Творче використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій у роботі шкільного бібліотекаря

Про матеріал
Опис досвіду завідуючої шкільною бібілотекою Шевченко Тамари Іванівни "Творче використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій у роботі шкільного бібліотекаря"
Перегляд файлу

Шевченко Тамара Іванівна, завідувач бібліотеки Ізюмської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11

Ізюмської міської ради Харківської області

«Творче використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій у роботі шкільного бібліотекаря»

Шкільна бібліотека сьогодні – це відчинені широкі двері у світовий освітній простір, де йде процес становлення нової системи навчання і виховання. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії та практиці, впровадження інноваційних технологій, нових підходів, стосунків та змісту навчальної діяльності. Але якою б не була врешті – решт мета, вона повинна бути направлена на кінцевий результат – підвищення рівня інформаційно-культурного обслуговування  користувачів.

   В Україні склалась нова соціокультурна ситуація. Читання стало іншим. На сьогодні шкільна бібліотека перетворилась у  мультимедійний бібліотечно-інформаційний центр, повністю задовольняючи інформаційні,комунікаційні й інші потреби усіх учасників навчально-виховного процесу. Одним із засобів створення таких умов є масові заходи в нашій шкільній бібліотеці: цікаві, захоплюючі, емоційні, зорієнтовані на особистість.

 В школі бібліотека, це місце, де учні мають змогу взяти додому якусь літературу. А у вільний час почитати цікаву інформацію в читальному залі, знайти потрібний матеріал в Інтернеті, адже в бібліотеці створені спеціальні робочі місця для доступу інформаційно-телекомунікаційних систем. Працюючи з сучасними учнями, намагаєшся задовольнити їх сьогоденні потреби. Деякі учні приходять до бібліотеки, щоб відпочити від галасу однолітків на перерві. Для них я намагаюсь створити в бібліотеці зону усамітнення, де дитина може читати, малювати, або просто залишитися наодинці з собою.  

Для учнів, як категорії споживачів інформації, розроблено тематику бібліотечно-бібліографічних бесід – це «Куточок читача», де міститься інформація «Як вибрати книгу для читання», «Як працювати з підручниками», «Як працювати з довідковою літературою», «Правила користування бібліотекою». В бібліотеці  систематично ведеться « Календар знаменних дат». Крім поточного інформування за допомогою книжкової виставки нових надходжень, картотеки нової літератури, у школі практикується проведення бібліографічних оглядів, годин цікавих повідомлень. Широке і всебічне розкриття книжкового фонду шкільної бібліотеки, інформація про наявність в бібліотеці книг  та статей і журналів по всіх галузях знань здійснюється за допомогою правильної розстановки фонду, відповідних роздільників і покажчиків для різних вікових груп, також на сайті шкільної бібліотеки.

Популяризуючи шкільну бібліотеку, я проводжу різноманітні заходи, але враховуючи сучасні тенденції, дітей вже не здивуєш звичайними літературними вечорами. Так в рамках  місячника «Шкільна бібліотека-центр творчого розвитку дитини», для учнів було проведено презентацію сайтів, які висвітлювали творчість В.О.Сухомлинського, його біографію. Саме в мережі Інтернет учні знайшли його оповідання та із задоволенням їх прочитали.

  В бібліотеці створені книжкові виставки: «У рідному краю і сонце ясніше світить»; «Українська держава: історія та сучасність»; «Сторінками історії рідного Ізюма та його культурна спадщина»; «Правова освіта та виховання»; «Історичні скарби України»; «Українські традиції та обряди»; «Моя Україна – це ліс і озерця, безмежні степи і чарівні джерельця»; «Дивосвіт друкованих скарбів».; «Зачаруй себе казкою».

Також я проводжу виставки літератури до знаменних та пам’ятних дат, поповнюючи їх інформацією, взятою з Інтернет (бібліографічні дані, малюнки, фотографії). Бесіди під час цих виставок не обмежуються тільки переглядом матеріалу, а як правило завершуються переглядом тематичних фільмів або презентації на бібліотечному компютері.

Великої популярності набувають віртуальні екскурсії. Нашим учням дуже подобаються фільми та презентації про незвичайні, найвідоміші бібліотеки світу. Це презентації «Цікаві факти з бібліотечної історії», «Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського», фільми «Народження книги», «Вкраїні незвичайних книг»,тощо.  

    Популяризація літератури з метою забезпечення інформаційних потреб учнів здійснюю за допомогою круглого столу(«Творчість В.О.Сухомлинського - дітям»), літературних вікторин  («У світі казки чарівної»), годин спілкування  («Наша держава Україна!», «Як жити без конфліктів», «Секрет ввічливості і вихованості»), уроки народознавства («Без верби та калини нема України»; «Наша мати – Україна, її мова - солов’їна»), дискусійні гойдалки ( «Історія Вітчизни – історія майбутнього», «Ти. Я. Він. Вона.»), літературні свята («Мова – краса спілкування»; «Хочеш знати все і всіх – другом будь хороших книг»). Застосування мультимедійного обладнання при проведенні бібліотечних уроків дає змогу більш  яскраво та наочно ознайомити учнів із різноманітною інформацією. Використання ілюстрацій до книжок на екрані, електронних довідників, атласів робить вікторини, книжкові свята сучасними та цікавими.

Досвід проведення заходів підтверджує, що їх ефективність залежить від активності читачів. Треба сміливіше використовувати оригінальні, близькі учням форми роботи. Читачі віддають перевагу діалоговим, дискусійним, ігровим  формам спілкування тому, що вони посилюють пізнавальну й читацьку активність, спонукають до самостійного мислення, вміння відстоювати особисту думку.

Усе більше вчителів та учнів урізноманітнюють навчальний процес мультимедійними презентаціями до певних тем з географії, історії, біології та інших предметів, матеріали до яких допомагає  знаходити й шкільний бібліотекар. Створено ряд мультимедійних презентацій на різну тематику,  які  можна використати учителям для проведення виховних годин, свят, конкурсів, вікторин. Саме засобами масової роботи і формується духовність школярів..

Сьогодні перед школою стоїть завдання – не просто дати учневі потрібні знання, а сформувати людину, яка могла б адаптуватися в будь – яких умовах, яка здатна користуватися набутою інформацією. Це потребує творчого підходу  бібліотекаря і педагога до учня на користь процесів саморозвитку. Шкільна бібліотека впливає на інформованість учнів через інформованість педколективу, а також виконує інформаційно –консультативну та інформаційно – координаційну функцію, спрямовані на учня, вчителя , родину.

Школа сподівається, що в майбутньому головним напрямком інформаційного забезпечення стане більш комп’ютеризованою   бібліотекою, і будь – яка інформація стане доступною для кожного учасника навчально – виховного процесу.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
21 лютого
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку