« Тварини лісів України»
Тема: лісові тварини
Мета: уточнити та систематизувати знання дітей про диких тварин, активізувати словник, вчити відгадувати описові загадки. Розвивати зв’язне мовлення, дрібну моторику, мовленнєве дихання, увагу. Виховувати любов до живої природи.
Обладнання: предметні та сюжетні картки, кольорові олівці ,розмальовки на тему тварин і птахів
Хід заняття:
I. Організаційний момент.
Діти, сьогодні я запрошую вас до осіннього лісу. Ви любите подорожувати? А щоб було веселіше, давайте розповімо чистомовку:
Су-су-су – ми йдемо до лісу
Со- со-со-нам весело
Іс-іс-іс _ осінній ліс
Ас-ас-ас- - гарний настрій у нас.
II. Давайте подивимся на малюнок осіннього лісу і ми з вами допоможим звірятам та птахам приготуватись до зими.
Ми з вами в лісі.Давайте послухаєм , як листочки на вітрі шумлять і давайте повторим за листочками.( Діти піднімають руки вгору і промовляють звук «ш» протяжно)
А ну подивіться хто по дереву біжить з горішком? Що це за тваринка ? Я вам допоможу і загадаю загадку.
В лісі вогник рудуватий
Шишки лускає завзято (білка)
1. Д\гра « Знайди тінь білочки».
2. Д\гра «Знайди правильно, що любить ласувати білочка»
А тепер подивіться а хто то сидить під кущиком?Зараз я вам загадаю загадку для допомоги.
Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги –
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте – хто такий?
(Заєць)
А тепер візьміть листочки і намалюйте , що любить їсти зайчик.
4. Д\гра «Зашумовані картинки».
А тепер знайдіть тих звірів, що живуть в лісі і зафарбуйте.
5. Фізкультхвилинка «Лісова».
Діти, а які звуки ми можемо почути у лісі? (шелест листя, свист вітру).
Як листячко шелестить? (ш-ш-ш).
Давайте тихенько скажемо як листя шелестить: ш-ш-ш.
А тепер голосно: ш-ш-ш.
А як свистить вітер? (с-с-с).
Давайте тихенько скажемо: с-с-с.
А тепер голосно: с-с-с.
А зараз я буду називати слова, а ви якщо почуєте в слові свист вітру – будете показувати, як вітер колише дерева, а якщо почуєте в слові шелест листя – покажете, як опадає листячко.
ШУБА, СНІГ, ЛИСТЯ, БІЛКА, ШИШКА, ЗАЄЦЬ, СОСНА, ШУМІТИ, СВИСТІТИ, ШАПКА, СОВА, МИШКА.
6. Д\гра «Хто у кого?». Назвіть дитинчат диких тварин:
У вовчиці – вовченята,
У лисиці – лисенята,
У білки – білченята.
У ведмедиці – ведмежата,
У зайчихи – зайченята.
У лосини – лосенята,
У їжачихи – їжаченята.
7. Дивіться, маленьке лисеня заблукало і ми йому допоможим знайти мамуюЯ вам буду показувати картинки , а ви коли побачите маму лисеняти дружньо плесните в долоні.
8. Д\гра «Хто сховався?»
А ще хтось заховався у кущиках, як ви думаєте, хто це? Діти відгадують і відповідають, хто що їсть.
9.Д\гра « Знайди тваринку на відповідну букву і зафарбуй.
Резерв:
1. Д\гра «Склади речення» (За сюжетною картинкою);