Тема. Твір – опис «Тюльпани»
Мета. Вчити учнів писати твори – описи; добирати слова на задану тему; збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне мовлення; спостережливість. Викликати в учнів дбайливе ставлення та захоплення красою квітів.
Обладнання уроку: тюльпани.
I.Організаційна частина.
II. Підготовча частина.
- Яка пора року?
- Які ознаки весни помітили?
- Яка стоїть погода?
- У що вбирається земля?
- Які весняні квіти уже відцвіли?
- Які квіти зацвіли на клумбах?
- Сьогодні ми з вами складемо твір – опис.
- Що означає описати? (точно підібрати слова, щоб той, хто читатиме, уявив собі описане)
- Уважно розгляньте квіти.
План
Навесні, у квітні, пелюстки, стебло, аромат, вздовж, догори.
листочки, мов долоньки;
серединка, ніби сонечко.
Чи знаєте ви, що увечері квітка стуляє свої пелюстки, а вранці розкриває їх. У дощову погоду квітка теж не розкривається доти, поки не розпогодиться.
Тюльпани
Щодень сонце посилає на землю все більше світла і тепла. Все навколо зеленіє і цвіте.
Зацвіли у нашому квітнику тюльпани. У повітрі відчувається їх приємний, ніжний аромат. Це дуже гарна квітка на міцному, стрункому стеблі, схожа на красиву чашечку. Пелюстки – яскраво – червоного кольору з темними смужками уздовж. Середина – жовтенька, ніби там причаїлось сонечко. Догори тягнуться кілька чорних вусиків. Від нижньої частини стебла, наче долоньки, прикріпилися продовгуваті, доволі широкі, світло – зелені листочки.
Людям подобаються тюльпани. Ними прикрашають парки і сквери; висаджують на клумбах у садках.
Підсумок уроку
Зачитування написаних творів (1-2 учні)