Творче використання різних шляхів удосконалення інноваційної діяльності для досягнення максимальної ефективності освітнього процесу.

Про матеріал

Змінюється мета і зміст освіти, з'являються нові засоби і технології навчання, але урок залишається головною формою навчання.

Підвищенню ефективності сучасного уроку сприяють модернізація інноваційних напрямків навчання , ідей позитивного педагогічного досвіду, нетипових навчання.

Які б інновації не вводилися, тільки на уроці, як і раніше, зустрічаються учасники освітнього процесу: вчитель і учень.

Завдання вчителя запланувати та реалізувати цілісний, результативний, цікавий для учнів урок. Тільки вчитель, який є майстром своєї справи, розуміє що потрібно постійно самостійно контролювати та підвищувати ефективність засобів уроку.

Можна виділити наступні критерії оцінки ефективності і якості уроку.

  • Засвоєння учнями певних знань.
  • Розвиток умінь і навичок.
  • Розвиток в учнів пізнавальних процесів.
  • Розвиток рефлексії і оцінювальної діяльності.
  • Зв'язок навчального матеріалу з життєвим досвідом учнів.
  • Індивідуалізація і диференціація завдань.


Значущим засобом підвищення ефективності уроку є різноманітність видів роботи на уроці. Щоб дитина краще включилася в навчальний процес я застосовую такі :

  • Ігрова діяльність;
  • Створення позитивних емоційних ситуацій;
  • Роботу в групах, парах;
  • Проблемне навчання.


На уроках необхідні елементи гри. Вони розвивають пізнавальну активність учнів та їхній розум.

Застосування у навчаннні інноваційних технологій передбачає взаємодію учасників навчального процесу. Робота в групах дозволяє мені вирішувати не тільки освітні задачі, а й виховні, формує комунікативні уміння, здобувається навичка роботи з підручником і додатковою літературою. Ця форма забезпечує облік індивідуальних особливостей кожної учнів, дозволяє підвищити відповідальність кожної дитини за результат роботи всієї групи.

До використання сучасних технологій я прийшла поступово. За весь час роботи в школі я знаходжуся в постійному пошуку і зрозуміла, що змінення змісту освіти неможливо без змін характеру діяльності вчителя на уроці.

Все це сприяло тому, що я оволоділа сучасними ІКТ технологіями , продовжую вдосконалювати методичні прийоми проблемного навчання, розвиваючого навчання, технології критичного мислення.

Технологія розвиваючого навчання дозволяє мені не тільки активізувати роботу і підвищить ефективність уроку, а і змінити характер навчальної діяльності. Стрижнем системи розвиваючого навчання є досягнення максимального загального розвитку школярів, а це приводить до підвищення якості знань. Підвищую ефективність уроку через творчі завдання. Але до оцінювання завдань такого роду підходжу диференційовано, тому що не кожній дитині вони під силу.

На сучасному етапі кожна, поважаюча себе людина повинна володіти комп'ютерними технологіями, які дозволяють формувати у учнів дослідницькі уміння, уміння працювати з інформацією, дати їм так багато навчального матеріалу, скільки вони можуть засвоїти.

Використання технології проблемного навчання , вчить дітей ставити питання (проблеми) і відшукувати на них відповіді – важливий фактор росту якості навчання, засіб підготовки до творчості і праці.

На кожному уроці я залучаю учнів до самостійного визначення понять. На основі спостережень, описів учні виділяють суттєві ознаки предмета або явища. Головне у вирішенні пізнавальної проблеми – залучити школярів до роботи над даною проблемою., зацікавити їх новою діяльністю.

Вибір кожної з описаних технологій залежить від певних умов. До них я можу віднести і підбір дітей в класі, і зміст матеріалу, його об'єм, а також вікові і психологічні особливості класу.

Отже, шляхи підвищення ефективності уроку, на мою думку такі:

  • Постійне підвищення наукової ерудиції, педагогічної майстерності вчителя.
  • Раціональне використання часу уроку.
  • Відповідність змісту освіти та методів навчання, можливостей тих, хто навчається і вчителя.
  • Врахування індивідуальних особливостей учнів

І головне, щоб успіх на уроці став результатом творчості не тільки моєї, а й моїх учнів.

Література

  1. Савченко О.Я. Розвиток пізнавальної самостійності школярів. – К.: Радянська школа, 1982.
  2. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології (навчальний посібник) / Дичківська І.М. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
  3. Інноваційні пошуки в сучасній освіті / За заг.ред. Л.І. Даниленко, Е.Ф. Паламарчук. – К.: Логос, 2004. – 220 с.


Перегляд файлу

Творче використання різних шляхів удосконалення інноваційної діяльності для досягнення максимальної ефективності освітнього процесу. (Співдоповідь вчителя історії Великої Т.П. на методичному тижні, 15.11.2018.)

 

Змінюється мета і зміст освіти, з’являються нові засоби і технології навчання, але  урок залишається головною формою навчання.

Підвищенню ефективності сучасного уроку сприяють модернізація інноваційних напрямків навчання , ідей позитивного педагогічного досвіду, нетипових  навчання.

Які б інновації не вводилися, тільки на уроці, як і раніше, зустрічаються учасники освітнього процесу: вчитель і учень.

Завдання вчителя запланувати та реалізувати цілісний, результативний, цікавий для учнів урок. Тільки вчитель, який є майстром своєї справи, розуміє що  потрібно постійно самостійно контролювати та підвищувати ефективність засобів уроку.

Можна виділити наступні критерії оцінки ефективності і якості уроку.

  • Засвоєння учнями певних знань.
  • Розвиток умінь і навичок.
  • Розвиток в учнів пізнавальних процесів.
  • Розвиток рефлексії і оцінювальної діяльності.
  • Зв’язок учбового матеріалу з життєвим досвідом учнів.
  • Індивідуалізація і диференціація завдань.

 

Значущим засобом підвищення ефективності уроку є різноманітність видів роботи на уроці. Щоб дитина краще включилася в навчальний процес я  застосовую   такі   :

  • Ігрова діяльність;
  • Створення позитивних емоційних ситуацій;
  • Роботу в  групах, парах;
  • Проблемне навчання.

 

На  уроках  необхідні елементи гри. Вони розвивають пізнавальну активність учнів та їхній розум.

   Застосування у навчаннні інноваційних технологій передбачає взаємодію учасників навчального процесу.   Робота в групах дозволяє мені вирішувати не тільки освітні задачі, а й виховні, формує комунікативні уміння, здобувається навичка роботи з підручником і додатковою літературою. Ця форма забезпечує облік індивідуальних особливостей кожної учнів, дозволяє підвищити відповідальність кожної дитини за результат роботи всієї групи.

До використання сучасних технологій я прийшла поступово. За весь час роботи в школі я знаходжуся в постійному пошуку і зрозуміла, що змінення змісту освіти неможливо без змін характеру діяльності вчителя на уроці.

Все це сприяло тому, що я оволоділа  сучасними ІКТ технологіями , продовжую вдосконалювати методичні прийоми проблемного  навчання, розвиваючого  навчання, технології критичного мислення.

Технологія розвиваючого навчання дозволяє мені не тільки активізувати роботу і підвищить ефективність уроку, а і змінити характер навчальної діяльності. Стрижнем системи розвиваючого навчання є досягнення максимального загального розвитку школярів, а це приводить до підвищення якості знань. Підвищую ефективність уроку через творчі завдання.  Але до оцінювання  завдань такого роду підходжу диференційовано, тому що не кожній дитині вони під силу.

На сучасному етапі кожна, поважаюча себе людина повинна володіти комп’ютерними технологіями, які дозволяють формувати у учнів дослідницькі уміння, уміння працювати з інформацією, дати їм так багато навчального матеріалу, скільки вони можуть засвоїти.

Використання технології проблемного навчання , вчить дітей ставити питання (проблеми) і відшукувати на них відповіді – важливий фактор росту якості навчання, засіб підготовки до творчості і праці.

На кожному уроці я залучаю учнів до самостійного визначення понять. На основі спостережень, описів учні виділяють суттєві ознаки предмета або явища. Головне у вирішенні пізнавальної проблеми – залучити школярів до роботи над даною проблемою., зацікавити їх новою діяльністю.

Вибір кожної з описаних технологій залежить від певних умов. До них я можу віднести і підбір дітей в класі, і зміст матеріалу, його об’єм, а також вікові і психологічні особливості класу.

Отже, шляхи підвищення ефективності уроку, на мою думку такі:

  • Постійне підвищення наукової ерудиції, педагогічної майстерності вчителя.
  • Раціональне використання часу уроку.
  • Відповідність змісту освіти та методів навчання, можливостей тих, хто навчається і вчителя.
  • Врахування індивідуальних особливостей учнів

І головне, щоб успіх на уроці став результатом творчості не тільки моєї, а й моїх учнів.

Література

  1. Савченко О.Я. Розвиток пізнавальної самостійності школярів. – К.: Радянська школа, 1982.
  2. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології (навчальний посібник) / Дичківська І.М. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
  3. Інноваційні пошуки в сучасній освіті / За заг.ред. Л.І. Даниленко, Е.Ф. Паламарчук. – К.: Логос, 2004. – 220 с.

 

doc
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку