Творча робота з української мови "Егоїзм чи альтруїзм. Добро чи зло..?"

Про матеріал

Модель уроку в 11 класі

Урок розвитку зв'язного мовлення, підготовлений виступ під час проведення дискусії «Егоїзм. Альтруїзм. Добро чи зло..?»

Інформаційна складова підготовки: робота з опорними конспектами, перегляд презентацій (диск підготовка до ЗНО), виконання тестових завдань, корекція знань, систематизація знань, виконання тестових завдань (контроль знань), релаксація, самооцінка.

Комунікативна складова технології: діалогічне мовлення, монологічне мовлення, внутрішній діалог (дорожня карта учня), промова на уроці, проблемна стаття до газети, повідомлення на класній годині, твір за формою письмового висловлювання на ЗНО, есе.

Основні форми роботи на уроці: виступ учнів з промовою у формі письмового висловлювання на ЗНО, обговорення проблемної статті до стінгазети «Альтруїзм чи егоїзм. Добро чи зло..?», підготовлений виступ під час дискусії, виступи учнів (критика тези, критика аргументів, критика схеми виступу).

Інтерактивні форми: мозковий штурм, займи позицію, дискусія, технологія критичного мислення.

План уроку української мови в 11 класі

1. Повідомлення теми, мети, основних форм роботи на уроках.

2. Сформувати групи учнів, які виступатимуть на уроці доповідачами, опонентами, братимуть участь в інтерактивних вправах.

3. Виступи учнів з промовами на заявлену тему, запис на дошці основних положень (теза, аргумент – 1, 2, 3…, приклади, висновок).

4. Дискусія на тему «Егоїзм. Альтруїзм. Добро чи зло..?». Виступ учнів з критикою тези, аргументів, обґрунтування використаних прикладів, критика схеми доведення тези у заявлених промовах.

5. Аналіз мовних помилок, стилістичних, граматичних, удосконалення промов, надання їм форми письмового висловлювання на ЗНО чи проблемної статті.

6. Оформлення дорожньої карти (внутрішній монолог учня на уроці), запис основних етапів уроку, критичні зауваження, цікаві знахідки під час дискусії, чорнові записи до написання есе на тему дискусії.

7. Обговорення результатів дискусії, визначення основних досягнень учнів під час уроку, накреслити перспективи вивчення даної теми.

8. Систематизація вивченого матеріалу, оформлення творчих робіт, виставлення оцінок.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Мар'їнська райдержадміністрація

Новоукраїнська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Творча робота з української мови

"Егоїзм чи альтруїзм. Добро чи зло..?"

 

 

 

Учениці 11 класу

Багімової Ганни

Учитель Бойко Г. В.

 

 

 

 

 

 

Новоукраїнка 2011

ВИСТУП НА УРОЦІ

Теза: Існує думка, що всі люди егоїсти! Я не погоджуюсь з цим твердженням і не вважаю себе егоїстом. Ставлення до егоїстів - відверто неприязне.

Аргумент 1: Егоїзм заважає жити. Такі особистості своїм егоїзмом ставлять перепони, які заважають їм спілкуватися з іншими людьми. "Егоїзм - це вата; закладена у вуха, щоб не слухати людського стону," - сказав Г. Сенкевич.

Аргумент 2: За Біблією, егоїзм - великий гріх, адже він суперечить другій  заповіді: "Люби ближнього свого, як самого себе".

Аргумент 3: Всі люди люблять себе, а егоїсти люблять тільки себе. "Все, що оточує егоїста, здається йому лиш рамкою для його портрету".

Приклад: Іван Нечуй-Левицький у повісті "Кайдашева сім'я" розкрив корінь егоїзму: боротьба за «моє і твоє» не зробила героїв твору щасливими, а у читачів вони викликають і співчуття. Автор розкриває через побут егоїстичне ставлення один до одного.

Питання до диспуту: А як ви гадаєте: чи існує протилежність егоїзму?

- Так , протилежність існує, її називають альтруїсмом!

 Моральна основа альтруїзму розкрита у поезіям Тараса Григоровича Шевченка, зокрема у вірші "Мені однаково..." Ліричний герой розуміє, що немає надії на волю! Він не переймається за своє життя, адже воно лише одне! Його більше турбує доля українського народу, всієї нації:

Та не однаково мені,

Як Україну злії люде

Присплять, лукаві, і в огні

Її, окраденую, збудять ...

З особистого досвіду можу сказати, що спілкування з егоїстичною людиною приносить лише одні розчарування!  Такі люди не вміють спілкувати. Як можна розмовляти з людиною, яка щохвилини повторює "Я…Я…Я". Так, можливо, комусь подобається слухати про  проблеми іншого. Але я вважаю, що у спілкуванні головне не тільки отримувати інформацію, але і ділитися нею також.

Висновок: Отже, давайте зруйнуємо усталені стереотипи! І не хочеться вірити,  що всі люди - егоїсти. Завжди слухайте своє серце та дотримуйтеся законів моралі, яких нас навчили в дитинстві. Спробуйте ставитися до всіх, так як хочете, щоб ставилися до вас! А щоб не стати егоїстом, потрібно дотримуватися лише одного правила: " Любити ближнього свого, як самого себе.

6555

«Ми – альтруїсти»

 

Теза: Існує думка, що всі люди егоїсти! Я не погоджуюсь з цим твердженням. Я не вважаю себе егоїстом і ставлюся до таких людей досить неприязно.

Аргумент 1: Егоїзм заважає жити. Такі особистості своїм егоїзмом створюють перепони, які заважають їм спілкуватися з іншими людьми. "Егоїзм - це вата; закладена у вуха, щоб не слухати людського стону" - сказав Г. Сенкевич.

Аргумент 2: За Біблією, егоїзм - великий гріх, адже він суперечить другій  заповіді: "Люби ближнього свого, як самого себе".

Аргумент 3: Всі люди люблять себе, а егоїсти люблять тільки себе. "Все, що оточує егоїста, здається йому лиш рамкою для його портрету".

Приклади: Іван Нечуй-Левицький роман "Кайдашева сім'я"; Тарас Григорович Шевченко  "Мені однаково..."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРОНУВАННЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОРОЖНЯ КАРТА


1. Форма заняття:

Дискусія (розгляд, дослідження) - це публічне обговорення якогось спірного питання на зборах, у пресі тощо.

Диспут (міркую, сперечаюсь) - публічна суперечка, дискусія на  наукову,  суспільно важливу тему.

2. Правила дискусії

  •                                                           Поважай думку кожного
  •                                                           Не відхиляйтеся від теми дискусії
  •                                                           Критикуй ідею. а не особу, що її висловила.
  •                                                           Розумні люди говорять тому. що мають що сказати, дурні  - тому, що їм хочеться щось сказати.
  •                                                           Слухайте терпляче того, хто до тебе говорить, і не намагайся його перебивати. Жодна розмова не починається з відповідей.
  •                                                           Людині потрібно два роки, щоб навчитися говорити, і шістдесят років, щоб навчитися тримати язик за зубами.

3. Предмет дискусії

"Егоїст в кожному з нас", "Що таке альтруїзм?", "Взаємозв'язок суспільства з егоїзмом".

Теза 1. Все життя борючись з чужим егоїзмом, на свій - часу не вистачає.

А-1. Існує не лише індивідуальний егоїзм, а також соціальний, сімейний чи практичний егоїзм.

А-2. Егоїзм - це любов, але любов до себе!

Я вважаю: Мені сподобався виступ Хижняк Олени . Вона навела досить  цікаву  тезу і аргументи до неї. Але не можу погодитись з другим аргументом, бо таке високе і чисте почуття, як кохання, не можна порівнювати з егоїзмом.

Теза 2. Всюди у повсякденному житті всі люди проявляють егоїстичність у більшій чи меншій мірі, а щоденний егоїзм став майже традиційним.

Я вважаю: Мені дуже сподобалася теза, яку навела Каряка Юля. Вона ніби ілюструє наше сьогодення: у повсякденному житті всі люди – егоїсти, але проявляється це у кожного у більшій чи меншій мірі.

Висновок:  на уроці ми провели диспут, а не дискусію, бо міркували і сперечалися, а не досліджували проблему. Кожний з учнів мав свою точку зору, стосовно теми егоїзму. Я вражена глибокими думками деяких своїх однокласників. Вислухала інших, зробила певні висновки, але залишилася на своїй позиції: егоїзм заважає нам жити, тож поспішаймо творити добро.


 


 


 

doc
Додав(-ла)
Бойко Георгій
Додано
19 вересня 2018
Переглядів
1281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку