Я досліджую світ
Як живуть тварини восени?
Підготувала вчитель початкових класів
Тинненської ЗОШ І ступеня
Мичак Л.П.
Тема. Як живуть тварини восени?
Мета: розширювати знання дітей про тваринний світ – про диких звірів;ознайомити учнів з їх життям восени, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; вдосконалювати обчислювальні навички та навички роботи з природним матеріалом; розвивати пізнавальний інтерес; формувати ключові компетентності:,інформаційну, навчально-пізнавальну; комунікативну, виховувати любов до живої природи.
Хід уроку
І Організація класу
Ось ведмедик вже не спить!
На урок він швидко мчить!
Годі дітки,прокидайтесь,
Й до роботи залучайтесь.
До гостей мерщій вітайтесь.
Добрий, доброго вам дня!
Зичить вся шкільна сімя !
Разом ти, ведмедик, я.
Всім дамо свої знання.
ІІ Ранкове коло
• Гра «Спіймай мій настрій»
— Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонею та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. Зобразіть на обличчі ще будь-яку емоцію, «подаруйте» її своєму товаришеві.
— Який зараз у вас настрій? Зобразіть.
ІІІ. Підсумок спостережень за погодою.
Діти обирають умовні позначки та створюють на дошці «Ранкова зустріч» календар погоди на сьогодні. Черговий синоптик інформує про прикмети погоди сьогоднішнього дня.
ІV. Актуалізація знань.
На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді
Люблять шишки і горішки
І грибків поїсти трішки
Працьовиті наче бджілки
Ці руді сестриці ...
(Білки)
В ліс ми з друзями пішли,
Диво дивне там знайшли.
Як клубочок, ця тваринка,
Вся в колючках в неї спинка.
Хай собі затямить всяк,
Зветься дивний звір ...
(Їжак)
Боюсь я вовка і лисиці.
Боюсь мисливської рушниці.
Тому,від страху перед ними,
Я сплю з відкритими очима.
(Заєць)
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її ...
(Лисичка)
Багато клопоту восени не тільки у птахів, комах, але й у звірів. І сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як змінюється життя звірів восени, як готуються звірі до зими, поглибите знання про інших тварин. А урок у нас буде незвичний .
Заєць: нас в Україні два види: заєць-біляк і заєць-русак. Влітку ,восени та взимку ми їмо траву, а взимку, коли сніг глибокий, їмо гілки кущів, кору дерев. Заходимо і в сади поласувати смачною корою яблук і груш. Ми дуже швидко бігаємо і стрибаємо. Коли я біжу, то попереду залишається великий слід від задніх ніг, а потім два маленьких від передніх. У нас дуже багато ворогів. Це і лисиці, і вовки, і собаки, і хижі птахи, і мисливці. Один мій порятунок - швидкі ноги.
Їжак: замість шерсті моє тіло вкрито голками, яких шість-вісім тисяч. Ми їжачки - нічні тварини і полюємо на змій, мишей, жаб за допомогою нюху. Живимось тваринною їжею. А чому ж малюють нас з яблуками на голках? Вважають, що ми наколюємо на голки лісові яблука для того, щоб кислий сік, який стікає по голках на шкіру, виганяв бліх. Ці комахи-паразити дуже дошкуляють нам, а лапою дістатися до них ми не можемо.
Білка: при перестрибуванні з гілки на гілку ми долаєм відстань до 15 метрів, хвіст при цьому служить нам за парашут. Харчуємось горіхами, насінням шишок, жолудями, грибами, бруньками з дерев. Одна я можу запасти до 2 тисяч грибів, переважно маслят, а різної їжі запасаю до 15 кілограмів. Кожна з нас має декілька гнізд, а інколи до ЗО гнізд в різних місцях. Щоб наїстися і бути ситою, мені потрібно з'їсти насіння із 26 шишок ялини.
Лисиця: не дарма я в казках - найперша хитрунька. Хитра я й насправді. Одурюю птахів. Коли голодна і нічого не вполювала, лягаю на бік, очі закриваю і лежу наче мертва, не ворухнусь. Підлетить цікава ворона чи сорока і попаде до мене в лапи. Так і собак ми дуримо, коли не можемо від них втекти. Лапи у мене не мерзнуть ніколи, бо у шерсті, наче у черевиках, хвіст під час пересування править за руль. Гавкаю як молодий пес. Щоб бути ситою за день я повинна з'їсти 20 мишей.
Фізкультпауза (Відео про Лисичку «З любов’ю до дітей)
V Основна частина
VІ Підсумок уроку.
У нас із вами є багато улюблених звіряток, які стали ще ближчими до нас.