В 9 класі у шкільному розкладі з'явився новий предмет «Основи правознавства». На вступному відбулось знайомство з основними розділами вивчення правознавства. Сьогодні ж безпосередньо розпочинаємо вивчення правознавчого матеріалу, а саме : розглянемо правила , встановим, як вони виникають і яка їх роль в житті людей.
Після уроку учні зможуть :
визначати основні поняття теми – « правило ,закон ,анархія, суспільство»
пояснювати, які основні правила та яка їх роль в житті суспільства
аналізувати правові ситуації, пов'язані з правилами
висловлювати своє ставлення до правового статусу правил та їх потрібність для населення
В кінці уроку дадуть відповідьвідповімо на проблемне питання « Правовий статус правил та їх потрібність для суспільства » ,використавши при цьому метод «Мікрофон»
Урок 1
«Що таке правила і як вони виникають»
МЕТА
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
ОБЛАДНАННЯ
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ
ТИП УРОКУ
Урок формування нових знань і вмінь (з використанням проектних технологій)
Випереджувальне завдання : підготувати проекти на тему : «Правила первісних людей» та «Правила учнів у школі»
ПЛАН
І. Організація початку уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Формування нових знань та вмінь
IV. Закріплення нових знань з використанням учнівських проектів
V. Підсумок уроку.
VI. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель : В 9 класі у вашому шкільному розкладі з'явився новий предмет «Основи правознавства». На минулому уроці відбулось знайомство з основними розділами вивчення правознавства. Сьогодні ж ми безпосередньо розпочинаємо вивчення правознавчого матеріалу, а саме : розглянемо правила , встановим, як вони виникають і яка їх роль в житті людей.
Після уроку ви зможете :
В кінці уроку ми відповімо на проблемне питання « Правовий статус правил та їх потрібність для суспільства » ,використавши при цьому метод «Мікрофон»
Вправа «Я- знаю, я хочу дізнатися»
Учні по черзі згадують ,що їм найбільше запам’яталося з минулого уроку . До відповіді додають ,що нового вони хочуть дізнатися ,виходячи з проблемного питання
ІІІ. Формування нових знань та вмінь
Вчитель : Перш ніж ви почнете презентувати підготовлені вами проекти, давайте коротко розглянемо основні терміни та поняття даної теми.
Обговорення Що таке правило?
Правило - норми суспільного життя ,які визначають дії людей ,організацій у певних життєвих ситуаціях
Метод мікрофон Коли виникли правила ? Які вони були ? Подумайте ,які були правила у первісних людей?
Група учнів № 1 представляють свій проект «Правила первісних людей»
Обговорення проекту Коли виникли перші правила ? Якими вони були? Чи допомагали правила людям у їх житті? Чи змінилися правила нині? Чи допомагали правила виживати у первісному суспільстві?
Метод « Одягни рибку» На «кістках» напишіть ,які ви знаєте правила
(робота з додатковими юридичними джерелами)
Розгляньте правила поводження в транспорті та правила дорожнього руху. Проаналізуйте їх за схемою :
Види правил установлені державою
установлені релігійними організаціями
звичаї ,традиції,мораль
установлені окремими організаціями
РОБОТА В ГРУПАХ
Проаналізуйте всі види правил, наведіть приклади.
Група учнів № 2 представляють свій проект - буклет «Правила учнів у школі»
Метод «Власна думка» Висловіться щодо доречності цих правил. Що б ви змінили ? Що б додали? Чому в шкільних правилах прописана наявність шкільної форми? Чи згодні ви з цим ?
Метод « Ланцюжок» Мораль і право . Чи пов’язані вони ? Як саме ? Чи можна стверджувати ,що закони пишуться на основі моральних норм ? Наведіть приклади.
IV. Закріплення нових знань
Виконання завдання 4 с. 12 – «Наведіть приклади з життя,коли правила допомагають запобігти конфлікту або розв'язати його»
V. Підсумок уроку.
Використовуючи метод «Мікрофон» , дайте відповідь на проблемне питання
« Правовий статус правил та їх потрібність для суспільства ». Заслухавши відповіді учнів та перевіривши завдання на закріплення знань ,вчитель пропонує кожному учню проаналізувати чи дізнався він на уроці про те,що хотів . Проводиться оцінювання учнів. Оцінюється загальна активність на уроці, робота в групах , робота із завданням на закріплення знань, виконання домашніх завдань.
VI. Домашнє завдання.