Твір-опис приміщення (усний) на основі особистих вражень.

Про матеріал
Матеріал доречно використати при створенні тексту-опису приміщення, застосовуючи виражальні можливості художнього стилю мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тринадцяте листопада Дистанційна робота. Твір-опис приміщення (усний) на основі особистих вражень.

Номер слайду 2

Відповідаємо Яке значення слова «інтер'єр»? Що воно означає?- Як розуміти значення слова «екстер'єр»?-Яке значення опису приміщення? Внутрішній вигляд приміщення називається інтер’єром. Часто саме інтер’єр допомагає зрозуміти внутрішній світ людини. Це опис зовнішнього виду споруди. Опис приміщення допомагає розповісти про життя людей, їх працю та побут, інтереси й захоплення.

Номер слайду 3

Спостерігаємо Речі в кімнаті

Номер слайду 4

Гра «Тематичні загадки»1) Тканий барвистий виріб, переважно ворсистий, що використовується для накриття підлоги, прикриття стін.2) Невеликі стругані планки, які настеляють на підлогу.3) Рулонний будівельний матеріал з полімерів, що застосовується для прикриття підлоги.4) Невелика шафа для зберігання кухонного посуду, столової білизни.5) Полиця для книг на кілька ярусів.6) Завіса з тяжкої тканини на дверях чи вікнах.7) Рулони паперу з друкованим візерунком, якими обклеюють стіни приміщень. Килим. Паркет. Лінолеум. Буфет. Стелаж. Портьєра. Шпалери

Номер слайду 5

Порівнюємо і аналізуємо Наше шкільне навчання часто проходить у кабінеті української мови та літератури. Це сучасна класна кімната. Вона простора та світла, тому що в ній великі вікна. На вікнах висять білі мережані гардини та прозорі блакитні штори. У класі стоять нові світло-бежеві парти та такі ж стільці, тільки ще з зеленою облямівкою з боків. Від світлих меблів вся класна кімната видається ще світлішою. Меблі в класі зроблені з дерева. Стіни класної кімнати пофарбовані в блідо-зелений колір. На стінах висить кілька портретів українських поетів та письменників. Над класною дошкою знаходиться портрет Тараса Шевченка, прикрашений двома рушниками. А на стінах висять портрети Лесі Українки та Івана Франка, а також репродукція картини про козака Мамая.

Номер слайду 6

Моя кімната невелика, але дуже затишна. Мені дуже приємно і зручно тут, бо є все, що мені необхідно. Кімната квадратної форми, дуже світла, тому що велике вікно виходить на південь. Перед вікном стоїть письмовий стіл з настільною лампою, поряд з нею — підставка для ручок і олівців. У шухлядах столу я зберігаю зошити та інші шкільні речі. Біля столу — стілець, на якому я сиджу, коли роблю домашнє завдання. Біля стіни поряд зі столом — книжкові полиці з моїми улюбленими книжками і шкільними підручниками. Далі — шафа для одягу. З іншого боку вікна розташований мій спортивний куточок — шведська стінка, поперечина, на якій можна підтягуватися, щоб тренувати руки, а також шкіряна боксерська “груша”. Тут я роблю ранкову зарядку.

Номер слайду 7

Порівнюємо і аналізуємо. У науковому описі приміщення подається інформація про його розмір, форму, освітлення, колір стін, про наявні в ньому предмети з вказівкою на місце їх розташування, ставлення автора до описуваного не висловлюється. Мета такого опису – точність і конкретність. Слова вживаються тільки в прямому значенні. У художньому описі автор передає особисте ставлення  до описуваного приміщення. Нерідко  описує його через сприйняття котрогось із героїв твору. Мета художнього опису  – викликати певне ставлення до нього та до людини, яка тут мешкає або працює. У такому описі всебічно використовуються художні засоби.

Номер слайду 8

Ліворуч, посередині, у центрі, справа, у кутку, напроти, поруч, неподалік, на стіні, збоку, трохи віддалік, під прямим кутом, паралельно. Мовленнєвий практикум. Подані слова записати у дві колонки:до 1-ої – ті, що вказують на місце розташування;до 2-ої – ті, що є назвами предметів.2 колонка. Шафа, канапа, ліворуч, посередині, крісло, у центрі, комод, торшер, справа, бра, стелаж, у кутку, м'який куточок, письмовий стіл, пуф, напроти, комп'ютер, підставка, абажур, поруч, неподалік, портьєра, килим, на стіні, збоку, трохи віддалік, під прямим кутом, паралельно, портрет. Шафа, канапа, крісло, комод, торшер, бра, стелаж, м'який куточок, письмовий стіл, пуф, комп'ютер, підставка, абажур, портьєра, килим, портрет.

Номер слайду 9

- скляні, високі, важкі, дерев'яні, розсувні. Добір мовного матеріалу. Приміщення Стіни Двері Вікна Підлога МебліСтіл Шафа — пофарбовані, побілені, клеєні шпалерами.– велике, просторе, невелике, світле, багато повітря і сонця, зі смаком опоряджене.- широкі, на всю стіну, чисті, завішані, вузькі, фарбовані.— паркетна, блискуча, пофарбована, дерев'яна. — сучасні, старовинні.— круглий, квадратний, овальний, покритий скатертиною, обідній, письмовий.— оздоблена, полірована, велика, висока, низька.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Дібрати синоніми. Стоїть сучасний збудувати охайний (розміщений, розташований, є );(модерний, стильний, сьогоднішній);(змайструвати, скласти);(чепурний, чистий).

Номер слайду 12

Орієнтовний план опису кімнати1. Призначення кімнати. Загальні враження.2. Розмір, форма, освітлення.3. Оздоблення стін, вікон.4. Обстановка (меблі, їх розташування).5. Особливості кімнати.6. Який настрій викликає кімната; умови для праці та відпочинку.

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Записати у зошити план ( перша колонка), дібрати і виписати мовний матеріал( друга колонка)Орієнтовний план опису кімнати1. Призначення кімнати. Загальні враження.2. Розмір, форма, освітлення.3. Оздоблення стін, вікон.4. Обстановка (меблі, їх розташування).5. Особливості кімнати.6. Який настрій викликає кімната; умови для праці та відпочинку. Мовний матеріал (Зразок)1. Моя кімната невелика, але дуже затишна. 2. Вона квадратної форми, дуже світла.3. Стіни поклеєні шпалерами. Вікна - широкі, на всю стіну, чисті, завішані, вузькі портьєрами.4. Меблі — сучасні. Розташування столу, шафи, ліжка, стільця.5. Кімната прикрашена фотозображеннями, картинами, кімнатними квітами.6. Мені дуже приємно і зручно тут, бо є все, що мені необхідно.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
4183
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку