Творча робота "Фізіологія харчування"

Про матеріал
Фізіологія харчування це важлива складова людського організму, що приносить користь
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ДНЗ «Лісоводський професійний аграрний ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робочий зошит

 

 

 

 

Виконала: викладачка

ДНЗ «Лісоводський ПАЛ»

Гурна  І.І.

 

 

 

с. Лісоводи 2023р

Методичні рекомендації щодо роботи з опорним конспектом

Робочий зошит розроблений для учнів спеціальності кухар; кондитер з дисципліни «Фізіологія харчування»

На сучасному етапі розвитку новітніх технологій особливо актуальними є розробка та створення принципово нових підходів до вивчення різних верств населення та видів харчування та  організацію здорового харчування на підприємствах ресторанного господарства, сучасні методики харчування, а також харчування різних верств населення. Тому відповідно програми передбачено вивчення особливостей харчування, її організації, правила роботи підприємств громадського харчування.

В даному робочому зошиті розглядаються основні теми. Питання тем викладені в логічній послідовності з максимально стислим тестовим супроводом, виділено головне та найбільш суттєве. Теоретичний матеріал наведений у вигляді схем, таблиць та ілюстрацій.

На початку кожної теми наведений план, який є обов’язковим для вивчення.

При вивченні матеріалу, учні повинні засвоїти основні поняття та визначення.

Перевірка засвоєння теми учнями визначається за допомогою тестів, які наведені після кожної теми.

 

ЗМІСТ                                                        стор.

Методичні рекомендації щодо роботи з робочим зошитом…………...............2

Тема 1 Вступ. Предмет і завдання курсу фізіологія харчування………….…...4

Тема 2  Харчові речовини та їх фізіологічне значення для організму людини......................................................................................................................9

Тема 3  Фізіологічна характеристика основних продуктів харчування ……..23

Тема 4 Основи раціонального харчування ………………………….………... 31

Тема 5 Харчування різних вікових та професійних груп населення………....38

Тема 6 Основи дієтичного та лікувально-профілактичного харчування…….47

Список використаної літератури…………………………………………….....68


Тема 1 Вступ. Предмет і завдання курсу фізіологія харчування

План

  1.               Історія розвитку харчування людини. Вплив харчування на стан здоров'я населення. Функції їжі.
  2.               Поняття термінів "фізіологія" та "фізіологія харчування". Завдання фізіології харчування. Зміст предмету "Фізіологія харчування.
  1.             Історія розвитку харчування людини. Вплив харчування на стан здоров'я населення. Функції їжі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=OL_sSQFM0gE

https://www.youtube.com/watch?v=oIwReAUMH9s

 

2.Поняття термінів "фізіологія" та "фізіологія харчування". Завдання фізіології харчування. Зміст предмету "Фізіологія харчування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 https://naurok.com.ua/test/vstup-predmet-i-zavdannya-kursu-fiziologiya-harchuvannya-1947278.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема2 Харчові речовини та їх фізіологічне значення

для організму людини

План

  1.               Нормування білків у раціонах харчування (фізіологічне значення білків, джерела постачання, наслідки надлишку та дефіциту білків у харчовому раціону, добова потреба). Зміни білків при кулінарній обробці.
  2.               Нормування ліпідів у раціонах харчування.
  3.               Нормування вуглеводів у раціонах харчування.
  4.               Нормування вітамінів у раціонах харчування. Ознаки вітамінної недостатності. Причини розвитку вітамінної недостатності. Профілактика гіповітамінозів. Вплив кулінарної обробки на збереження вітамінів.
  5.               Нормування мінеральних речовин у раціонах харчування.
  6.               Вода - фізіологічне значення води.

1. Нормування білків у раціонах харчування (фізіологічне значення білків, джерела постачання, наслідки надлишку та дефіциту білків у харчовому раціону, добова потреба). Зміни білків при кулінарній обробці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZfeYZaqBeJ0

https://www.youtube.com/watch?v=h0k_93EKiMk, 

https://www.youtube.com/watch?v=OL_sSQFM0gE ,

 

  1. Нормування ліпідів у раціонах харчування.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QpCXAcwh-ew


3. Нормування вуглеводів у раціонах харчування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Нормування вітамінів у раціонах харчування. Ознаки вітамінної недостатності. Причини розвитку вітамінної недостатності. Профілактика гіповітамінозів. Вплив кулінарної обробки

на збереження вітамінів.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Нормування мінеральних речовин у раціонах харчування.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вода - фізіологічне значення води.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://naurok.com.ua/test/harchovi-rechovini-ta-h-fiziologichne-znachennya-dlya-organizmu-lyudini-1947346.html

Тема 3. Фізіологічна характеристика основних продуктів харчування

План

1.Характеристика, значення та використання продуктів тваринного походження у раціональному та лікувальному харчуванні м'яса та м'ясопродуктів.

2.Характеристика, значення та використання продуктів тваринного походження у раціональному та лікувальному харчуванні  риби та рибопродуктів.

3.Характеристика, значення та використання продуктів тваринного походження у раціональному та лікувальному харчуванні молока та молокопродуктів.

4.Характеристика, значення та використання продуктів рослинного походження у раціональному та лікувальному харчуванні яєць та яйцепродуктів.

1. Характеристика, значення та використання продуктів тваринного походження у раціональному та лікувальному харчуванні м'яса та м'ясопродуктів.

 

 


 


  1. Характеристика, значення та використання продуктів тваринного походження у раціональному та лікувальному харчуванні  риби та рибопродуктів.

 

 

 


 

 

 

 

 

  1. Характеристика, значення та використання продуктів тваринного походження у раціональному та лікувальному харчуванні молока та молокопродуктів.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

  1.             Характеристика, значення та використання продуктів рослинного походження у раціональному та лікувальному харчуванні яєць та яйцепродуктів).


 

 

 

 

 

 

1. Оберіть продукт рослинного походження в якому міститься найбільша кількість білка.

А) Соя 

Б) Арахіс

В) Горох.

2. В якому продукті тваринного походження міститься найбільше жирів?

А) Масло вершкове. 

Б) Свинина м'ясна .

 В) Молоко.

3.Вкажіть, який вітамін може синтезуватися організмом людини

А,  D, Б.

4.Вкажіть складові, до яких розпадаються вуглеводи в травному тракті

А  амінокислоти   Б  сахариди

5.Вкажіть, який харчовий продукт містить найбільшу кількість вітаміну С

А  цитруси      Б  шипшина  В  смородина

6.Вкажіть назву хвороби, що розвивається при гіповітамінозі вітаміну D

А  цинга Б  бері-бері   

В  рахіт Г  базедова хвороба

7.Вкажіть назву захворювання, яке розвивається внаслідок довготривалого не отримання організмом вітамінів

А  гіпервітаміноз Б  гіповітаміноз В  авітаміноз    Г  макровітаміноз

Біологічний диктант

  1. Об’єкти рослинного та тваринного походження, які використовують в їжу у натуральному чи переробленому вигляді як джерело енергії і будівельний матеріал називають …
  2. М’ясо, молоко, риба, яйця – це продукти … походження
  3. Хліб, овочі, фрукти, макаронні та круп’яні вироби – це продукти … походження.
  4. Сукупність властивостей, які забезпечують бажані смакові якості та є безпечними для здоров’я людини – це … продуктів.
  5. Сукупність властивостей харчових продуктів, які забезпечують фізіологічні потреби в енергії та будівельному матеріалі – це …
  6. У добовому раціоні дорослої людини доцільно використовувати білки, жири та вуглеводи у співвідношенні …
  7. Близько 65% загальної маси тіла дорослої людини становить …
  8. Основна функція води в організмі … більшості хімічних сполук.
  9. Основним джерелом неорганічних (мінеральних) речовин є …
  10. Щоб подовжити термін придатності продуктів харчування, додають …

Проблемне запитання

Історична довідка підтверджує такий факт: протягом існування парусного флоту від цинги загинуло більше мореплавців, ніж у всіх морських битвах, разом взятих. Поясніть причину цинги в давні часи та її відсутність у сучасних моряків.

Лови помилку

Харчові продукти – це речовини рослинного і тваринного походження. Речовини, які отримує організм з їжею, засвоюються шлунком.

Основне джерело білків і жирів – це продукти тваринного походження (м’ясо, риба, хліб, яйця).

Харчові продукти рослинного походження – це круп’яні вироби, овочі, фрукти, молоко, олія. Важливими показниками продуктів є якість і харчова цінність. Під якістю розуміють сукупність властивостей, що забезпечують потреби людини в енергії та будівельному матеріалі.

Харчова цінність продуктів  – це властивість, яка забезпечує смакові якості та безпечність. Потреба людини в поживних речовинах визначаються її масою, віком і рівнем рухової активності.

 


Тема 4. Основи раціонального харчування

План

1.Поняття про раціональне харчування, закони раціонального харчування. Вимоги до раціонального харчування.

2.Основні вимоги до харчування. Структура харчового раціону.

3.Фізіологічні вимоги до режиму харчування.

1. Поняття про раціональне харчування, закони раціонального харчування. Вимоги до раціонального харчування.

 

 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Основні вимоги до харчування. Структура харчового раціону. Фізіологічні вимоги до режиму харчування.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Оптимальний добовий режим харчування для населення становить…

А) 2 – 3 рази  б) 3 – 4 рази  в) 4 – 5 разів

  1. Скільки процентів води міститься у кістковій тканині організму людини?

А) 18-20   б) 20-25   в) 40-50

  1. Скільки кДж енергії виділяється при розщеплені 1 г жирів?

А) 38,9   б) 39,8   в) 36,6

  1. Для юнаків рекомендоване добове споживання:

А) білків – 113г, жирів – 106г, вуглеводів – 450г.

Б) білків – 200г, жирів – 150г, вуглеводів – 120г.

В) білків – 105г, жирів – 50г, вуглеводів – 800г.

  1. При нестачі йоду в організмі порушуються…

  А) процеси кровотворення

 Б) функції щитоподібної залози

 В) емаль зубів

  1. Скільки % втрати води небезпечне для організму людини?

А) до 10   

б) до 20   в) до 30

  1. Хронічне захворювання, пов’язане з ущільненням стінок великих артерій у наслідок розростання сполучної тканини та утворенням бляшок, називається …

А) артеросклероз  б) атеросклероз   в) гіпертонія

  1. Наука, яка розробляє основи раціонального харчування людини в нормі та в разі різноманітних захворювань – це _________________________
  2. Раціональне харчування – це ____________________________________

_____________________________________________________________

  1.  Піраміда збалансованого харчування.

 

 

 

 

 

 

11Чому харчовий раціон має бути індивідуальним?

Тема 5. Харчування різних вікових та професійних груп населення

План

1.Раціональне харчування дітей. Раціональне харчування  підлітків.

2.Раціональне харчування студентів.

3.Раціональне харчування людей розумової праці, робітників легкої. Раціональне харчування людей середньої та важкої праці.

4.Особливості раціонального харчування людей похилого віку та спортсменів.

1.Раціональне харчування дітей. Раціональне харчування  підлітків.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Раціональне харчування студентів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Раціональне харчування людей розумової праці, робітників легкої.

Раціональне харчування людей середньої та важкої праці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Особливості раціонального харчування людей похилого віку та спортсменів.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Які поживні речовини мають найбільше значення для харчування дітей?

 А) Вітаміни

 Б) Білки

В) Жири

Г) Вуглеводи

 2. Яка поживна речовина для організму підлітків є не тільки джерелом елергіх, але й виконує захисну функцію.

 А) Вітаміни

Б) Жири

В) Білки

 3  Основний енергетичний матеріал для дитини?

А) Вуглеводи

Б) Білки

В) Вітаміни.

4 . Оберіть правельний добовий раціон підлітка

А) Сніданок, обін, вечеря

Б) Сніданок, другий сніданок, обід, вечеря

В) Сніданок, обід, полудник, вечеря

5 .Чи потрібен особливий раціон підлітку з ожирінням?

А) Ні

Б) Так

6. Скількох разове харчування має бути у людей похилого віку?

Ваша відповідь:

7. 'У людей похилого віку останній прийом їжі має бути не пізніше ніж...

А) За 2 години до сну

Б) За 3 години до сну

В) За 4 години до сну

8 Для профілікти ожіріння необхідно зменшити вживання?

А) Білків

 Б) Жирів

В) Вуглеводів

Г) Мінеральних речовин

9 Для людей, які займаються розумовою працею слід харчуватись?

А) 2-3 рази

Б) 3-4 рази

В) 4-5 разів

10. Під час роботи в умовах високих температур організ людини в перше чергу втрачає”

Раціональне харчування різних груп населення

А) Вологу, а з нею і вітаміни.

Б) Худне, спалюються жири.

В) Втрачає зайві калорії.

Тема 6. Основи дієтичного та лікувально-профілактичного харчування

План

1.Поняття про дієтичне харчування, дієтичні продукти, специфічна дія продуктів та страв. Використання овочів і фруктів у лікувальному харчуванні.

2.Характеристика основних дієт.

3.Основи лікувально-профілактичного харчування.

 

 

 

 

4. Раціони лікувально-профілактичного харчування.  Лікувально-профілактичне харчування для профілактики основних захворювань у людини.

1.Поняття про дієтичне харчування, дієтичні продукти, специфічна дія продуктів та страв. Використання овочів і фруктів у лікувальному харчуванні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.Характеристика основних дієт.

 

 


 


 

 



 


3.Основи лікувально-профілактичного харчування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Раціони лікувально-профілактичного харчування. Лікувально-профілактичне харчування для профілактики основних захворювань у людини.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Назвіть основні принципи лікувального (лікувально-дiєтичного) харчування:

A.*Забезпечення потреб хворого організму в харчових речовинах і енергії та відповідності їжі його функціональним можливостям, забезпечення місцевого та загального впливу їжі на організм, використання методів щадіння, тренування і розвантаження, індивідуалізація харчування

B.Прискорення метаболізму токсичних речовин, індивідуалізація харчування, забезпечення достатнього набору харчових продуктів, забезпечення місцевого та загального впливу їжі на організм

C.Забезпечення високої калорійності добового раціону, максимальне щадіння ураженого органу, уповільнення метаболізму токсичних речовин, забезпечення місцевого та загального впливу їжі на організм

D.Сприяння схудненню організму, прискорення метаболізму токсичних речовин, використання методів щадіння, тренування і розвантаження, індивідуалізація харчування

E.Забезпечення стимулюючого впливу на організм, сприяння схудненню організму, забезпечення високої калорійності добового раціону, індивідуалізація харчування

2.Перерахуйте, чим відрізняються дієти лiкувально-дієтичного харчування від раціонів звичайної їжi:

A. *Обмеження окремих харчових речовин, обмеження або збільшення калорійності, режим харчування, особливості кулінарної обробки

B. Вітамінний склад, якість приготування їжi, обмеження або збільшення калорійності C. Набір продуктів, вітамінний склад, мікроелементний склад

D. Якість приготування їжi, зовнішній вигляд їжi, засоби кулінарної обробки, висока або низька температура їжі

E. Обмеження або збільшення калорійності, набір продуктів, мікроелементний склад

3.Назвіть основні види щадіння в ході організації лікувально-дієтичного харчування:

A.*Механічне щадіння, термічне щадіння, хімічне щадіння

B.Біологічне щадіння, енергетичне щадіння, екстрактивне щадіння

C.Термічне щадіння, ступінчасте щадіння, контрастне щадіння

D.Хімічне щадіння, розвантажувальне щадіння, біологічне щадіння

E.Механічне щадіння, ступінчасте щадіння, енергетичне щадіння

4. Перерахуйте основні принципи механічного щадіння в ході організації лікувальнодієтичного харчування хворих:

A.*Обмеження надходження клітковини, виключення речовин, що важко засвоюються, подрібнення та протирання їжi

B.Обмеження надходження спецій, гранулювання їжi, виключення речовин, що важко засвоюються

C.Виключення наваристих бульйонів, виключення з раціону кухонної солі, подрібнення та протирання їжi

D.Введення в раціон студнiв, харчування переважно рідкими стравами, гранулювання їжi

E.Виключення з раціону кухонної солі, обмеження надходження клітковини, виключення наваристих бульйонів

5. Перерахуйте основні принципи хімічного щадіння в ході організації лікувально-дієтичного харчування:

A.*Збовтування страв, перемішування їжi, виключення страв, багатих екстрактивними речовинами

B.Обмеження страв, що мають сокогінну дію, паровий метод приготування страв, виключення страв, багатих екстрактивними речовинами

C.Виключення страв, багатих екстрактивними речовинами, подрібнення та протирання їжi, виключення прянощів

D.Тривале обжарювання страв, обмеження кількості білків та вуглеводів, паровий метод приготування страв

E.Паровий метод приготування страв, збовтування страв, тривале обжарювання страв

6. Перерахуйте основні характеристики дієт лікувально-дієтичного харчування:

A.*Показання і мета призначення, енергетична цінність та склад основних нутрієнтів, режим харчування, перелік рекомендованих, обмежувальних та протипоказаних продуктів і страв, особливості кулінарної обробки

B.Показання і мета призначення, особливості застосування у надзвичайних умовах, особливості кулінарної обробки, цільове профілактичне призначення

C.Показання і мета призначення, особливості застосування у різних кліматичних умовах, енергетична цінність та хімічний склад, режим харчування

D.Енергетична цінність та склад основних нутрієнтів, режим харчування Цільове лікувальне призначення, перелік дозволених та рекомендованих страв, особливості застосування у різних національно-етнічних регіонах

E.Особливості застосування у надзвичайних умовах, особливості кулінарної обробки, цільове профілактичне призначення

7.Назвіть основні види контрастних дієт:

A. *Вуглеводні, білкові, жирові B. Пластичні, жирові, вітамінні

C. Смакові, мікроелементні, білкові D. Енергетичні, вітамінні, водні

E. Вуглеводні, водні, мікроелементні

8.Назвіть, які дієти призначаються при захворюваннях шлунково-кишкового тракту:

A. *Дієти №1, №2, №3, №4, №5 B. Дієти №1, №2, №7, №8, №9 C. Дієти №2, №3, №5, №9, №10 D. Дієти №3, №4, №5, №8, №9

E. Дієти №7, №8, №9, №10, №11

9.Назвіть, які дієти призначаються при виразкові хворобі шлунка і дванадцятипалої кишки гострому гастриті та хронічному гастриті із збереженою і підвищеної секрецією:

A. *Дієти №1, №1а, №1б B. Дієта №2

C. Дієта №3

D. Дієти №4, №4б, №4в E. Дієти №5, №5а, №5п

10.Назвіть, які дієти призначаються при хронічному гастриті із зниженою секрецією:

A.*Дієта №2

B.Дієти №1, №1а, №1б

C.Дієта №3

D.Дієти №4, №4б, №4в

E.Дієти №5, №5а, №5п

11.Назвіть, які дієти призначаються при хронічних захворювань кишок з дискінетичними закрепами:

A. *Дієта №3

B. Дієти №1, №1а, №1б C. Дієта №2

D. Дієти №4, №4б, №4в E. Дієти №5, №5а, №5п

12.Назвіть, які дієти призначаються при гострих і хронічних ентеритах та колітах:

A.*Дієти №4, №4б, №4в

B.Дієти №1, №1а, №1б

C.Дієта №2

D.Дієта №3

E.Дієти №5, №5а, №5п

13.Назвіть, які дієти призначаються при гострих і хронічних захворюваннях гепатобіліарної системи та хронічному панкреатиті:

A. *Дієти №5, №5а, №5п B. Дієти №1, №1а, №1б C. Дієта №2

D. Дієта №3

E. Дієти №4, №4б, №4в

14.Назвіть, які дієти призначаються при подагрі:

A.*Дієта №6

B.Дієти №7, №7а, №7б, №7в

C.Дієти №8, №8а, №8б

D.Дієта №9, №9а

E.Дієти №10, №10а, №10б

15.Назвіть, які дієти призначаються при гострих і хронічних захворюваннях нирок:

A. *Дієти №7, №7а, №7б, №7в B. Дієта №6

C. Дієти №8, №8а, №8б D. Дієта №9, №9а

E. Дієти №10, №10а, №10с

16.Назвіть, які дієти призначаються при ожирінні:

A.*Дієти №8, №8а, №8б

B.Дієта №6

C.Дієти №7, №7а, №7б, №7в

D.Дієта №9, №9а

E.Дієти №10, №10а, №10с

17.Назвіть, які дієти призначаються при цукровому діабеті:

A. *Дієта №9, №9а B. Дієта №6

C. Дієти №7, №7а, №7б, №7в D. Дієти №8, №8а, №8б

E. Дієти №10, №10а, №10с

18.Назвіть, які дієти призначаються при захворюваннях серцево-судинної системи:

A. *Дієта №10, №10а, №10с B. Дієта №6

C. Дієти №7, №7а, №7б, №7в D. Дієти №8, №8а, №8б

E. Дієти №9, №9а

19.Назвіть, які дієти призначаються при туберкульозі і для виснажених реконвалесцентів:

A. *Дієта №11

B. Дієти №10, №10а, №10с C. Дієта №2

D. Дієта №13 E. Дієта №15

20.Назвіть, які дієти призначаються при гострих інфекційних захворюваннях:

A.*Дієта №13

B.Дієти №10, №10а, №10с

C.Дієта №2

D.Дієта №11

E.Дієта №15

21.Назвіть, які дієти призначаються при захворюваннях, що не потребують спеціальних лікувальних дієт:

A. *Дієта №15

B. Дієти №10, №10а, №10с C. Дієта №2

D. Дієта №11 E. Дієта №13

22.Назвіть, які дієти призначаються у післяопераційний період після оперативних втручань на черевній порожнині:

A. *Дієта №0 B. Дієта №1 C. Дієта №2 D. Дієта №13 E. Дієта №15

23.Назвіть енергетичну цінність дієти №0, що забезпечує організм мінімальною кількістю харчових речовин (у ккал):

A. *950-1100

B.1900-2100

C.3000-3100

D.1600-1900

E.3300-3700

24. Назвіть енергетичну цінність дієти №1а, що забезпечує максимальне хімічне і механічне щадіння травного каналу (у ккал):

A.*1900-2100

B.950-1100

C.3000-3100

D.1600-1900

E.3300-3700

25. Назвіть енергетичну цінність дієти №1, що використовується для зменшення запальних процесів в шлунку (у ккал):

A.*3000-3100

B.950-1100

C.1900-2100

D.1600-1900

E.3300-3700

26. Назвіть енергетичну цінність дієти №8, що використовується при ожирінні (у ккал):

A.*1600-1900

B.950-1100

C.1900-2100

D.3000-3100

E.3300-3700

27. Назвіть енергетичну цінність дієти №11, що використовується при туберкульозі та для виснажених реконвалесцентів (у ккал):

A.*3300-3700

B.950-1100

C.1900-2100

D.3000-3100

E.1600-1900

28. Назвіть енергетичну цінність дієти №7а, що використовується забезпечення максимального щадіння нирок (у ккал):

A.*2200-2400

B.950-1100

C.1900-2100

D.3000-3100

E.1600-1900

29. Назвіть енергетичну цінність дієти №15 (загальний стіл) (у ккал):

A.*2700-3000

B.950-1100

C.1900-2100

D.3000-3100

E.1600-1900

30.Укажіть, які лікувальні дієти обмежують вміст кухонної солі:

A. *Дієти №7, №10 B. Дієти №3, №5 C. Дієти №4, №5 D. Дієти №5, №10 E. Дієти №2, №3

31.Назвіть харчові продукти, що найбільш багаті на поліненасичені жирні кислоти:

A. *Соняшникова олія B. Яловичина

C. Свиняче сало

D. Вершкове масло

E. Молочні продукти

32.Укажіть, які продукти є переважним джерелом легкозасвоюваного кальцію:

A. *Молоко, молочні продукти B. Овочі, фрукти

C. Яйця

D. Риба, морські гідробіонти E. Зернові та бобові культури

33.Укажіть, який харчовий продукт харчування доцільно ввести в раціон для корекції анемії

вагітних:

А. *М’ясо, полівітамінно-мінеральні препарати В. Яблука, яйця С. Гранатовий сік

D. Печінка, яйця

Е. Варена ковбаса, полівітамінно-мінеральні препарати

34.Укажіть, який специфічний вплив на функцію кишок справляють одноденні кисломолочні напої (кефір, кумис, ацидофільні продукти):

А. Активують моторику, справляють проносний ефект

В. Пригнічують моторику, справляють закріплюючий ефект

С. Слабо впливають на моторику, підвищують всмоктуваність вітамінів

D. Не впливають на моторику

Е. Слабо впливають на моторику, підвищують всмоктуваність мікроелементі.

35.Укажіть, який специфічний вплив на функцію кишок справляють міцні (триденні) кисломолочні напої (кефір, кумис, ацидофільні продукти):

*А. Пригнічують моторику, справляють закріплюючий ефект. В. Активують моторику, справляють проносний ефект.

С. Слабо впливають на моторику, підвищують всмоктуваність вітамінів. D. Не впливають на моторику.

Е. Слабо впливають на моторику, підвищують всмоктуваність мікроелементів.

36.Перерахуйте основні принципи організації лікувально-профілактичного харчування:

A.*Підвищення захисних фізіологічних бар’єрів організму, диференційований вплив на процеси біотрансформації ксенобіотиків, захист організму від дії шкідливих речовин, прискорення або уповільнення метаболізму токсичних речовин, підвищення загальної опірності організму

B.Підвищення енергетичної цінності харчового раціону, прискорення або уповільнення метаболізму токсичних речовин, виключення з харчового раціону окремих продуктів, диференційований вплив на процеси біотрансформації ксенобіотиків

C.Затримка надходження шкідливих речовин в організм, зниження енергетичної цінності харчового раціону, захист організму від дії шкідливих речовин

D.Підвищення загальної реактивності організму, додаткове включення в харчові раціони смакових речовин, виключення з харчового раціону окремих продуктів

E.Зниження енергетичної цінності харчового раціону, затримка надходження шкідливих речовин в організм, уповільнення метаболізму токсичних речовин, диференційований вплив на процеси біотрансформації ксенобіотиків

 

 

 

 

Література

1. Харчова хімія. Тексти лекцій для студентів напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія» / Уклад.: Гуменюк О. Л. – Чернігів: ЧДТУ, 2013. – 244 с.

2. Пищевая химия / Нечаев А. П., Траубенберг С. Е., Кочеткова А. А. и др. Под ред. А. П. Нечаева. – СПб.: ГИОРД, 2001. – 592 с.

3. Павлоцька Л. Ф. Основи фізіології, гігієна харчування та проблеми безпеки харчових продуктів : Навчальний посібник / Павлоцька Л. Ф., Дудченко Н. В., Димитрієвич Л. Р. Суми, 2007. – 441 с.

 4. Гамаюрова А.А. Пищевая химия: Лабораторный практикум. / Гамаюрова А.А., Ржечицкая Л.Э. – М.: 2006. – 136 с. 6. Коренман Я.И. Практикум по аналитической химии. Анализ пищевых продуктов.: Лабораторний практикум / Коренман Я.И., Лисицкая Р.П. – Воронеж: 2002. – 408 с

 

 

docx
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку