двох команд

  1. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики?(дріб)
  2. Що є в кожного слова, рослини і рівняння?
  3. Ім’я якої казкової  героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини? (дюймовочка)
  4. У якому слові можна знайти цілий метр букв «о»? (метро)
  5. Яка цифра завжди катається в електричці? (три)
  6. Олексій, Борис, Василь і Геннадій – найкращі математики класу. На шкільну олімпіаду потрібно обрати команду з трьох учнів. Скількома способами це можна зробити? (чотирма)

 

Підсумок гри. Команда, яка за результатами набрала найбільшу кількість балів, стає переможцем гри.

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку