23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Урок "Самопідготовка"

Про матеріал
Урок самопідготовки: організація учнів з метою виконання домашнього завдання, повторення і закріплення матеріалу уроків.
Перегляд файлу

                    Самопідготовка 5-А клас.

Мета :  - уточнити і закріпити знання отримані на уроці ;

  • удосконалити  вміння виконувати додавання і віднімання       десяткових дробів ; сформувати вміння розв`язувати задачі , що передбачають додавання і віднімання десяткових дробів і спрощення виразів ;
  • розширити раніше отримані знання про рухи Землі навколо Сонця та своєї осі;
  • повторити теми  «Неозначена форма дієслова », «Чергування приголосних у коренях дієслів» та використати знання при виконанні вправи;
  • доповнити знання учнів про храми нашої держави та рідного міста , звернути увагу на особливості архітектури храмових будівель;  ознайомити учнів із законом України « Про охорону історичних пам`яток » та ст.. 35 Конституції України ( свобода віросповідання );
  • повторити поняття  орбіта , доба , рік сонцестояння , рівнодення  ; пам`ятки історії ,храм ,ікона , мозаїка , фреска , вівтар , ЮНЕСКО  та їх значення в житті людини ;
  • учити спостерігати ,робити висновки , узагальнювати , працю- вати  зі  схемою ;
  • розвивати увагу , логічне мислення ; створити умови для роз - витку пізнавального інтересу  ;
  •  виховувати у дітей почуття патріотизму , взаємодопомоги ; відповідальності ,
  • Обладнання :  комп`ютер, мультимедійна система , карта подорожі ,  , схема « Річний рух Землі навколо Сонця » ,  глобус, дошка , довідник , учбові та письмові приладдя…

                                Структура    самопідготовки.

I.Організаційний  момент :

1)провітрити клас ;

2)перевірити порядок у класі , наявність довідкової літератури ( пам`я  -ток ), підготовку робочих місць дітей…

3) налаштувати дітей на якісне виконання завдань .

Вихователь : Діти , приготувались до уроку. У нас сьогодні на уроці гості , давайте їх привітаємо  ( діти повертаються до гостей і вітають їх ). А тепер згадаємо  , як треба поводити  себе на уроці  (папка № 1 слайд № 1):

-поводимось – тихо !

-сидимо – рівно !

- міркуємо – швидко !

- відповідаємо – правильно !

- лічимо – точно !

- пишемо – гарно !

- обіцяємо бути : уважними , старанними , активними ,

   дисциплінованими…

II. Вступна частина.

Вихователь: Мені здається , ми отримали телеграму з Космосу : « Ми , мешканці Всесвіту  запрошуємо вас на екскурсію до планет Наукової сис- теми. Летіти треба за маршрутом  , вказаним на карті , інакше можете загубитися ,але нажаль ми можемо дати вам лише частину карти ». Ну що , діти, згодні  подорожувати ? ( Діти відповідають ).

Тоді влаштовуйтесь зручніше , беріть все необхідне і вирушаємо!  У нас буде три екіпажі : А , Б , В.

А-Карпенко В., Рибальченко А., Литвинова В., Погореленко К. , Онасенко В., Колоколкіна Г.

Б-  Воробйов С. ,Останін Р., Іванов М. , Ківа К., Мисько В., Фурсов В., Карацюпа А., Мезенцева С.

В Зуб А. , Гребенщикова А., Дума А.

Ви готові до старту ?

  • Ми сідаємо до ракети, щоб відкрити нові планети .
  •  Екіпажі , на старт ! ( Є  старт ! ).
  • Пристебнути ремені ! ( Є пристебнути ремені !).
  • Мотор ! ( Є мотор ). ( слайд 2 -11 ).
  • 9, 8,7,6,5,4,3,2,1-  Пуск !

(Звучить космічна музика ).

Вихователь : Ось ракета зашуміла все голосніше і голосніше , похитнулась і плавно пішла вгору ( слайд № 12). Повз нас пролітають комети , миготять планети і зорі .

Все за вікном незвичайне :

Простір стелиться космічний,

Оглядаємо  крізь шибки

Небо ,сонце  і зірки.

Вже Земля така маленька –

Голубенька – голубенька.

Аж не віриться мені :

Ніби м`ячик вдалині! (слайд № 13 ).

Вихователь : Поки ми летимо , я пропоную розпланувати  нашу подорож ,

щоб встигнути якомога більше : на огляд планети математики -20 хв.,на

планету Природознавства - 20 хв. , українська мова–15 хв., історія України -20хв .

   По закінчені нашої подорожі кожен з вас  візьме для себе щось корисне:    одні – цікаву інформацію , інші – захопливу пригоду , але я сподіваюсь , що всі ви отримаєте корисні знання.

Космонавти повинні бути уважними , зосередженими , уміти добре раху- вати . В. Чкалов говорив , що політ  – це математика . Дійсно , підкорення Космосу не обійшлось без математичних розрахунків , і сьогодні нашою першою зупинкою  буде планета Математика. А поки ми летимо давайте потренуємось :

Відгадайте загадки :    

1. Загадковий сяє Марс ,         

 Може , хтось живе там ?                                          

  Понесе до Марсу нас ,

Мов стріла … ( ракета ).( слайд №1 4)

     2.Всі від нього навкруги

Набираються  снаги .

Тільки ранок настає ,

Виглянь у віконце !

Всім вогонь життя дає

Променисте  … (сонце ).( слайд №1 5 ).

     3.Роздивитися мікроб

Допоможе мікроскоп ,

А вивчати зорі щоб ,

Треба мати … (телескоп ).( слайд № 16 ).

      4.В небі куля вогняна

Має довгий хвіст вона.

То не зірка , не планета,

Здогадалися … ( комета ).( слайд №1 7 ).

      5.Ті-ті-ті… його сигнали

В морі судно наздогнали .

Капітан повинен знати

Звідкіля штормів чекати ,

Де цунамі може бути

А пильнує це - … ( супутник ).( слайд № 18 ).

     6. Як називають явище , коли з неба падають зірки ? ( зорепад ).

Вихователь : Що роблять люди , коли бачать зірку , що падає ?( Діти відповідають ) . Давайте і ми загадаємо , щоб наша робота сьогодні була успішною . ( слайд № 19 - 27).

Девіз  нашого  уроку : Ми світ відкрити поспішаємо , а світ – це кожен з нас ! ( слайд № 28 ) .

Математика.

Вихователь : Ось ми і наблизились до планети Математики , але вона відкриє  нам свої секрети  , якщо ми  виконаємо деякі завдання.                              

Вихователь : Аліна  розповість , яке завдання нам треба виконати (ро- зібрати   завдання ).

Учень : Нам  потрібно виконати № 869 , № 887 , № 908  ( для групи А).

Вихователь :  Зараз на уроках математики ви  вивчаєте тему : « Дода- вання і  віднімання десяткових дробів » , тож давайте повторімо правила додавання і віднімання цих дробів :

  1. Як додають десяткові дроби ?(приклад )( слайд №29-34).
  2. Як віднімають десяткові дроби ? (приклад )(слайд №35-40).
  3. Як записують числа , якщо виконують додавання або віднімання « в стовпчик »?
  4. Чи може сума двох десяткових дробів дорівнювати натуральному числу ? Наведіть приклади (слайд 41,42 ).
  5. Чи може різниця двох десяткових дробів дорівнювати натуральному числу ? Наведіть приклади  (слайд 43 ,44 ).

Вихователь :  Дуже добре , ці правила  вам будуть у нагоді при вико -     нанні  № 869 та № 887  (слайд  №45  умова задачі ) . При вивченні теми « Дроби » ви дізналися , що властивості додавання натуральних чисел виконуються і для дробових чисел . Згадаємо ці властивості :

    а+в=в+а – переставна властивість додавання (слайд №46),

   ( а+в )+ с = а+( в+с ) – сполучна властивість додавання  (слайд № 47).                                       

 Молодці ! Це правило вам знадобиться при виконанні № 908  , це завдання для групи  А ( тих  , хто швидко , а головне правильно виконає  попередні номери ) .       

  А для того щоб не забути  про  нашу подорож  ми , як справжні капітани будемо фіксувати всі події у бортових журналах , ваших зошитах , дуже охайно , красиво …    (нагадати про осанку ),( залишити слайд № 48 ,умова задачі).

Фізкультхвилинка  « В Австралії іде дощ »,

                                     Гімнастика для очей ( «Полічи зірочки »). (папка 2 ).

Природознавство.

Вихователь: Ну що ви готові летіти  далі ? ( Діти відповідають ). Тож сідайте до ракети . Наступна зупинка – планета Природознавства ( кос- мічна музика ). Яке завдання треба виконати ?

Учень :  & 28 , cторінка  119- 121 читати , відповідати на питання ,  вивчити поняття  та вміти розкривати їх зміст  .

Вихователь : Відкривайте  підручники , спочатку прочитайте текст пошепки ( діти читають ).

Вихователь : Прочитали ? Добре ! А тепер я пропоную групам Б і В  про -читати цей текст  « ланцюжком »  по два речення  ( діти читають ). Гру- па А в цей час підготує  питання для перевірки вивченого матеріалу.

 Вихователь : Всі ознайомились з текстом ? Тоді відповідаємо на питання до тексту  , які підготувала група А:

1.Що називають : а) добою ; б) роком ?

2. Чому день змінює ніч ?

3. Коли на території нашої держави найдовший день ?

4. Поясніть , чому відбувається зміна пір року .

5. Чи існує відмінність у тривалості дня і ночі на території  України влітку й узимку ? Що називають : а) сонцестоянням ; б) рівноденням ?

6. Поясніть нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі протягом дня і року . 

7.Завдання :   Прийшли зимові канікули . Ваню і Катю  батьки відправ –ляють у подорож . Ваня летить до Лондону ,а Катя – в Австралію . Допо -можіть  дітям зібрати речі у чемодан. Список речей : пальто , купальник , окуляри від сонця ,  зимові черевики ,шарф , шапка ,рукавиці , сандалі , панама , шорти , майка. Зберіть  Ваню . Зберіть Катю.  ( папка № 3).

8. Уявіть собі , що Земля не обертається навколо своєї осі і повернена до Сонця лише одним боком . Які зміни тоді відбудуться на нашій планеті ?  (Тоді відбудеться багато змін . По – перше , зникне звичний відлік часу , не буде також дня і ночі , зими і літа . У Землі буде всього дві півкулі : денна , яка постійно освітлена сонячними  променями і нічна , де царює вічна ніч. Освітлена частина буде сильно нагріта , t = +100 градусів за Цельсієм , а на « темному » боці буде вічна зима , з t нижче , ніж взимку в Антарктиді . З денного боку вся вода випариться , а з другого замерзне .)

 Вихователь : Щоб закріпити вивчений матеріал я пропоную подивитись, як обертається наша Земля навколо своєї осі та сонця ( папка № 4 « Рухи Землі »).

Фізкультхвилинка « Я ходила до магазину »,

          Гімнастика для очей  «Космос » (папка № 5 ).

Українська мова .

( папка № 6 ).

Вихователь :Такими словами Тарас Григорович Шевченко у своїх віршах  виспівував  нашу мову. Тож ми відправляємось  на наступну планету , щоб удосконалити  знання  з  рідної мови . Вправа ( №359  ), яку потрібно виконати , на повторення пройденого у 4 класі матеріалу . Тому  перш ніж ми почнемо її виконувати , я пропоную повторити правило. Прочитайте завдання (діти читають). Яке правило потрібно повторити?

Учень :  Що таке неозначена форма дієслова ?

Вихователь : Правильно. Оскільки в підручниках немає цього правила , да -вайте відкриємо довідники ( діти знаходять правило і повторюють його , потім один з учнів розказує правило в голос, наводить приклади) .Ще одне правило, яке потрібно повторити –  «Чергування приголосних у коренях дієслів. Його ви можете  знайти у своїх підручниках на сторінці 175 . Хто повторив правило , починає виконувати вправу . Не забудьте підкреслити приголосні звуки , які чергуються .

Історія України.

Вихователь : Наступна наша зупинка – це планета історії України. Яке тут треба виконати завдання ?

Учень : Сторінка 140 – 149 читати , відповідати на питання , вивчити поняття та вміти пояснювати їх значення , виконати творче завдання: розповісти про храми у нашому місті .

Вчитель : Я пропоную спочатку прочитати текст та виписати незнайомі слова і дати їм пояснення  ,група А готує питання для перевірки матеріалу ( діти напівголоса читають текст та виписують  поняття ), (нагадати про час ) .

  Якщо ви ознайомились з тестом , то давайте перевіримо  , як ви запам`ятали  інформацію .

1.Що називають храмом  ?  (папка №7 слайд № 1-4).

2.Що називають історичними пам`ятками ?

3.Як називають храми у різних релігіях ?

Вчитель :  Ми можемо побачити  відображення  світогляду народу , розглянувши  його релігію , вивчаючи архітектуру храмів . Зверніть увагу на зображення різних релігійних споруд на сторінці 142. Вони дуже різні ,але кожна має               своє значення , кожна цеглина несе інформацію  до віруючої людини …  Хочу звернути вашу увагу на  те , що і в нашому місті є люди , які сповідують інші релігії ,хоча більшість населення – православні християнє  . Ст. 35 Конституції України  захищає права громадян на свободу сповідувати будь – яку  релігію   або не сповідувати ніякої. Тому ми з повагою повинні відноситись до людей , які  відрізняються від нас своїми поглядами   (папка № 7 слайд 5 ) .

3. Що означають поняття  ікона , фреска ,мозаїка ? 

4.Коли були спорудженні Софійський собор та Києво-Печерська лавра ?

(11 ст. )

5. Як ви розумієте вислів : «  Із храмом було пов`язано усе життя наших предків » ?

6. Як ви думаєте , чому Софійський собор і Києво – Печерську лавру вва -жають  видатними пам`ятками історії не лише України , а й усього світу ?

Вчитель : Сьогодні Софійський собор  та Києво – Печерську лавру внесено до переліку всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО ( ЮНЕСКО –Всесвітня організація освіти , науки та культури при ООН)  . 

7. Дізнайтеся , які храми є у вашому місті . Кому чи чому вони присвячені та коли були збудовані ? ( презентація « Храми мого міста» ).

Вихователь : Наша подорож закінчується , нам пора повертатися додому.  Сьогодні ви всі були дуже старанними . Особливо хочу відзначити роботу В.Карпенко , А. Рибальченко , К.Погореленко … Треба бути більш уважними  Думі А.  , А. Гребенщиковій .. 

А поки ми будемо летіти , скажіть мені , чи сподобалось вам подорожува- ти   . Якщо так покажіть зелену зірочку , а якщо ні – червону .

А що саме вам сподобалось ? ( діти відповідають ).

В нас  сьогодні була лише частинка шляху до Наукової системи . Я обіцяю, що  завтра ми продовжимо подорожувати . Ми відправимось до планет Російської  мови  та Світової літератури. Але ви і самі можете знайти цей шлях : бо кожного разу , коли ви будете читати книжки або виконувати якісь вправи чи завдання  ви будете відкривати нові  планети Знань  . У старших класах це буде Хімія , Фізика , Біологія…

А зараз я пропоную вам відпочити . (космічна музика  папка № 6).

 

 

 

 

 

 

КЗ  Кам`янсько – Дніпровська санаторна школа – інтернат ” ЗОР

 

 

                            План - сценарій самопідготовки  у 5-Акласі 

 

H:\28.jpg

Вихователь I категорії :

                                                    Ходаківська О. М.

 

 

 

Кам`янка – Дніпровська 2015 р.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
21 лютого
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку