Самопідготовка 5-А клас.
Мета : - уточнити і закріпити знання отримані на уроці ;
Структура самопідготовки.
I.Організаційний момент :
1)провітрити клас ;
2)перевірити порядок у класі , наявність довідкової літератури ( пам`я -ток ), підготовку робочих місць дітей…
3) налаштувати дітей на якісне виконання завдань .
Вихователь : Діти , приготувались до уроку. У нас сьогодні на уроці гості , давайте їх привітаємо ( діти повертаються до гостей і вітають їх ). А тепер згадаємо , як треба поводити себе на уроці (папка № 1 слайд № 1):
-поводимось – тихо !
-сидимо – рівно !
- міркуємо – швидко !
- відповідаємо – правильно !
- лічимо – точно !
- пишемо – гарно !
- обіцяємо бути : уважними , старанними , активними ,
дисциплінованими…
II. Вступна частина.
Вихователь: Мені здається , ми отримали телеграму з Космосу : « Ми , мешканці Всесвіту запрошуємо вас на екскурсію до планет Наукової сис- теми. Летіти треба за маршрутом , вказаним на карті , інакше можете загубитися ,але нажаль ми можемо дати вам лише частину карти ». Ну що , діти, згодні подорожувати ? ( Діти відповідають ).
Тоді влаштовуйтесь зручніше , беріть все необхідне і вирушаємо! У нас буде три екіпажі : А , Б , В.
А-Карпенко В., Рибальченко А., Литвинова В., Погореленко К. , Онасенко В., Колоколкіна Г.
Б- Воробйов С. ,Останін Р., Іванов М. , Ківа К., Мисько В., Фурсов В., Карацюпа А., Мезенцева С.
В – Зуб А. , Гребенщикова А., Дума А.
Ви готові до старту ?
(Звучить космічна музика ).
Вихователь : Ось ракета зашуміла все голосніше і голосніше , похитнулась і плавно пішла вгору ( слайд № 12). Повз нас пролітають комети , миготять планети і зорі .
Все за вікном незвичайне :
Простір стелиться космічний,
Оглядаємо крізь шибки
Небо ,сонце і зірки.
Вже Земля така маленька –
Голубенька – голубенька.
Аж не віриться мені :
Ніби м`ячик вдалині! (слайд № 13 ).
Вихователь : Поки ми летимо , я пропоную розпланувати нашу подорож ,
щоб встигнути якомога більше : на огляд планети математики -20 хв.,на
планету Природознавства - 20 хв. , українська мова–15 хв., історія України -20хв .
По закінчені нашої подорожі кожен з вас візьме для себе щось корисне: одні – цікаву інформацію , інші – захопливу пригоду , але я сподіваюсь , що всі ви отримаєте корисні знання.
Космонавти повинні бути уважними , зосередженими , уміти добре раху- вати . В. Чкалов говорив , що політ – це математика . Дійсно , підкорення Космосу не обійшлось без математичних розрахунків , і сьогодні нашою першою зупинкою буде планета Математика. А поки ми летимо давайте потренуємось :
Відгадайте загадки :
1. Загадковий сяє Марс ,
Може , хтось живе там ?
Понесе до Марсу нас ,
Мов стріла … ( ракета ).( слайд №1 4)
2.Всі від нього навкруги
Набираються снаги .
Тільки ранок настає ,
Виглянь у віконце !
Всім вогонь життя дає
Променисте … (сонце ).( слайд №1 5 ).
3.Роздивитися мікроб
Допоможе мікроскоп ,
А вивчати зорі щоб ,
Треба мати … (телескоп ).( слайд № 16 ).
4.В небі куля вогняна
Має довгий хвіст вона.
То не зірка , не планета,
Здогадалися … ( комета ).( слайд №1 7 ).
5.Ті-ті-ті… його сигнали
В морі судно наздогнали .
Капітан повинен знати
Звідкіля штормів чекати ,
Де цунамі може бути
А пильнує це - … ( супутник ).( слайд № 18 ).
6. Як називають явище , коли з неба падають зірки ? ( зорепад ).
Вихователь : Що роблять люди , коли бачать зірку , що падає ?( Діти відповідають ) . Давайте і ми загадаємо , щоб наша робота сьогодні була успішною . ( слайд № 19 - 27).
Девіз нашого уроку : Ми світ відкрити поспішаємо , а світ – це кожен з нас ! ( слайд № 28 ) .
Математика.
Вихователь : Ось ми і наблизились до планети Математики , але вона відкриє нам свої секрети , якщо ми виконаємо деякі завдання.
Вихователь : Аліна розповість , яке завдання нам треба виконати (ро- зібрати завдання ).
Учень : Нам потрібно виконати № 869 , № 887 , № 908 ( для групи А).
Вихователь : Зараз на уроках математики ви вивчаєте тему : « Дода- вання і віднімання десяткових дробів » , тож давайте повторімо правила додавання і віднімання цих дробів :
Вихователь : Дуже добре , ці правила вам будуть у нагоді при вико - нанні № 869 та № 887 (слайд №45 умова задачі ) . При вивченні теми « Дроби » ви дізналися , що властивості додавання натуральних чисел виконуються і для дробових чисел . Згадаємо ці властивості :
а+в=в+а – переставна властивість додавання (слайд №46),
( а+в )+ с = а+( в+с ) – сполучна властивість додавання (слайд № 47).
Молодці ! Це правило вам знадобиться при виконанні № 908 , це завдання для групи А ( тих , хто швидко , а головне правильно виконає попередні номери ) .
А для того щоб не забути про нашу подорож ми , як справжні капітани будемо фіксувати всі події у бортових журналах , ваших зошитах , дуже охайно , красиво … (нагадати про осанку ),( залишити слайд № 48 ,умова задачі).
Фізкультхвилинка « В Австралії іде дощ »,
Гімнастика для очей ( «Полічи зірочки »). (папка 2 ).
Природознавство.
Вихователь: Ну що ви готові летіти далі ? ( Діти відповідають ). Тож сідайте до ракети . Наступна зупинка – планета Природознавства ( кос- мічна музика ). Яке завдання треба виконати ?
Учень : & 28 , cторінка 119- 121 читати , відповідати на питання , вивчити поняття та вміти розкривати їх зміст .
Вихователь : Відкривайте підручники , спочатку прочитайте текст пошепки ( діти читають ).
Вихователь : Прочитали ? Добре ! А тепер я пропоную групам Б і В про -читати цей текст « ланцюжком » по два речення ( діти читають ). Гру- па А в цей час підготує питання для перевірки вивченого матеріалу.
Вихователь : Всі ознайомились з текстом ? Тоді відповідаємо на питання до тексту , які підготувала група А:
1.Що називають : а) добою ; б) роком ?
2. Чому день змінює ніч ?
3. Коли на території нашої держави найдовший день ?
4. Поясніть , чому відбувається зміна пір року .
5. Чи існує відмінність у тривалості дня і ночі на території України влітку й узимку ? Що називають : а) сонцестоянням ; б) рівноденням ?
6. Поясніть нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі протягом дня і року .
7.Завдання : Прийшли зимові канікули . Ваню і Катю батьки відправ –ляють у подорож . Ваня летить до Лондону ,а Катя – в Австралію . Допо -можіть дітям зібрати речі у чемодан. Список речей : пальто , купальник , окуляри від сонця , зимові черевики ,шарф , шапка ,рукавиці , сандалі , панама , шорти , майка. Зберіть Ваню . Зберіть Катю. ( папка № 3).
8. Уявіть собі , що Земля не обертається навколо своєї осі і повернена до Сонця лише одним боком . Які зміни тоді відбудуться на нашій планеті ? (Тоді відбудеться багато змін . По – перше , зникне звичний відлік часу , не буде також дня і ночі , зими і літа . У Землі буде всього дві півкулі : денна , яка постійно освітлена сонячними променями і нічна , де царює вічна ніч. Освітлена частина буде сильно нагріта , t = +100 градусів за Цельсієм , а на « темному » боці буде вічна зима , з t нижче , ніж взимку в Антарктиді . З денного боку вся вода випариться , а з другого замерзне .)
Вихователь : Щоб закріпити вивчений матеріал я пропоную подивитись, як обертається наша Земля навколо своєї осі та сонця ( папка № 4 « Рухи Землі »).
Фізкультхвилинка « Я ходила до магазину »,
Гімнастика для очей «Космос » (папка № 5 ).
Українська мова .
( папка № 6 ).
Вихователь :Такими словами Тарас Григорович Шевченко у своїх віршах виспівував нашу мову. Тож ми відправляємось на наступну планету , щоб удосконалити знання з рідної мови . Вправа ( №359 ), яку потрібно виконати , на повторення пройденого у 4 класі матеріалу . Тому перш ніж ми почнемо її виконувати , я пропоную повторити правило. Прочитайте завдання (діти читають). Яке правило потрібно повторити?
Учень : Що таке неозначена форма дієслова ?
Вихователь : Правильно. Оскільки в підручниках немає цього правила , да -вайте відкриємо довідники ( діти знаходять правило і повторюють його , потім один з учнів розказує правило в голос, наводить приклади) .Ще одне правило, яке потрібно повторити – «Чергування приголосних у коренях дієслів. Його ви можете знайти у своїх підручниках на сторінці 175 . Хто повторив правило , починає виконувати вправу . Не забудьте підкреслити приголосні звуки , які чергуються .
Історія України.
Вихователь : Наступна наша зупинка – це планета історії України. Яке тут треба виконати завдання ?
Учень : Сторінка 140 – 149 читати , відповідати на питання , вивчити поняття та вміти пояснювати їх значення , виконати творче завдання: розповісти про храми у нашому місті .
Вчитель : Я пропоную спочатку прочитати текст та виписати незнайомі слова і дати їм пояснення ,група А готує питання для перевірки матеріалу ( діти напівголоса читають текст та виписують поняття ), (нагадати про час ) .
Якщо ви ознайомились з тестом , то давайте перевіримо , як ви запам`ятали інформацію .
1.Що називають храмом ? (папка №7 слайд № 1-4).
2.Що називають історичними пам`ятками ?
3.Як називають храми у різних релігіях ?
Вчитель : Ми можемо побачити відображення світогляду народу , розглянувши його релігію , вивчаючи архітектуру храмів . Зверніть увагу на зображення різних релігійних споруд на сторінці 142. Вони дуже різні ,але кожна має своє значення , кожна цеглина несе інформацію до віруючої людини … Хочу звернути вашу увагу на те , що і в нашому місті є люди , які сповідують інші релігії ,хоча більшість населення – православні християнє . Ст. 35 Конституції України захищає права громадян на свободу сповідувати будь – яку релігію або не сповідувати ніякої. Тому ми з повагою повинні відноситись до людей , які відрізняються від нас своїми поглядами (папка № 7 слайд 5 ) .
3. Що означають поняття ікона , фреска ,мозаїка ?
4.Коли були спорудженні Софійський собор та Києво-Печерська лавра ?
(11 ст. )
5. Як ви розумієте вислів : « Із храмом було пов`язано усе життя наших предків » ?
6. Як ви думаєте , чому Софійський собор і Києво – Печерську лавру вва -жають видатними пам`ятками історії не лише України , а й усього світу ?
Вчитель : Сьогодні Софійський собор та Києво – Печерську лавру внесено до переліку всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО ( ЮНЕСКО –Всесвітня організація освіти , науки та культури при ООН) .
7. Дізнайтеся , які храми є у вашому місті . Кому чи чому вони присвячені та коли були збудовані ? ( презентація « Храми мого міста» ).
Вихователь : Наша подорож закінчується , нам пора повертатися додому. Сьогодні ви всі були дуже старанними . Особливо хочу відзначити роботу В.Карпенко , А. Рибальченко , К.Погореленко … Треба бути більш уважними Думі А. , А. Гребенщиковій ..
А поки ми будемо летіти , скажіть мені , чи сподобалось вам подорожува- ти . Якщо так покажіть зелену зірочку , а якщо ні – червону .
А що саме вам сподобалось ? ( діти відповідають ).
В нас сьогодні була лише частинка шляху до Наукової системи . Я обіцяю, що завтра ми продовжимо подорожувати . Ми відправимось до планет Російської мови та Світової літератури. Але ви і самі можете знайти цей шлях : бо кожного разу , коли ви будете читати книжки або виконувати якісь вправи чи завдання ви будете відкривати нові планети Знань . У старших класах це буде Хімія , Фізика , Біологія…
А зараз я пропоную вам відпочити . (космічна музика папка № 6).
КЗ ” Кам`янсько – Дніпровська санаторна школа – інтернат ” ЗОР
План - сценарій самопідготовки у 5-Акласі
Вихователь I категорії :
Ходаківська О. М.
Кам`янка – Дніпровська 2015 р.