Учитель. Діти, ви вже школярі. Щодня ви поспішаєте до школи, долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорога, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху.
Ведуча:
Добрий день малеча щира,
Хай живеться вам у мирі,
Хай лунає всюди пісня і дитячий сміх
На свято вас запрошуємо усіх.
Ведучий:
А свято буде в нас незвичне
А навіть і не новорічне
Тож, беріться, діти, духу
Бо свято це із правил руху.
Ведуча:
З кожним роком на дорогах зʼявляється все більше і більше автомобілістів. А це підвищує відповідальність і водіїв, і пішоходів. Тому великого значення набувають знання правил дорожнього руху й дотримання їх учнями. До речі, зʼявилися вони дуже давно.
Ведучий:
Ці правила вказують на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. 3 часом вони змінювалися, доповнювалися. А ось у 1891 році в нашій країні зʼявився перший автомобіль.
Учень 1
Для того, щоб відстань коротшою стала
Для того, щоб швидкість здолати і час
До нашої ери ще люди подбали
І винайшли колесо кругле для нас.
Учень 2
Помчали по світу автомобілі
І правила виникли строгі тоді
Будь пильним, уважним завжди на дорозі
Де правила знають - не місце біді.
( Виїжджає хлопчик Петрик на самокаті. )
Петрик
Ой, набридло ж мені, набридло
Пішки все ходити
Самокат я змайстрував
І буду на ньому летіти
3 гірки мчиться, мчиться
Сам мій самокат.
Аварія (з-за рогу)
А якщо зумієш за машину причепитись
Він і вгору їхати рад.
Петрик
Хто це? (озирається)
Аварія (виходить)
Я з порушниками дружу
Біди їм, як хочеш, находжу
Я багато погуляла, побачила світ
Накоїла чимало бід.
Петрик
Ви щось сказали, бабусю?
Аварія
Я? А... Так-так! Який хороший хлопчик! (До глядачів) - Жаль, що не перебинтований. (До Петрика) Я говорила, що ти дуже гарно їздиш. (Стрибнула на самокат) - Давай, давай поперек вулиці, давай! (Падають)
Петрик
Ви хто така?
Аварія
Я? Ніби не знаєш! Сміливий, спритний - справжній порушник. Давай руку! Ми з тобою друзі. Ходімо зі мною. Зі мною не пропадеш.
Петрик
3 вами? Та через вас я ледь у аварію не потрапив. А... Так...Ви... Як я зразу не зрозумів! Аварія!
Аварія
Так!
Петрик
Я не піду з вами.
Аварія
Ну, добре, до скорої зустрічі!
Ведуча
Ну що, Петрику, хороша бабуся? А ти з нею подружився. Ми запрошуємо тебе, Петрику, та всіх дітей у місто «Світлофорчиків».
До нас ще хтось іде - порушник Антон, а за ним - поліцейський Петренко.
Пол. Петренко
Стояти і не рухатись!
Ви порушили закон
Треба покарати!
Зараз протокол пригоди
Буду я писати!
Порушник Антон
Ой не треба протоколу
Ну, катавсь, що тут такого!
Пол. Петренко
Знає кожен, що не можна
На дорозі гратись!
Так біді, всі діти знають
Недовго і статись.
Порушник Антон
Та не знав я, що не можна
Я б нізащо, я б ніколи
Я б ходив по тротуарах
На дорозі я б не грався
Та із вами я б щоразу
Ще із далеку вітався.
Пол. Петренко
А ти чув про світлофор?
Антон
Та щось чув.....але
Пол. Петренко
Тебе що, не вчили в школі?
(Вбігає Зайчик)
Велике місто - просто горе...
Я розгубився: «Ой!» і «Ай!».
Не знаю знаків світлофора,
Ледь не потрапив під трамвай.
Авто, автобуси, трамваї
Туди-сюди вправно снують.
Я впав у розпач і не знаю:
То де ж дорогу перетнуть?
Пол. Петренко
Нумо, друзі, повторіть
Хлопчакам про кольори
Які мають і навіщо наші світлофори.
Учень 1.
Червоне - треба пам'ятати:
Іти не можна, слід чекати.
Учень 2.
Горить червоний - стань і стій,
Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.
Учень 3.
А жовте блимне - не хвилюйся
Уважним будь і приготуйся.
Учень 4.
Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважним дуже ти.
Учень 5.
Зелене - вітер, дощ і злива
Через дорогу йди сміливо.
Учень 6.
Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
і машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.
Зайчик
Я вже зрозумів,
тепер зможу перейти вулицю
Пол. Петренко
Ну, що запамʼятали? Молодці. А щоб я був упевнений проведемо гру «Сигнали світлофора».
Якщо я буду показувати червоний колір, то ви тихенько сидіть, якщо жовтий - то плескайте у долоні, якщо зелений - то тупайте ногами. Починаємо.
Учень 1.
Молодці, запамʼятали. А якщо немає світлофора, то де потрібно переходити вулицю? Щоб дорогу перейти - треба знак такий знайти -«Пішохідний перехід». А тепер вас всіх чекає зустріч з дорожніми знаками.
Пісня.
1. Щоб дорогу перейти,
Світлофор треба знайти.
Вчать у школі (3р.)
2. Світлофор почав світити -
Треба пильно нам дивитись.
Вчать у школі (3р.)
3. Як червоне засвітило
Постояли відпочили
Вчать у школі (3р.)
4. Жовте світло миготить
Приготуйся щоб іти
Вчать у школі (3р.)
5. А зелене засвітило,
Можеш йти дорогу сміло
Вчать у школі (3р.)
6. Як нема дорожніх знаків,
То потрібно зачекати.
Вчать у школі (3р.)
7. Спершу вліво подивись
Перейди і зупинись
Вчать у школі (3р.)
8. Якщо транспорту нема,
Йди дорогу до кінця.
Вчать у школі (3р.)
Ведуча:
Але крім світлофора вам допоможуть вірні друзі - дорожні знаки.
Мова знаків така особлива, але розуміти її має кожна дитина. Ось послухайте вірш «Суперечка знаків».
Ведучий.
Вони не раз вже зустрічались
У суперечках запальних
Дорожні знаки сперечались:
Хто найвагоміший із них.
Ведуча.
Що можу я на це сказати?
Як догодити знакам всім?
Як кожного переконати?
Дамо вже краще слово їм!
(Виступає представник від кожної групи дорожніх знаків).
1. Лиш я найвищий рейтинг маю,
Хоч цим шокую всіх, однак,
Я - сила! Бо забороняю!
Я - головний між вами знак!
Ще й красенем себе вважаю.
Жури не знаю і нудьги.
Сам білий, форму сонця маю
Тай ще червоні береги.
По центру - гарні силуети.
Помітний, на виду я весь!
Мене оспівують поети,
А деякі ще й віддають і честь.
2. Свою персону поважаю:
(Можливо, що й нескромно так...)
Дорожне зло попереджаю,
Трикутну строгу форму маю.
Я - попереджувальний знак.
І в дощ, і в ожеледь, і в спеку Стаю в пригоді водіям,
Бо відвертаю небезпеку.
Що головний я знаю сам.
В мені побачили особу
Лише завзяті водії,
Бо попередити хворобу
Простіш, ніж спекатись її.
3. Найліпший я, зверніть увагу,
Це, товариство, не секрет:
На право руху перевагу
Даю - а це пріоритет!
Введу дорожній хаос в норму
І завжди спрощую складне.
І хоч я різну маю форму - Та добре знають всі мене.
Тож зобовʼязуюсь відтак
Всім визнать: я - найперший знак!
4. Хоч ми всі - одна сімʼя,
Я ж тягнусь до головного...
Форму кола маю я,
Колір - неба голубого...
Славлю знаки вказівні!
Як же ними не пишатись?
Ви дозволите мені
Серед вас найстаршим зватись
У житті? Бо головна -
Знаків сила вказівна...
5. Хоч зовсім я й не показний, Але, між, іншим, силу маю:
Щось вводжу я, щось відміняю.
Я - прямокутник: сине, біле,
Зелене, жовте в мене тіло.
Тож інформація моя
На трасі всім завжди корисна.
Найголовніший, мабуть, я,
Було так, є і буде звісно.
6. Захворієш, зголоднієш
На сервіс покладай надію..
В доступній формі, зрозумілій,
В моїй квадратній вставці білій,
На синім тлі є силует:
Такий-то сервісу обʼєкт
Кафе чи кемпінг, чи лікарня,
Готель, техслужба, телефон...
Усі мої спів браття гарні.
Я - головніший. Це закон!
Ведучий:
Кінцю суперечки
Приходить момент -
І кожен задумався
Знак - претендент.
Й здається мені, зрозуміли вони,
Що знаки дорожні - усі головні.
Ведуча:
Щоб гарною наша команда була,
Всім знакам дорожнім -
Знаки:
Пошана й хвала!
Ведуча:
Така вона, азбука наша дорожня:
Принизити жодного знаку не можна!
Пісня-танок знаків
1. На уроках в школі
Ви про нас учили,
Щоб дорогу перейти:
Добре всі уміли.
Приспів:
Ой, гоп, гопака
Ми дорожні знаки
2 рази
Ой, гоп, гопака
Хочем танцювати.
2. Гопака ми на дорозі
Танцювати вчились
Як дорогу перейти
Добре всі уміли.
Приспів: (2рази)
3. На дорогах стоїмо,
Но дивись уважно
Просим вас запам'ятати,
Бо це дуже важно.
Приспів: (2рази)
Петрик (підходить до знаків.)
Ви мої справжні друзі.
Спасибі вам всім, спасибі.
Ведучий:
Для того, щоб у нашій школі вчителі і учні могли вільно рухатися, ми пропонуємо
скористатися знаками дорожного руху.
1 учень. Над центральними сходами ми пропонуємо повісити знак «Головна
дорога».
2 учень. Для руху по східцях униз рекомендуємо знак «Обгін заборонено».
З учень. На великих перервах усе населення школи поспішає заправитись у шкільній їдальні. Про це нагадуватиме знак «Заправка».
4 учень. А під час перерв у шкільних коридорах доцільно використовувати знаки «У вага! Двосторонній рух!», а також «Обмеження швидкості».
Ведуча:
Ось ми і ввели у школі правила безпеки.
Фінальна пісня «Виглянуло сонечко»
1. Виглянуло сонечко, сяє з висоти,
День прийдешній з радістю зустрічаймо всі
І дорога рівная, мов струна дзвенить,
Треба всім доржні нам правила учить. (2 рази)
2. Якщо хтось порушив їх - треба зупинить.
Їм дорожні правила треба пояснить
Все це дуже добре мусиш знати ти
Щоб дружить з дорогою - правила учи. (2 рази)