Турнір з правознавства "Знавці права"

Про матеріал

Виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

У турнірі беруть участь три команди по четверо чоловік (учні 9 -11 класів)

1 –а команда «Юні адвокати»;

2 – а команда «Юні судді»

3 -а команда «Юні прокурори»

4 – а команда «Юні інспектори»

Перегляд файлу

                                       ЗНАВЦІ  ПРАВА

Мета: Виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

    У турнірі беруть участь три команди по четверо чоловік (учні 9 -11 класів)

1 –а команда «Юні адвокати»;

2 – а команда «Юні судді»

3 -а команда «Юні прокурори»

4 – а команда «Юні інспектори»

Журі – троє – дільничний інспектор, директор, вчитель правознавства.

   Система оцінювання п’ятибальна.

 

  1. Розминка:
  1. Коли виникло право та держава?

Виникнення держави і права є наслідком внутрішнього розвитку суспільства, його економіки, що привів до виникнення соціальних груп і різноманітних інтересів, необхідності впорядкування суспільних відносин та функціонування суспільства як цілісної системи.

      Держава виникає там і тоді коли з’являються  класи(планове суспільство).

Для кожної нації чи народності поява власної держави і свого права – це свідчення і доказ переходу від первісного ладу(дикунства, варварства) до більш високого ступеня суспільного розвитку або від пригнобленого колоніального стану до справжньої самостійності і незалежності до держави.

      2  Коли була проголошена незалежність України? ( 24 серпня 1991 року)

3. Як події передували утворенню та проголошенню незалежності України?

 

У преамбулі  Конституції України сказано:

Виражаючи суверенну волю народу спираючись на багатовікову історію українського державотворення і на основі здійсненого українською нацією, усім українським народом  права на самовизначення, дбають про забезпечення прав і свобод людини та гідних умов її життя піклуючись про зміцнення громадянської злагоди на землі України, прагнути розвивати  і зміцнювати демократичну, соціальну, правову державу, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попередніми, нинішніми та прийдешніми поколіннями керуючись актом проголошення незалежності України від 24 серпня 1991 року.

   Спираючись на досвід попередніх поколінь – це основний шлях по утворенню та  проголошення незалежності  України.

 

  1. Які права громадян України?

 

-  Право кожного на життя;

-  на повагу до його гідності;

-  на свободу та особисту недоторканість;

-  на недоторканість житла;

-  на таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції;

-  на захист від втручання в особисте і сімейне життя;

-  на свободу пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України; на свободу думки і слова, вільне вираження своїх поглядів і переконань, на свободу світогляду і віросповідання;

-  право на працю; на відпочинок, право на освіту, право на охорону здоров’я.

 

 

 

5. Які обов’язки громадян?

 

Конституційні обов’язки громадян

  • Кожний громадянин зобов’язаний :
  • Шанувати її державні символи;
  • не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки;
  • сплачувати податки та збори, встановлені законом;
  • неухильно додержуватись Конституції України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей;
  • обов’язок захищати Вітчизну;
  • обов’язок берегти природу.

 

ІІ .Азбука правознавця:

  1. Що таке держава?
  • держава, це універсальна політична форма організації суспільства, що характеризується суверенною владою, політичним і публічним характером, реалізацією своїх повноважень на певній території через діяльність спеціально створених органів та організацій, наданням своїм рішенням обов’язкової правової форми, встановленням податків з метою ефективного функціонування механізму влади та реалізація загально соціальних повноважень.

2 . Що притаманне кожній державі?

  • Кожній державі притаманні:
  • Територія, політичний  публічний характер влади, суверенітет – політикоправова властивість державної влади що виявляється в її верховенстві.

 3 .Що таке право?

Право – це система загальнообов’язкових, формально визначених правил поведінки, що встановлюються, гарантуються і охороняються державою з метою упорядкування суспільних відносин.

  1. Що вивчає правознавство?

Правознавство вивчає досягнення світової і вітчизняної правової культури, дає нам знання навчитися юридичним засобам захищати загально визначені суспільні цінності і свої власні конституційні права.

  1. Що таке правопорушення?

Правопорушеннями називають такі вчинки людей, якими порушуються приписи діючого права, передусім положення Конституції і законів України.

 

ІІІ Ерудит:

 

1.З якого віку неповнолітні несуть адміністративну відповідальність?

2. З якого віку неповнолітні несуть кримінальну відповідальність?

3. Хто несе адміністративну відповідальність за неповнолітніх?

4. Яке правопорушення не є адміністративним?

5. В одній із квартир багатоповерхового будинку зібралась молодь на вечірку. Танці, музика… Не обійшлося й без спиртних напоїв… Сусіди неодноразово просили веселу компанію не шуміти, після чого на свою адресу чули лайливі слова. Отже, дії цієї компанії:

-   підлягають адміністративній відповідальності;

-   підлягають кримінальній відповідальності;

-   не підлягають відповідальності.

 

 

6.Проїзд у транспорті без квитка – це:

-   кримінальне правопорушення;

-   адміністративне правопорушення;

-   не є правопорушенням;

-   дисциплінарне правопорушення.

 

УІ. Правова ситуація (розглянемо ряд ситуацій, які юні правознавці спробують прокоментувати):

  1. Десятикласник Андрій К. побив у роздягальні Сергія П. учня 8 класу. Сергій був травмований.

      Його батьки звернулися до суду. Суд оголосив рішення: Андрія К. позбавити волі

      строком на 2 роки  згідно зі статтею 206 Кримінального кодексу України, але на

      підстав статті 46 цього ж кодексу дати відстрочку виконання вироку на 1 рік і 6

      місяців. Якими мотивами керувався суд? (Гуманними, це було вперше, юнак розкаявся в скоєному , він був неповнолітнім. Суд виявив йому довіру).

  1. Через 6 місяців цей же Андрій К. скоїв новий злочин – участь у груповому зґвалтуванні. І ось вирок суду: 6 років позбавлення волі. Відсидів Андрій К. не 6 років, а 8. Чому строк позбавлення волі Андрія К. збільшено до 8 років? (загальний строк позбавлення волі Андрія К  становить суму строку згідно з вироком попереднього суду (2 роки) та строку згідно з вироком, оголошеним на підставі скоєння ним повторного злочину (6 років).
  2. Під час перерви учень 8 класу Ігор штовхнув Петра, і той упав на сходи й ушкодив хребет. Батьки Петра подали позов до суду. Яке рішення має ухвалити суд? (зобов’язати батьків Ігоря відшкодувати витрати на лікування Петра).
  3. Часто учні скоюють дрібне хуліганство: вчиняють бійки, розпивають спиртні напої, з’являються  в нетверезому стані в громадських місцях, чіпляються до перехожих, лаються.  Які заходи адміністративного впливу можна застосовувати до неповнолітніх та дорослих за перелічені правопорушення? (Штрафи, виправні роботи з відрахуванням 20% заробітної платні, виправні роботи від 1 місяця до 1 року).
  4. Андрію на шістнадцятиріччя подарували мотоцикла. Не отримавши посвідки на право керування мотоциклом, він через тиждень вирішив обкатати його, узявши із собою сусідського хлопчика. Коли вони під’їхали до містка, де стояв знак «Заборонено», Андрій не зупинився, а виїхав на міст. Раптом щось вибухнуло, і хлопці з мотоциклом упали в річку. У результаті падіння Андрій отримав кілька синців, а хлопчика в тяжкому стані доставили в лікарню.

Запитання:

1.Чи міг Андрій мати в своїй власності мотоцикла? (Андрій мав право мати у своїй власності мотоцикла )

2.Чи мав він право катати сусідського хлопчака на мотоциклі? (Керувати мотоциклом не мав права, оскільки в нього не було посвідчення  водія).

3. Чи можна Андрія за скоєне притягти до кримінальної відповідальності?

(Можна, оскільки неповнолітні несуть кримінальну відповідальність із 16 років.)

 

 

 Підведення підсумків турніру.

Слово журі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Підготувала і провела

заступник директора по виховній роботі:

                                                                                      Кобеляцька Олена Іванівна

 

 

 

 

_ 2011 -

doc
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Сценарії
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Васильків І.Д., Кравчук В.М.)
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
1427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку