Турнір "Веселі інформатики"

Про матеріал
Турнір "Веселі інформатики" (позакласний захід з інформатики, 6 клас) Створений з метою розвивати інтерес дітей до інформатики.
Перегляд файлу

Турнір Веселих інформатиків 

(позакласний захід з інформатики, 6 клас)

Мета:

  •            розвивати стійкий інтерес до інформатики;
  •            формувати творчу особистість;
  •            формувати комунікаційну компетентність;
  •            виховати повагу до суперника,  стійкість, волю до перемоги, спритність;
  •            повторити і закріпити основний матеріал в нестандартній формі;
  •            розширити зв'язки з іншими предметами.

Обладнання:

  •            ноутбук
  •            ПК
  •            проектор, екран
  •            картки з завданнями для команд
  •            бланки для журі
  •            робочі файли
  •            призи, грамоти

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

І. Вчитель за тиждень до турніру дає домашнє завдання командам (6 чол.) придумати

  1. Назву команди
  2. Емблему команди
  3. Обрати капітана
  4. Девіз команди
  5. Привітання
  6. Два анекдоти на інформаційну тему

 

 

 

 

 

 

 

СЦЕНАРІЙ ТУРНІРУ

Ведучий 1 : Доброго дня, вельмишановне товариство!

Ведучий 2 : Доброго дня, шановні друзі!

Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному залі. Хтось з великих казав: якщо на дворі холодно, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”.

Ведучий 2: І ось сьогодні у нас свято - турнір Веселих інформатиків за участю учнів 6-го класу.

Ведучий 1: Інформатика — наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракету, ні літак.

 

Ведучий 2: Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

 

Ведучий 1: Інтернету шир безмежна

У комп'ютері сидить.

Треба швидкість тут шалену,

щоб цей космос облетіть.

 

Ведучий 2 :Поринаю з головою

Я в програми Word, Excel,

Ще й дзвіночка попрохаю

Не дзвонити цілий день.

 

Ведучий 1 :Друзям всім своїм бажаю

Із комп'ютером дружить.

За плечима, я вважаю,

ці знання нам не носить.

 

Ведучий 2: Сьогоднішній конкурс буде оцінювати журі до складу якого ввійшли:...

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Привітаймо наше журі оплесками.

Ведучий 1: Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс.

Ведучий 2: А почнемо ми звісно зі знайомства. Умови конкурсу прості. Кожна команда повинна представити себе.

 

 

І конкурс «Представлення  команд»

Вчитель: Перш ніж розпочати, я запрошую капітанів команд на жеребкування, за яким визначиться порядок виступів.

Саме час нагадати журі і глядачам, що максимальна кількість балів за цей конкурс – 5 балів.

Отже, розпочнемо.

Ми запрошуємо  команди.

Команди представляють 

  1. назву
  2. емблему
  3. девіз
  4. привітання.
  5. анекдоти

Вчитель: Надаємо слово журі.

 

ІІ конкурс «Мудрий монітор»

Вчитель: Наступний конкурс  -  «Мудрий монітор». Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь готова». Команди готові? Ну що ж, розпочинаємо!

Отже, запитання:

1. А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

2. Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний (монітор)

 3.  Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний (блок)

4. Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

5.  Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?    (Ноут-бук)

6. Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає.          (Вірус)

Вчитель:   Дізнаємося оцінки за другий конкурс. Просимо наше вельмишановне журі оголосити результати 2 конкурсу.

 

ІІІ  конкурс «Фольклорний серпантин»

Ведучий 1: А зараз послухаємо версії програмістів відомих українських прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь готова».

 За правильно відгадане прислів'я чи приказку - 1 бал.

 

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

 (Кашу маслом не зіпсуєш.)

 

Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.

 (Дарованому коню в зуби не дивляться.)

 

Не все WINDOWS, що висить.

 (Не все золото, що блищить.)

 

 З хворої дискети на здоровий вінчестер.

 (З хворої голови на здорову.)

 

Вірусів боятися -- в Інтернет не ходити.

 (Вовків боятися -- в ліс не ходити.)

 

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти

( скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти).

 

По комп'ютеру  зустрічають, за програмами проводжають

(по одежинці зустрічають, по розуму проводжають).

 

Вчитель:  Поки журі підраховують результати  ми з глядачами будемо розгадувати анаграми: тіромон (монітор), росоцерп (процесор), шаким (мишка), террипн (принтер), алатувікра (клавіатура), т’ьмапя (пам'ять). (На дошці прикріпляють картинки з анаграми)

Хто знає відповідь, піднімає руку.

 

Вчитель: Просимо журі оголосити підсумки за 3-гий конкурс і загальний підсумок за два конкурси.

Дякуємо.

 ІV конкурс „Пантоміма”

 

Вчитель: Переходимо до четвертого нашого конкурсу, який називається „Пантоміма”

Зараз один учасник з команди за допомогою міміки й жестів буде зображати той предмет з інформатики, що написаний у них на аркуші. Команди повинні відгадати, що вони зображають.

Вчитель: Прошу одному з учасників отримати в мене завдання. На підготовку  дається 2 хв. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал

На карточках написано: Зобразити мімікою й жестами:

для команди 1:   принтер,   комп’ютер завис

для команди 2:  монітор,  комп’ютерний вірус

Ведучий 1: Поки команди думають, ми прочитаємо правила поведінки в кабінеті інформатики.

Ведучий 2:Ось зайшли ми всі до класу,

Інформатика у нас.

Галасує та стрибає

Наш невихований клас.

 

Ведучий 1: П’є Миколка зараз «Колу»

І на клаву щедро ллє.

А Іванко у розетці

Щось там гвоздиком довбе.

 

Ведучий 2: Не сиджу і я без діла –

Викрутку свою узяв

І системний блок швиденько

На частинки розібрав.

 

Ведучий 1: Флешку з вірусами хутко

Мій товариш підключив

І програми всі у компі

За хвилину замочив.

 

Ведучий 2: І тепер у нашім класі

Вчитель інформатики

То словами, то на пальцях

Нам будує графіки.

 

Ведучий 1: Без компів нам на уроці

Стало дуже сумно.

Виконуйте всі правила,

Поводьтеся розумно.

 

Вчитель:  Просимо журі оголосити підсумки за 4-тий конкурс і загальний підсумок за всі конкурси.

Дякуємо.

 

V конкурс „Лінгвістів”

Вчитель: Після таких результатів дуже впевнено розпочинаємо бій – конкурс „Лінгвістів”. Командам за 3 хвилини необхідно скласти найбільше слів з букв, що становлять слово «ІНФОРМАТИКА».

Виграє та команда, що складе більше слів. Оцінюється конкурс: 1 слово – 0,5 бала. Час пішов.

(Команди  кожна за своїм столом на папері складають список слів.)

Вчитель: Поки команди думають, ми послухаємо пісню  у виконанні_______________


(співають пісню на мотив «Учат в школе»)

За комп'ютером сидіть,
Не базікать, не галдіть,
Вчать у школі (тричі).
Як у руки мишку взять,
Алгоритм точніш складать
Вчать у школі (тричі)
З сайта тексти прочитать,
Фото вмить роздрукувать
Вчать у школі (тричі)
Інформацію зібрать,
В базу даних закачать
Вчать у школі (тричі)
Щоб з життям у ногу йти
І вершини досягти
Вчать у школі (тричі)
Хочеш ти комп'ютер мать?
То ж усе про нього знать

Вчать у школі (тричі)

 

Вчитель: Час закінчився. Передайте листки журі.

 

Вчитель: Просимо журі оголосити результати конкурсу „Лінгвістів ” та загальне положення команд.

VІ конкурс «Букет любій мамі»

Вчитель: А зараз ми запрошуємо по 1 дуже творчому учаснику з кожної команди отримати завдання для роботи в програмі  PAINT

Завдання таке:

  • Створити малюнок «Букет любій мамі» в графічному редакторі PAINT

Учасники сідають за комп’ютери та починають працювати

 

Вчитель: Хто здоровим хоче буть,

Про зарядку не забудь!

Вчитель: А зараз тур здоров’я -  «Фізкультхвилинка»

На зарядку по порядку шикуйсь!

пояснює і демонструє)

Правило проведення фізкультхвилинки: якщо названий пристрій введення інформації в комп’ютер –  руки перед собою, якщо пристрій  виведення - руки вгору.  

 

Наприклад:  телевізор(виведення) – руки вгору

 

(Ведучі по черзі називають пристрої – і одразу оцінюють результат.)

Клавіатура –( введення) – руки перед собою

Мікрофон– (введення) – руки перед собою

Монітор –( виведення) – руки вгору

Миша – (введення) – руки перед собою

Сканер –( введення) – руки перед собою

Колонки – (виведення) – руки вгору

Принтер – (виведення) – руки вгору

Веб-камера –( введення )– руки перед собою

Поектор – (виведення) – руки вгору

Вчитель: Молодці!

 

Вчитель:: Прошу наше журі оцінити роботи «Букет любій мамі»  в діапазоні від 1 до 5 балів.

Вчитель: Слово журі


 

VІІ конкурс «Розгадай кросворд»

Вчитель: Наступний конкурс «Розгадай кросворд».  Як тільки одна команда справилась, конкурс закінчується.

Командам роздають листки з кросвордом. Кожна починає працювати за своїм столом.

 

 

 

 

 

Б

І

Т

 

 

 

 

 

 

1. Наука, що вивчає інформацію та ЕОМ

 

 

 

П

Р

И

Н

Т

Е

Р

 

 

 

 

2. Найменша одиниця інформації

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

3. Пристрій виведення

 

 

 

 

П

Р

О

Ц

Е

С

О

Р

 

 

4. Мозок комп'ютера

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

5. Найпоширеніший вид принтера

 

 

 

 

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

6. Назва жорсткого диска

 

 

 

 

 

Л

А

З

Е

Р

Н

И

Й

 

7. Пристрій введення

В

І

Н

Ч

Е

С

Т

Е

Р

 

 

 

 

 

8. Вид пам'яті ПК

 

 

 

 

 

М

И

Ш

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

П

Е

Р

А

Т

И

В

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: А щоб глядачі не сумували, ми з вами послухаємо пісню.

 (За куліс виходить припівуючи Червона Шапочка)
 

Пісня на мотив червоної шапочки «Если долго, долго, долго»
 

Якщо довго, довго, довго,
Якщо довго в павутині,
Якщо довго у Мережі
Інформацію шукать. 

То, можливо, то можливо,
То, напевно, певно, певно,
То, можливо, то можливо,
Віртуально заблукать.

А-а, в Інтернеті сайти ось такої ширини,
А-а, в Неті є підступні, небезпечні хробаки.
А-а, папки, диски, біти, файли,
А-а, монітори, слоти, смайли,
А-а, глюки зовсім вже пішли,
А-а, ой далеко вже зайшли.

 

 

  VІІІ конкурс „Розрізані картинки”

Вчитель: Скласти із розрізаних картинок зображення пристроїв ПК.

 

 

 

 

 

Вчитель: Поки команди думають ми будемо з глядачами  розгадувати ребуси. Хто знає відповідь, піднімає руку.

На дошці прикріпляють картинки з ребусами. (мишка, дисковод, сканер, сервер).

.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Ну а тепер подивимось, як справились наші команди з пазлами.

 Оголошення результатів конкурсу.

Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.

 

IX конкурс«Словосполучення зі слів склади»

Вчитель: Назва 9-го туру – «Словосполучення зі слів склади».
Дано дві колонки - частини словосполучень, що належать до інформатики, або до пристрою і роботи комп'ютера. Необхідно протягом 2 хвилини знайти ці словосполучення. За кожну вірну відповідь – 1 бал.
 

1 колонка: жорсткий, графічний, інформаційні, звукова, штучний, кодування, ліцензійна, матричний.
 

2 колонка: диск, технології, інформації, принтер, програма, редактор, інтелект, колонка.

Вчитель: А щоб наші глядачі не сумували, ми пропонуємо перевірити, як ви знаєте комп’юрний жаргон. Хто знає відповідь, піднімає руку.

 

Вам пропонується вибрати правильну з запропонованих відповідь

  1. Вінт – це

А) вентилятор охолодження процесора

Б) жорсткий магнітний диск

В) регулятор яскравості монітора

  1. Моня – це

А) модем

Б) монітор

В) мишка

  1. Мама – це

А) основна частина програми

Б) материнська плата

В) шина даних

  1. Юзер – це

А) програміст, який взламує чужі програми

Б) адміністратор комп’ютерної мережі

В) користувач комп’ютера

  1. Сідюк – це

А) сd-ром

Б) системний адміністратор

В) сервер

 

Вчитель:  Шановні глядачі!  Дякуємо усім. І за те, що ви так гарно попрацювали, прийміть на згадку ось такі призи  .

 

 

 

 

 

 

X конкурс «Бліц-турнір»
Вчитель: Нарешті дочекались! Найвеселіший конкурс – бліц-турнір. Правила прості – хто знає відповідь, той піднімає табличку «Відповідь готова». За викрики командам знімається 1 бал. За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу.

  1.         Найбільший диск ПК (вінчестер/жорсткий)
  2.         Найголовніший пристрій ПК (процесор)
  3.         Організована послідовність дій (алгоритм)
  4.         Пристрій для підключення до Інтернету (модем)
  5.         Скільки байт в 1 Кілобайті (1024)
  6.         Шкідлива програма (вірус)
  7.         Пристрій для введення текстової та графічної інформації з паперу в комп’ютер (сканер)
  8.         Пристрій для виведення текстової та графічної інформації на друк (принтер)
  9.         Програма для створення презентацій (POWER POINT)
  10.    Програма для створення та редагування малюнків (PAINT)
  11.    Програма для створення текстових документів (WORD)
  12.    Як викликати контекстне меню? (правою кнопкою)
  13.    WINDOWS XP – це …(операційна система)
  14.    Пристрій введення (3  шт)
  15.    Пристрій виведення (3 шт)

 

Ведучий 2: Ну а поки журі рахує, то я розповім вам щось цікавеньке:

  • Близько 400 років тому винайшли механічну обчислювальну машину.
  • Близько 150 років тому винайшли друкарську машинку.
  • 80 років тому була здійснена перша телевізійна передача.
  • 70 років тому зроблений перший електронний комп’ютер.
  • 57 років тому початок кольорового телемовлення.
  • Історія INTERNET починається з 1969 року, коли Міністерством Оборони США було ініційовано створення першої локальної мережі під назвою ARPANET (адміністрування передових дослідницьких проектів). Метою цих досліджень було вивчення можливостей об’єднання ресурсів багатьох комп’ютерів в єдиній системі. Спочатку мережа складалась з чотирьох комп’ютерів (трьох в Каліфорнії та одного в Юті).

Ведучий 1: Прийшов час журі оголосити підсумки нашого турніру.

Слово журі.

 

Вчитель: Підійшла до завершення наша гра. Сьогодні ми переконалися, що  серед вас є  багато знавців інформатики, а отже, ми віримо, що ви будете вдосконалювати цю науку,  а наше життя робити цікавим та комфортним. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися (прийміть від нас ось цю грамоту), а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, та поглиблювати свої знання (прийміть також грамоту за участь у нашому турнірі).

 

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

1

 

doc
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку