Конспект уроку 1 клас (Комбінований)
Тема: Тварини. Дикі та свійські тварини.
За програмою Бібік
Структура:
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка засвоєних ЗУН.
ІІІ. Постановка цілей і завдань уроку. Загальна мотивація.
ІV. Засвоєння нових ЗУН.
V. Систематизація, узагальнення ЗУН.
VІІ. Застосування набутих ЗУН.
VІІІ. Домашнє завдання.
ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Мета: Формувати в учнів предметні компетентності:
Очікувані результати: після уроку учні зможуть:
Обладнання: ілюстрації тварин, роздатковий матеріал для роботи в парах та в групах, аудіозапис «Спів птахів», малюнок «Тітонька Сова».
Тип уроку: комбінований
Методи: розповідь, пояснення, ілюстрації, демонстрації,
Хід уроку
І. Психологічний момент.
1.“Я - сонце”
- Діти, давайте привітаємося із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Ігровий момент.
- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова приготувала для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання?
2. Повторення про рослини/
Метод критичного мислення «Кластер» (діти малюють на аркушах паперу)
Де ми можемо зустріти рослин…
Які дерева ви знаєте….
Які кущі ви заєте…
Які трав’янисті рослини
ви заєте
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
- Мудра Сова приготувала завдання. Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці. (6 слайд)
Так, правильно, сьогодні будемо говорити про тварин.
- А що вам відомо про тварин?
Отже, що ви запам’ятали з того, що я сказала?
(У кожного на парті лежить картка із зображенням тварини одного з основних видів)
(Піднімаються діти, у яких на картках птахи)
Доповнення.
Тіло птахів вкрите пір’ям. Це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила, дзьоб.
Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».
Отже, яку назву має перша група тварин?
- Підніміть руку учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.
(Піднімаються діти, у яких на картках звірі)
Доповнення
Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.
Отже, яку назву має друга група тварин?
(Піднімаються діти, у яких на картках комахи)
Доповнення
Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.
- То як називається наступна група тварин? (Слайд 9)
Прошу учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг.
(Виходять діти із зображенням риб )
А зараз погляньте на іще такі групи тварин (Слайд 11)
Наступна група плазуни
Плазуни, Змії, ящірки, крокодили, алігатори та черепахи це плазуни, вони є близькими родичами птахів та ссавців. Основна відмінність між ними у тому, що плазуни є холоднокровними, тобто температура їхніх тіл залежить від температури навколишнього середовища. Тому, аби нормально функціонувати, вони потребують тепла, і це досить-таки сильно обмежує їхню спроможність до виживання в холодному кліматі.
Шкіра в плазунів суха і покрита роговою лускою.
Дрібні плазуни вилуплюються з яєць, і від дорослих особин відрізняються лише розміром. Плазуни існували на Землі набагато раніше, ніж птахи і ссавці.
(Слайд 12) Земноводні, Жаби, ропухи й саламандри - це земноводні, які становлять найпримітивнішу форму хребетних. Вони походять від істот, що залишили водне середовище близько 370 мільйонів років тому.
Земноводні є материковими тваринами, котрі народжуються у воді. Тому земноводні, які тільки-но вилупилися, мають зябра, які потім перетворюються в легені. Земноводні дихають крізь тонку, вологу і м'яку шкіру.
(Слайд 13) Отже, робимо висновок: тварини – це.. (птахи, звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні)
IV. Фізхвилинка
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І вмити личко.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».
1. Розповідь вчителя.
- З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.
Робота в парах.
Гра «Відповідність»
а) З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
2. Робота в групах
1 група- з’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
2 група - «Чиє дитинча?» (Слайд 15)
Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям.
Улітку для свійських тварин заготовляють корми, до настання холодів утепляють житла. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви у кого які дитинчата?
Свині – поросята
корови – телята
коня-лоша
курка- курча
VI. Закріплення набутих знань.
Метод критичного мислення «Думай, збирайся, ділись»
(діти об’єднані у дві групи, оформлюють думки у вигляді малюнків, виголошують командне рішення)
1 група- дикі тварини;
2 група – свійські тварини
VII. Рефлексія.
Пропоную розфарбувати розмальовку з дикими або свійськими тваринами.
VIII. Підсумок.
«Метод прес»
Етапи методу прес:
Лекція № 16, 17
Тема: Урок-екскурсія, узагальнюючий урок-екскурсія.
Мета вивчення: розкрити особливості проведення уроку-екскурсії, узагальнюючого уроку-екскурсії.
План
Тези лекції:
Екскурсії в початкових класах розглядаються як метод і як форма організації навчання. Усі екскурсії, що проводяться в початкових класах з курсу природознавства, можна розподілити на 3 групи:
Екскурсії визначаються як форма організації діяльності учнів, що дозволяє організувати спостереження й вивчення різноманітних предметів і явищ у природних умовах.
Мета екскурсій - збагатити (розширити, поглибити) чуттєве й логічне пізнання дітей, сприяти розвитку мовлення, мислення, уяви.
Основним методом пізнання на уроці-екскурсії є спостереження за об’єктами і явищами природи та очевидними взаємозв’язками і залежностями між ними.
Класифікація уроків екскурсій здійснюється за двома ознаками: обсягом власне предметного змісту теми екскурсії (тематична, комплексна) та його місцем у структурі вивчення розділу або курсу (вступна, поточна, підсумкова). Це можуть бути екскурсії в музеї: народної творчості, природничий, краєзнавчий; на підприємство; в природу.
Структура:
Етапи уроку-екскурсії:
Перший етап – підготовка вчителя та учнів до екскурсії.
Другий етап – проведення екскурсії за наперед складеним планом. У плані треба зазначити освітні, розвивальні і виховні цілі, визначити послідовність дій в огляді. Бажано сформулювати два-три проблемно-пізнавальних запитань, на які учні можуть відповісти в результаті самостійних спостережень.
Третій етап – післяекскурсійна робота. Тут важливо закріпити результати екскурсій і дати дітям можливість застосовувати знання, враження, індивідуальні почуття у різноманітній діяльності. Форми роботи: узагальнююча бесіда на уроці, складання усних розповідей, написання творів, оформлення тематичних альбомів або колекцій, гербаріїв, виготовлення саморобок з природного матеріалу тощо.
Схема аналізу уроку з курсу „Природознавство”
– Підготовка приміщення до уроку, готовність учнів.
– Тема і дидактична мета уроку.
– Методи і прийоми перевірки домашнього завдання.
– Аналіз запитань і завдань, які пропонуються для опитування учнів.
– Дотримування критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з курсу „Природознавство”.
– Методи вивчення нового матеріалу; достовірність фактичного матеріалу.
– Послідовність і систематичність викладу.
– Зв'язок матеріалу з раніше вивченим, міжпредметні зв’язки.
– Практичні роботи й досліди на уроці, їх унаочнення, ефективність, правильність проведення.
– Способи активізації пізнавальної діяльності учнів, використання засобів наочності. Зміст і методика закріплення матеріалу: вправи, самостійна робота учнів, дидактичні ігри з природознавства.
– Домашнє завдання, його обсяг, складність і диференційованість.
Формування якостей особистості на уроці: наукового світогляду, патріотизму, естетичного й екологічного виховання, любові до природи, розвиток спостережливості та інтересу до вивчення природи.
Розвиток самостійності і творчих сил учнів.
– Активна розумова діяльність, рівень зацікавленості, дисциплінованості.
– Цілеспрямованість і зосередженість уваги.
– Засоби управління поведінкою учнів.
– Контакт з учнями: вміння володіти класом, організовувати працю учнів, підтримувати дисципліну і підвищувати активність учнів.
– Доступність викладу навчального матеріалу, вміння підібрати матеріал до різних видів роботи.
– Робоче місце вчителя.
7. Оцінка професійних рис студента, який проводить урок.
Рівень прояву його специфічних професійних якостей: здатність володіти собою, знання методики викладання природознавства, вміння оцінювати психологічні особливості учня, уважне, тактовне, доброзичливе ставлення до учнів.
8. Результати уроку:
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
З’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора