8 жовтня о 18:00Вебінар: Самоосвіта та підвищення кваліфікації вчителів: огляд важливих документів

Урок "Самопідготовка"

Про матеріал
Урок самопідготовки: організація учнів з метою виконання домашнього завдання, повторення і закріплення матеріалу уроків.
Перегляд файлу

                    Самопідготовка 5-А клас.

Мета :  - уточнити і закріпити знання отримані на уроці ;

  • удосконалити  вміння виконувати додавання і віднімання       десяткових дробів ; сформувати вміння розв`язувати задачі , що передбачають додавання і віднімання десяткових дробів і спрощення виразів ;
  • розширити раніше отримані знання про рухи Землі навколо Сонця та своєї осі;
  • повторити теми  «Неозначена форма дієслова », «Чергування приголосних у коренях дієслів» та використати знання при виконанні вправи;
  • доповнити знання учнів про храми нашої держави та рідного міста , звернути увагу на особливості архітектури храмових будівель;  ознайомити учнів із законом України « Про охорону історичних пам`яток » та ст.. 35 Конституції України ( свобода віросповідання );
  • повторити поняття  орбіта , доба , рік сонцестояння , рівнодення  ; пам`ятки історії ,храм ,ікона , мозаїка , фреска , вівтар , ЮНЕСКО  та їх значення в житті людини ;
  • учити спостерігати ,робити висновки , узагальнювати , працю- вати  зі  схемою ;
  • розвивати увагу , логічне мислення ; створити умови для роз - витку пізнавального інтересу  ;
  •  виховувати у дітей почуття патріотизму , взаємодопомоги ; відповідальності ,
  • Обладнання :  комп`ютер, мультимедійна система , карта подорожі ,  , схема « Річний рух Землі навколо Сонця » ,  глобус, дошка , довідник , учбові та письмові приладдя…

                                Структура    самопідготовки.

I.Організаційний  момент :

1)провітрити клас ;

2)перевірити порядок у класі , наявність довідкової літератури ( пам`я  -ток ), підготовку робочих місць дітей…

3) налаштувати дітей на якісне виконання завдань .

Вихователь : Діти , приготувались до уроку. У нас сьогодні на уроці гості , давайте їх привітаємо  ( діти повертаються до гостей і вітають їх ). А тепер згадаємо  , як треба поводити  себе на уроці  (папка № 1 слайд № 1):

-поводимось – тихо !

-сидимо – рівно !

- міркуємо – швидко !

- відповідаємо – правильно !

- лічимо – точно !

- пишемо – гарно !

- обіцяємо бути : уважними , старанними , активними ,

   дисциплінованими…

II. Вступна частина.

Вихователь: Мені здається , ми отримали телеграму з Космосу : « Ми , мешканці Всесвіту  запрошуємо вас на екскурсію до планет Наукової сис- теми. Летіти треба за маршрутом  , вказаним на карті , інакше можете загубитися ,але нажаль ми можемо дати вам лише частину карти ». Ну що , діти, згодні  подорожувати ? ( Діти відповідають ).

Тоді влаштовуйтесь зручніше , беріть все необхідне і вирушаємо!  У нас буде три екіпажі : А , Б , В.

А-Карпенко В., Рибальченко А., Литвинова В., Погореленко К. , Онасенко В., Колоколкіна Г.

Б-  Воробйов С. ,Останін Р., Іванов М. , Ківа К., Мисько В., Фурсов В., Карацюпа А., Мезенцева С.

В Зуб А. , Гребенщикова А., Дума А.

Ви готові до старту ?

  • Ми сідаємо до ракети, щоб відкрити нові планети .
  •  Екіпажі , на старт ! ( Є  старт ! ).
  • Пристебнути ремені ! ( Є пристебнути ремені !).
  • Мотор ! ( Є мотор ). ( слайд 2 -11 ).
  • 9, 8,7,6,5,4,3,2,1-  Пуск !

(Звучить космічна музика ).

Вихователь : Ось ракета зашуміла все голосніше і голосніше , похитнулась і плавно пішла вгору ( слайд № 12). Повз нас пролітають комети , миготять планети і зорі .

Все за вікном незвичайне :

Простір стелиться космічний,

Оглядаємо  крізь шибки

Небо ,сонце  і зірки.

Вже Земля така маленька –

Голубенька – голубенька.

Аж не віриться мені :

Ніби м`ячик вдалині! (слайд № 13 ).

Вихователь : Поки ми летимо , я пропоную розпланувати  нашу подорож ,

щоб встигнути якомога більше : на огляд планети математики -20 хв.,на

планету Природознавства - 20 хв. , українська мова–15 хв., історія України -20хв .

   По закінчені нашої подорожі кожен з вас  візьме для себе щось корисне:    одні – цікаву інформацію , інші – захопливу пригоду , але я сподіваюсь , що всі ви отримаєте корисні знання.

Космонавти повинні бути уважними , зосередженими , уміти добре раху- вати . В. Чкалов говорив , що політ  – це математика . Дійсно , підкорення Космосу не обійшлось без математичних розрахунків , і сьогодні нашою першою зупинкою  буде планета Математика. А поки ми летимо давайте потренуємось :

Відгадайте загадки :    

1. Загадковий сяє Марс ,         

 Може , хтось живе там ?                                          

  Понесе до Марсу нас ,

Мов стріла … ( ракета ).( слайд №1 4)

     2.Всі від нього навкруги

Набираються  снаги .

Тільки ранок настає ,

Виглянь у віконце !

Всім вогонь життя дає

Променисте  … (сонце ).( слайд №1 5 ).

     3.Роздивитися мікроб

Допоможе мікроскоп ,

А вивчати зорі щоб ,

Треба мати … (телескоп ).( слайд № 16 ).

      4.В небі куля вогняна

Має довгий хвіст вона.

То не зірка , не планета,

Здогадалися … ( комета ).( слайд №1 7 ).

      5.Ті-ті-ті… його сигнали

В морі судно наздогнали .

Капітан повинен знати

Звідкіля штормів чекати ,

Де цунамі може бути

А пильнує це - … ( супутник ).( слайд № 18 ).

     6. Як називають явище , коли з неба падають зірки ? ( зорепад ).

Вихователь : Що роблять люди , коли бачать зірку , що падає ?( Діти відповідають ) . Давайте і ми загадаємо , щоб наша робота сьогодні була успішною . ( слайд № 19 - 27).

Девіз  нашого  уроку : Ми світ відкрити поспішаємо , а світ – це кожен з нас ! ( слайд № 28 ) .

Математика.

Вихователь : Ось ми і наблизились до планети Математики , але вона відкриє  нам свої секрети  , якщо ми  виконаємо деякі завдання.                              

Вихователь : Аліна  розповість , яке завдання нам треба виконати (ро- зібрати   завдання ).

Учень : Нам  потрібно виконати № 869 , № 887 , № 908  ( для групи А).

Вихователь :  Зараз на уроках математики ви  вивчаєте тему : « Дода- вання і  віднімання десяткових дробів » , тож давайте повторімо правила додавання і віднімання цих дробів :

  1. Як додають десяткові дроби ?(приклад )( слайд №29-34).
  2. Як віднімають десяткові дроби ? (приклад )(слайд №35-40).
  3. Як записують числа , якщо виконують додавання або віднімання « в стовпчик »?
  4. Чи може сума двох десяткових дробів дорівнювати натуральному числу ? Наведіть приклади (слайд 41,42 ).
  5. Чи може різниця двох десяткових дробів дорівнювати натуральному числу ? Наведіть приклади  (слайд 43 ,44 ).

Вихователь :  Дуже добре , ці правила  вам будуть у нагоді при вико -     нанні  № 869 та № 887  (слайд  №45  умова задачі ) . При вивченні теми « Дроби » ви дізналися , що властивості додавання натуральних чисел виконуються і для дробових чисел . Згадаємо ці властивості :

    а+в=в+а – переставна властивість додавання (слайд №46),

   ( а+в )+ с = а+( в+с ) – сполучна властивість додавання  (слайд № 47).                                       

 Молодці ! Це правило вам знадобиться при виконанні № 908  , це завдання для групи  А ( тих  , хто швидко , а головне правильно виконає  попередні номери ) .       

  А для того щоб не забути  про  нашу подорож  ми , як справжні капітани будемо фіксувати всі події у бортових журналах , ваших зошитах , дуже охайно , красиво …    (нагадати про осанку ),( залишити слайд № 48 ,умова задачі).

Фізкультхвилинка  « В Австралії іде дощ »,

                                     Гімнастика для очей ( «Полічи зірочки »). (папка 2 ).

Природознавство.

Вихователь: Ну що ви готові летіти  далі ? ( Діти відповідають ). Тож сідайте до ракети . Наступна зупинка – планета Природознавства ( кос- мічна музика ). Яке завдання треба виконати ?

Учень :  & 28 , cторінка  119- 121 читати , відповідати на питання ,  вивчити поняття  та вміти розкривати їх зміст  .

Вихователь : Відкривайте  підручники , спочатку прочитайте текст пошепки ( діти читають ).

Вихователь : Прочитали ? Добре ! А тепер я пропоную групам Б і В  про -читати цей текст  « ланцюжком »  по два речення  ( діти читають ). Гру- па А в цей час підготує  питання для перевірки вивченого матеріалу.

 Вихователь : Всі ознайомились з текстом ? Тоді відповідаємо на питання до тексту  , які підготувала група А:

1.Що називають : а) добою ; б) роком ?

2. Чому день змінює ніч ?

3. Коли на території нашої держави найдовший день ?

4. Поясніть , чому відбувається зміна пір року .

5. Чи існує відмінність у тривалості дня і ночі на території  України влітку й узимку ? Що називають : а) сонцестоянням ; б) рівноденням ?

6. Поясніть нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі протягом дня і року . 

7.Завдання :   Прийшли зимові канікули . Ваню і Катю  батьки відправ –ляють у подорож . Ваня летить до Лондону ,а Катя – в Австралію . Допо -можіть  дітям зібрати речі у чемодан. Список речей : пальто , купальник , окуляри від сонця ,  зимові черевики ,шарф , шапка ,рукавиці , сандалі , панама , шорти , майка. Зберіть  Ваню . Зберіть Катю.  ( папка № 3).

8. Уявіть собі , що Земля не обертається навколо своєї осі і повернена до Сонця лише одним боком . Які зміни тоді відбудуться на нашій планеті ?  (Тоді відбудеться багато змін . По – перше , зникне звичний відлік часу , не буде також дня і ночі , зими і літа . У Землі буде всього дві півкулі : денна , яка постійно освітлена сонячними  променями і нічна , де царює вічна ніч. Освітлена частина буде сильно нагріта , t = +100 градусів за Цельсієм , а на « темному » боці буде вічна зима , з t нижче , ніж взимку в Антарктиді . З денного боку вся вода випариться , а з другого замерзне .)

 Вихователь : Щоб закріпити вивчений матеріал я пропоную подивитись, як обертається наша Земля навколо своєї осі та сонця ( папка № 4 « Рухи Землі »).

Фізкультхвилинка « Я ходила до магазину »,

          Гімнастика для очей  «Космос » (папка № 5 ).

Українська мова .

( папка № 6 ).

Вихователь :Такими словами Тарас Григорович Шевченко у своїх віршах  виспівував  нашу мову. Тож ми відправляємось  на наступну планету , щоб удосконалити  знання  з  рідної мови . Вправа ( №359  ), яку потрібно виконати , на повторення пройденого у 4 класі матеріалу . Тому  перш ніж ми почнемо її виконувати , я пропоную повторити правило. Прочитайте завдання (діти читають). Яке правило потрібно повторити?

Учень :  Що таке неозначена форма дієслова ?

Вихователь : Правильно. Оскільки в підручниках немає цього правила , да -вайте відкриємо довідники ( діти знаходять правило і повторюють його , потім один з учнів розказує правило в голос, наводить приклади) .Ще одне правило, яке потрібно повторити –  «Чергування приголосних у коренях дієслів. Його ви можете  знайти у своїх підручниках на сторінці 175 . Хто повторив правило , починає виконувати вправу . Не забудьте підкреслити приголосні звуки , які чергуються .

Історія України.

Вихователь : Наступна наша зупинка – це планета історії України. Яке тут треба виконати завдання ?

Учень : Сторінка 140 – 149 читати , відповідати на питання , вивчити поняття та вміти пояснювати їх значення , виконати творче завдання: розповісти про храми у нашому місті .

Вчитель : Я пропоную спочатку прочитати текст та виписати незнайомі слова і дати їм пояснення  ,група А готує питання для перевірки матеріалу ( діти напівголоса читають текст та виписують  поняття ), (нагадати про час ) .

  Якщо ви ознайомились з тестом , то давайте перевіримо  , як ви запам`ятали  інформацію .

1.Що називають храмом  ?  (папка №7 слайд № 1-4).

2.Що називають історичними пам`ятками ?

3.Як називають храми у різних релігіях ?

Вчитель :  Ми можемо побачити  відображення  світогляду народу , розглянувши  його релігію , вивчаючи архітектуру храмів . Зверніть увагу на зображення різних релігійних споруд на сторінці 142. Вони дуже різні ,але кожна має               своє значення , кожна цеглина несе інформацію  до віруючої людини …  Хочу звернути вашу увагу на  те , що і в нашому місті є люди , які сповідують інші релігії ,хоча більшість населення – православні християнє  . Ст. 35 Конституції України  захищає права громадян на свободу сповідувати будь – яку  релігію   або не сповідувати ніякої. Тому ми з повагою повинні відноситись до людей , які  відрізняються від нас своїми поглядами   (папка № 7 слайд 5 ) .

3. Що означають поняття  ікона , фреска ,мозаїка ? 

4.Коли були спорудженні Софійський собор та Києво-Печерська лавра ?

(11 ст. )

5. Як ви розумієте вислів : «  Із храмом було пов`язано усе життя наших предків » ?

6. Як ви думаєте , чому Софійський собор і Києво – Печерську лавру вва -жають  видатними пам`ятками історії не лише України , а й усього світу ?

Вчитель : Сьогодні Софійський собор  та Києво – Печерську лавру внесено до переліку всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО ( ЮНЕСКО –Всесвітня організація освіти , науки та культури при ООН)  . 

7. Дізнайтеся , які храми є у вашому місті . Кому чи чому вони присвячені та коли були збудовані ? ( презентація « Храми мого міста» ).

Вихователь : Наша подорож закінчується , нам пора повертатися додому.  Сьогодні ви всі були дуже старанними . Особливо хочу відзначити роботу В.Карпенко , А. Рибальченко , К.Погореленко … Треба бути більш уважними  Думі А.  , А. Гребенщиковій .. 

А поки ми будемо летіти , скажіть мені , чи сподобалось вам подорожува- ти   . Якщо так покажіть зелену зірочку , а якщо ні – червону .

А що саме вам сподобалось ? ( діти відповідають ).

В нас  сьогодні була лише частинка шляху до Наукової системи . Я обіцяю, що  завтра ми продовжимо подорожувати . Ми відправимось до планет Російської  мови  та Світової літератури. Але ви і самі можете знайти цей шлях : бо кожного разу , коли ви будете читати книжки або виконувати якісь вправи чи завдання  ви будете відкривати нові  планети Знань  . У старших класах це буде Хімія , Фізика , Біологія…

А зараз я пропоную вам відпочити . (космічна музика  папка № 6).

 

 

 

 

 

 

КЗ  Кам`янсько – Дніпровська санаторна школа – інтернат ” ЗОР

 

 

                            План - сценарій самопідготовки  у 5-Акласі 

 

H:\28.jpg

Вихователь I категорії :

                                                    Ходаківська О. М.

 

 

 

Кам`янка – Дніпровська 2015 р.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2019
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку