Тварини у нашому житті

Про матеріал
розширити знання дітей про тварин та середовище їх існування; розвивати пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, уважність, пам’ять, уяву, кмітливість, логічне мислення, вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин; виховувати розумне бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

« Тварини у нашому житті»

Мета: розширити  знання дітей про тварин та середовище їх існування; розвивати пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, уважність, пам’ять, уяву, кмітливість, логічне мислення, вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин; виховувати розумне бережливе ставлення до природи.

Вид заняття : розповідь – бесіда з елементами гри

Хід заняття

Вступне слово вчителя

     Добрий день, хлопці та дівчата! Сьогодні у нас незвичне заняття. Ми з вами поговоримо на дуже цікаву та важливу тему .

 - А на яку саме тему, ви зможете підказати мені, коли відгадаєте загадки.

Відгадування загадок

(відповіді  у картинках кріпляться на дошку)

1.Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…(Лисиця)

2.Звірята рогаті,
Та ще й бородаті,
Ходять пастись в лози.
Хто? Вгадайте!  (Кози)
 

3.Не ходжу я,  а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня. (Заєць)

4.За вікном летить сніжок,
Піднялася віхола.
Але бачу я пташок
Що сидять під стріхою!
Чи-чив-чив, чив-чив-чив-чив!
Хто співати їх навчив?
Сірі пташенята ці
Звуться, діти, …(Горобці)
- Тож про кого ми сьогодні будемо з вами говорити? ( про тварин)

Повідомлення теми заняття.

Сьогодні ми поговоримо про тварин. Дізнаємось багато цікавого про них.

 Розповідь учителя з елементами бесіди

 - Світ тварин багатий та різноманітний. На Землі відомо близько 2 млн. видів тварин. В Україні мешкає близько 50 тис. видів тварин.

- Як ви гадаєте, де живуть тварини?

        Тварини – це звірі, які живуть в лісах; птахи, що літають в небесній синяві; змії, які люблять вигріватися на сонечку; жаби, які тримаються у вологих місцях; риби, що плавають у воді; комахи, які зустрічаються на кожному кроці.

-Які ж вони тварини?

    Можна відповісти однозначно – надзвичайно різноманітні. Вони відрізняються  зовнішнім виглядом, формою тіла, розмірами, забарвленням і поведінкою . Серед тварин є справжні гіганти. Наприклад, найбільша тварина – синій кит, має тіло завдовжки 30м і масу 150тонн. Найменших тварин неможливо побачити без мікроскопа .

-Де живуть тварини?

    Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

Гра «Відгадай тварину»

- А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тваринок, а ви будете вгадувати, хто це.

 - Отже, розпочинаємо:

 • охоронець;   (собака)

 • вайлуватий;      (ведмідь)

 • хитра;        (лисиця)

   боягуз   (заєць)

• муркотун;   (кіт)
Гра «Вгадайка»

- Вгадай тварину за описом

•Хижий хитрий звір з рудуватим пухнастим хутром. Його можна зустріти у всіх країнах світу. Живиться птахами і дрібними звірками (лисиця).

•Це велике сильне дике тварина мешкає в лісах Європи, Північної Африки. Його тіло вкрите грубою щетиною. Живиться жолудями, комахами, гризунами (кабан).

•Лісовий звір, поширений у багатьох країнах. До зими змінює забарвлення хутра з буро – сірого кольору на білий. Живиться травою, листям, деревної корою і корінням рослин (заєць – біляк).

•Хутровий звірок з шовковистим хутром. У нашій країні розводиться в заповідниках. По берегах річок і озер риє нори або будує хатки. Живиться корою осики, верби, водними рослинами (бобер).

•Хижак сімейства куницевих. Поширений в Європі та Азії. У нас в країні зустрічається всюди. У нього довга, блискуча шерсть, дві чорні смуги на голові. Живе в норах. Знищує комах – шкідників, приносячи велику користь сільському господарству (борсук).

•Найбільший звір наших лісів. Живиться горіхами і ягодами, але іноді нападає на дрібних тварин. Розриває мурашники і гнізда диких бджіл (ведмідь)

 «Цікаві факти про тварин» (повідомлення дітей)

•Людина важить, у середньому, у 20–30 разів більше за кішку. І якщо в кішку кинути тапком, це рівносильно, що в людину кинути кріслом.

•Щур, може впасти з п’ятиповерхової будівлі без жодних ушкоджень.

•У комарів є зуби. Під мікроскопом у них у роті видно 22 зуби

•Незважаючи на маленькі габарити, мухи літають, як надшвидкісні літаки: швидкість польоту гедзя — 22,4 км/год, кімнатної мухи — 6,4 км/год, від мухобійки лише тому, що вона не тільки швидко метикує, але і здатна планувати свої дії.

•Домашні кішки — це єдиний різновид котячих, здатний тримати хвіст вертикально при ходьбі. Усі дикі кішки тримають свої хвости горизонтально або між ногами.

•З усіх тварин тільки кролики та папуги можуть дивитися назад, не повертаючи голови.

Медоносні бджоли відчувають смак ногами.

Восьминіг має три серця.

Дельфіни можуть залишатися активними протягом 15 днів або й більше, у них спати може лише половина мозку.

З віком жирафи не сивіють, а чорніють.

Гра «Вгадай тварину»

Учитель загадує будь-яку тварину, а учні мають вгадати, яку саме. Як? Для цього потрібно лише ставити правильні запитання. Наприклад:

Ця тварина хижа? – Ні.

Ця тварина харчується травою? – Так.

Вона живе у лісі? – Ні.

Це свійська тварина? – Так.

Вона велика? – Так.

Вона має роги? – Так.

Вона дає молоко? – Так.

Це корова? – Так.

Учень, який правильно назвав загадану тварину, стає ведучим гри та вже сам має придумати нову загадку і запитання для відгадки.

Гра «Збери пазли» (робота в групах)

- Перед вами зображення тварин, які переплуталися, вам  треба правильно зібрати картинку, для цього  доведеться взаємодіяти та обговорювати ситуацію.

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до казок про тварин"Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до казок про тварин"

 

Перегляд розвивальних мультфільмів.

 «Тварини та їх дитинчата» , «Я мандрую по землі»

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути! Тому, аби ви краще занурилися у світ тварин, подивимось мультфільми.

Гра «Створи історію» (робота в групах)

-Скласти історію про одну із тварин. Де та як вона живе, чим харчується, який має характер та ін.

Підсумок заняття

    Усі різні, усі рівні. Про це знають, здавалося б, і діти, і дорослі. Знають, але чомусь дуже часто забувають. Так само забувають і те, що, крім людей, на планеті повно інших повноправних мешканців, які часто-густо страждають і потерпають через нашу необережність, необізнаність і байдужість.

    Памятайте ,що усі тварини — великі та маленькі, повзкі та слизькі, волохаті та хвостаті, вухаті та зубаті — заслуговують на нашу любов та повагу, а деякі з них буквально потребують допомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Петрук Надія
Додано
21 березня
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку