Урок . "Текст. Стилі текстів"

Про матеріал
Урок розрахований на 2 години. Містить різноманітні форми роботи.Завдання направлені на розвиток творчих навичок учнів.Тип уроку- узагальнюючий.
Перегляд файлу

                              Урок української мови

Тема: Типи текстів: опис, розповідь , міркування, есе. Стилі текстів.

 ( розрахований на 2 спарених урока).

Мета: закріпити знання учнів з теми « Текст, типи текстів, стилі»;

           розвивати мовлення, увагу,  вміння працювати з електронними

           додатками «Classtime», «Wordwall»;

           сприяти активності та самостійності  в роботі на уроці.

 

I Організація класу

  1. Привітання вчителя.
  2. Привітання один одного.

II Актуалізація опорних знань учнів .

        1. Каліграфічна хвилинка.

П п пр ро ог гр ре ес прогрес, прогресивний,прогресувати.

1.Словникова робота( пояснення значення слів  : прогрес, прогресивний , прогресувати). :

       Прогрес- (від лат. progressus — рух вперед, успіх) — напрям розвитку від нижчого до вищого, поступовий рух уперед, до кращого.

 

              Прогресивний-синоніми: новітній, передовий.

       Прогресувати- переходити на вищий ступінь розвитку.

 

 

 

       2.Запис деформованого речення.  Словникова робота

     Зібратися разом-це початок, триматися разом-це прогрес, працювати разом-це успіх.

       3.Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні працюємо разом заради успіху в досягненні мети.

 Мета- узагальнити знання про текст, типи текстів. 

 

     

 

         Епіграф до уроку: « Красива осінь вишиває клени

                                            Червоним, жовтим, срібним, золотим.»

                                                                                      ( Ліна Костенко)

 

      4.Ознайомлення з епіграфом уроку. 

III Мотивація навчальної діяльності.

       1.Робота з додатком ( колективно)  .

       2. Гра «Правильно- помилково». 

       3. Прийом « Перевір себе». 

       4. Складання асоціативного куща « Текст»( у вигляді доповнення).

 

                  Довідка: тип, форма, основна думка, стиль, будова, персонажі, жанр, автор, сюжет,   композиція .

IV Встановлення об’єктивних зв’язків у вивчаємому.

         1.Робота над віршем Н. Приходько «Жовтень».  

-         Читання про себе. Визначення форми, теми, основної думки твору.

 

-         Читання вірша пошепки, відповіді на запитання по змісту твору, робота над переносним значенням окремих висловів вірша, визначення кількості звуків та букв у слові « осінь».

 

 

-         Читання вірша вголос, визначення кількості речень, їх виду за метою висловлювання , інтонацією, наявністю другорядних членів, визначення граматичної основи.

2.Мнеосмужки( склвдання речень за темою «Осінь» у вигляді зв’язної розповіді)  

3.Руханка «Осінь .

4.Робота з дотатком Сlasstime  .

5..Творча робота  « Поетична сходинка»( складання вірша з опорними словами)  .

6.Робота над віршем, складеним вчителем, розбір речень за частинами мови, робота над окремими словосполученнями  .

    

     Осінь прийшла.

     Дари принесла.

     Квіти чудові.

     Листя кольорові.

     Грушки рум’яненькі.

     Сливки солоденькі.

7.Робота з прозовим текстом, вилучення зайвого речення, поширення речень другорядними членами( перші 2 речення- колективно, наступні – по одному рядами), в кожному речення визначення граматичної основи. Добір заголовка, визначення стилю( художній). Вдосконалення( прибрати повтор- «холодним»)  .

Швидко надійшла дощова осінь. Вже на луках пожовкла колись зелена трава. На деревах яскраве багряне листя почало сохнути. З півночі подув холодний колючий вітер. Хмаринки на небі враз заплакали рясним( холодним )дощем.

      8. Читання текстів, визначення жанрів .

     10.Робота з підручником- посібником( журнал № 8, с.12).

Вірш О. Сухань « Жовтень».

-Читання про себе, визначення типу, жанру, стилю, теми, основної думки.

 

- Повторення будови тексту( зачин, основна частина, кінцівка).

 

- Підготовка до написання різних типів текстів за  запропонованими зачинами, добір епіграфів з тексту вірша О. Сухань « Жовтень»

 ( слайди  32-34).

 

Розповідь:                                 Осінь- прекрасна пора року.

                                    

                             Епіграф ( цитата):     «Вдягли дерева  різнобарвні шати…»

 

Опис:                                          Осінь. Різнобарвна. Дивовижна.

 

                             Епіграф ( цитата):     « Поглянь навколо- кольори буяють!»

 

Есе:                                            Які гарні осінні дні.

 

Епіграф ( цитата):     « Танцює листя: танго, вальс, фокстрот!»

 

Міркування:                            Осінь- сумна пора.

 

Епіграф ( цитата):   «Тепло минає, прийдуть холоди.»

 

-         Написання міні- творів за обраним типом та запропонованим зачином .

 

 

11.Складання сенкану «Текст» ( за опорою)  .

Текст.

Цікавий, пізнавальний, прозовий( віршовий).

Навчає, виховує, зачаровує.

Оповідка.

 

V Підсумок уроку, сходинки  .

 

 

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку