Твій друг - дорожній рух.

Про матеріал
Сценарій виховного заходу "Твій друг - дорожній рух" допоможе закріпити знання дітей про правила дорожнього руху, дорожні знаки та їх значення; закріпить безпечну поведінку на дорозі. Виховуватиме дисциплінованість, уважність, відповідальне ставлення до власної безпеки.
Перегляд файлу

Учитель. Діти, ви вже школярі. Щодня ви поспішаєте до школи, долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорога, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху.

Ведуча:

Добрий день малеча щира,

Хай живеться вам у мирі,

Хай лунає всюди пісня і дитячий сміх

На свято вас запрошуємо усіх.

Ведучий:

А свято буде в нас незвичне

А навіть і не новорічне

Тож, беріться, діти, духу

Бо свято це із правил руху.

Ведуча:

З кожним роком на дорогах зʼявляється все більше і більше автомобілістів. А це підвищує відповідальність і водіїв, і пішоходів. Тому великого значення набувають знання правил дорожнього руху й дотримання їх учнями. До речі, зʼявилися вони дуже давно.

Ведучий:

Ці правила вказують на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. 3 часом вони змінювалися, доповнювалися. А ось у 1891 році в нашій країні зʼявився перший автомобіль.

Учень 1

Для того, щоб відстань коротшою стала

Для того, щоб швидкість здолати і час

До нашої ери ще люди подбали

І винайшли колесо кругле для нас.

Учень 2

Помчали по світу автомобілі

І правила виникли строгі тоді

Будь пильним, уважним завжди на дорозі

Де правила знають - не місце біді.

( Виїжджає хлопчик Петрик на самокаті. )

Петрик

Ой, набридло ж мені, набридло

Пішки все ходити

Самокат я змайстрував

І буду на ньому летіти

3 гірки мчиться, мчиться

Сам мій самокат.

Аварія (з-за рогу)

А якщо зумієш за машину причепитись

Він і вгору їхати рад.

Петрик

Хто це? (озирається)

Аварія (виходить)

Я з порушниками дружу

Біди їм, як хочеш, находжу

Я багато погуляла, побачила світ

Накоїла чимало бід.

Петрик

Ви щось сказали, бабусю?

Аварія

Я? А... Так-так! Який хороший хлопчик! (До глядачів) - Жаль, що не перебинтований. (До Петрика) Я говорила, що ти дуже гарно їздиш. (Стрибнула на самокат) - Давай, давай поперек вулиці, давай! (Падають)

Петрик

Ви хто така?

Аварія

Я? Ніби не знаєш! Сміливий, спритний - справжній порушник. Давай руку! Ми з тобою друзі. Ходімо зі мною. Зі мною не пропадеш.

Петрик

3 вами? Та через вас я ледь у аварію не потрапив. А... Так...Ви... Як я зразу не зрозумів! Аварія!

Аварія

Так!

Петрик

Я не піду з вами.

Аварія

Ну, добре, до скорої зустрічі!

Ведуча

Ну що, Петрику, хороша бабуся? А ти з нею подружився. Ми запрошуємо тебе, Петрику, та всіх дітей у місто «Світлофорчиків».

До нас ще хтось іде - порушник Антон, а за ним - поліцейський Петренко.

Пол. Петренко

Стояти і не рухатись!

Ви порушили закон

Треба покарати!

Зараз протокол пригоди

Буду я писати!

Порушник Антон

Ой не треба протоколу

Ну, катавсь, що тут такого!

Пол. Петренко

Знає кожен, що не можна

На дорозі гратись!

Так біді, всі діти знають

Недовго і статись.

Порушник Антон

Та не знав я, що не можна

Я б нізащо, я б ніколи

Я б ходив по тротуарах

На дорозі я б не грався

Та із вами я б щоразу

Ще із далеку вітався.

Пол. Петренко

А ти чув про світлофор?

Антон

Та щось чув.....але

Пол. Петренко

Тебе що, не вчили в школі?

(Вбігає Зайчик)

Велике місто - просто горе...

Я розгубився: «Ой!» і «Ай!».

Не знаю знаків світлофора,

Ледь не потрапив під трамвай.

Авто, автобуси, трамваї

Туди-сюди вправно снують.

Я впав у розпач і не знаю:

То де ж дорогу перетнуть?

Пол. Петренко

Нумо, друзі, повторіть

Хлопчакам про кольори

Які мають і навіщо наші світлофори.

Учень 1.

Червоне - треба пам'ятати:

Іти не можна, слід чекати.

Учень 2.

Горить червоний - стань і стій,

Машин, поглянь, несеться рій.

Закритий шлях до переходу,

Не метушись, бо зробиш шкоду.

Учень 3.

А жовте блимне - не хвилюйся

Уважним будь і приготуйся.

Учень 4.

Жовтий нас застерігає:

Готуйсь, зберись, часу немає,

Чекай сигналу перейти,

Будь уважним дуже ти.

Учень 5.

Зелене - вітер, дощ і злива

Через дорогу йди сміливо.

Учень 6.

Зелений каже: - Не барись,

З духом швидше ти зберись,

Переходь, часу не гай,

 Бо чека тебе трамвай,

і машин чекає рій

Переходь мерщій, не стій.

Зайчик

Я вже зрозумів,

тепер зможу перейти вулицю

Пол. Петренко

Ну, що запамʼятали? Молодці. А щоб я був упевнений проведемо гру «Сигнали світлофора».

Якщо я буду показувати червоний колір, то ви тихенько сидіть, якщо жовтий - то плескайте у долоні, якщо зелений - то тупайте ногами. Починаємо.

Учень 1.

Молодці, запамʼятали. А якщо немає світлофора, то де потрібно переходити вулицю? Щоб дорогу перейти - треба знак такий знайти -«Пішохідний перехід». А тепер вас всіх чекає зустріч з дорожніми знаками.

Пісня.

1. Щоб дорогу перейти,

Світлофор треба знайти.

Вчать у школі (3р.)

2. Світлофор почав світити -

Треба пильно нам дивитись.

Вчать у школі (3р.)

3. Як червоне засвітило

Постояли відпочили

Вчать у школі (3р.)

4. Жовте світло миготить

Приготуйся щоб іти

Вчать у школі (3р.)

5. А зелене засвітило,

Можеш йти дорогу сміло

Вчать у школі (3р.)

6. Як нема дорожніх знаків,

То потрібно зачекати.

Вчать у школі (3р.)

7. Спершу вліво подивись

Перейди і зупинись

Вчать у школі (3р.)

8. Якщо транспорту нема,

Йди дорогу до кінця.

Вчать у школі (3р.)

Ведуча:

Але крім світлофора вам допоможуть вірні друзі - дорожні знаки.

Мова знаків така особлива, але розуміти її має кожна дитина. Ось послухайте вірш «Суперечка знаків».

Ведучий.

Вони не раз вже зустрічались

У суперечках запальних

Дорожні знаки сперечались:

Хто найвагоміший із них.

Ведуча.

Що можу я на це сказати?

Як догодити знакам всім?

Як кожного переконати?

Дамо вже краще слово їм!

(Виступає представник від кожної групи дорожніх знаків).

1. Лиш я найвищий рейтинг маю,

Хоч цим шокую всіх, однак,

Я - сила! Бо забороняю!

Я - головний між вами знак!

Ще й красенем себе вважаю.

Жури не знаю і нудьги.

Сам білий, форму сонця маю

Тай ще червоні береги.

По центру - гарні силуети.

Помітний, на виду я весь!

Мене оспівують поети,

А деякі ще й віддають і честь.

2. Свою персону поважаю:

(Можливо, що й нескромно так...)

Дорожне зло попереджаю,

Трикутну строгу форму маю.

Я - попереджувальний знак.

І в дощ, і в ожеледь, і в спеку Стаю в пригоді водіям,

Бо відвертаю небезпеку.

Що головний я знаю сам.

В мені побачили особу

Лише завзяті водії,

Бо попередити хворобу

Простіш, ніж спекатись її.

3. Найліпший я, зверніть увагу,

Це, товариство, не секрет:

На право руху перевагу

Даю - а це пріоритет!

Введу дорожній хаос в норму

І завжди спрощую складне.

І хоч я різну маю форму - Та добре знають всі мене.

Тож зобовʼязуюсь відтак

Всім визнать: я - найперший знак!

4. Хоч ми всі - одна сімʼя,

Я ж тягнусь до головного...

Форму кола маю я,

Колір - неба голубого...

Славлю знаки вказівні!

Як же ними не пишатись?

Ви дозволите мені

Серед вас найстаршим зватись

У житті? Бо головна -

Знаків сила вказівна...

5. Хоч зовсім я й не показний, Але, між, іншим, силу маю:

Щось вводжу я, щось відміняю.

Я - прямокутник: сине, біле,

Зелене, жовте в мене тіло.

Тож інформація моя

На трасі всім завжди корисна.

Найголовніший, мабуть, я,

Було так, є і буде звісно.

6. Захворієш, зголоднієш

На сервіс покладай надію..

В доступній формі, зрозумілій,

В моїй квадратній вставці білій,

На синім тлі є силует:

Такий-то сервісу обʼєкт

Кафе чи кемпінг, чи лікарня,

Готель, техслужба, телефон...

Усі мої спів браття гарні.

Я - головніший. Це закон!

Ведучий:

Кінцю суперечки

Приходить момент -

І кожен задумався

Знак - претендент.

Й здається мені, зрозуміли вони,

Що знаки дорожні - усі головні.

Ведуча:

Щоб гарною наша команда була,

Всім знакам дорожнім -

Знаки:

Пошана й хвала!

Ведуча:

Така вона, азбука наша дорожня:

Принизити жодного знаку не можна!

Пісня-танок знаків

1. На уроках в школі

Ви про нас учили,

Щоб дорогу перейти:

Добре всі уміли.

Приспів:

Ой, гоп, гопака

Ми дорожні знаки

2 рази

Ой, гоп, гопака

Хочем танцювати.

2. Гопака ми на дорозі

Танцювати вчились

Як дорогу перейти

Добре всі уміли.

Приспів: (2рази)

3. На дорогах стоїмо,

Но дивись уважно

Просим вас запам'ятати,

Бо це дуже важно.

Приспів: (2рази)

Петрик (підходить до знаків.)

Ви мої справжні друзі.

Спасибі вам всім, спасибі.

Ведучий:

Для того, щоб у нашій школі вчителі і учні могли вільно рухатися, ми пропонуємо

скористатися знаками дорожного руху.

1 учень. Над центральними сходами ми пропонуємо повісити знак «Головна

дорога».

2 учень. Для руху по східцях униз рекомендуємо знак «Обгін заборонено».

З учень. На великих перервах усе населення школи поспішає заправитись у шкільній їдальні. Про це нагадуватиме знак «Заправка».

4 учень. А під час перерв у шкільних коридорах доцільно використовувати знаки «У вага! Двосторонній рух!», а також «Обмеження швидкості».

Ведуча:

Ось ми і ввели у школі правила безпеки.

Фінальна пісня «Виглянуло сонечко»

1. Виглянуло сонечко, сяє з висоти,

День прийдешній з радістю зустрічаймо всі

 І дорога рівная, мов струна дзвенить,

Треба всім доржні нам правила учить. (2 рази)

2. Якщо хтось порушив їх - треба зупинить.

Їм дорожні правила треба пояснить

Все це дуже добре мусиш знати ти

Щоб дружить з дорогою - правила учи. (2 рази)

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
26 січня
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку