Формувальне оцінювання

Про матеріал
У 2018 навчальному році стартувала реформа освіти в Україні, змінилися підходи до навчання, ключовою особою реформи є вчитель.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

З ДОСВІДУ ПЕРЕДОВИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАКТИК СВІТУ ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯСемінар керівників ШМО учителів початкових класів Липовецького району22 листопада 2018року Оленич А. П. Комунальна установа «Липовецький районний методичний центр»

Номер слайду 2

Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в УкраїніНавіщо українським школам потрібне нове оцінювання. Новий Держстандарт передбачає розвиток в школі не лише когнітивного інтелекту, а й емоційного (вміння керувати емоціями, розуміти свої та емоції інших, вміння співпрацювати в команді тощо). Ця складова також повинна оцінюватися, але не так, як це відбувалося раніше- відхід від суто знаннєвої школи до школи компетентностей. СУТЬ в тому, що учні отримують не лише знання, а й уміння їх використовувати.

Номер слайду 3

Як оцінюють учнів в інших країнах. У Німеччині учні початкової школи отримують “Свідоцтво успішності”. Такий звіт про досягнення дитини вчителі заповнюють після першого семестру і наприкінці навчального року. Свідоцтва в перших-других і третіх-четвертих класах відрізняються. Для оцінювання є 4-рівнева система: “зроблені значні успіхи”, “досягнуто значного поступу вперед”, “є покращення з допомогою вчителя” і “учень потребує допомоги”. Класний керівник узагальнює оцінку всіх учителів і виводить середню щодо кожної компетентності.

Номер слайду 4

Досвід учителів СШАзвіт про досягнення видають наприкінці кожного семетру. До цього батьки не отримують жодних результатів. Звіт про досягнення в першому-другому класах заповнює класний керівник. У цьому звіті окремо оцінюють академічний прогрес учня і робочі навички. Для оцінки академічного прогресу предметно є чотири рівні: просунутий (advanced), вправний (proficient), початковий (basic) і нижче початкового (below basic). Кожен з рівнів має свої критерії.

Номер слайду 5

Канадська форма оцінювання поділена на кілька частин:“Ми, вчителі, тут для того, щоб розкрити потенціал учня; ефективна співпраця вчителів, батьків та учнів гарантує успіх останнім”.

Номер слайду 6

У Польщі з початку 2000-их років послуговуються описовою оцінкою досягнень учнів в початковій школі. Слабкий учень. Не завжди дотримується правил безпечної поведінки під час уроків та ігор. Працює повільно, не завжди самостійно. Не виконує завдань до кінця. Виявляє помірну активність під час уроків. Має проблеми з концентрацією. Зазвичай підготовлений до занять. Висловлюється короткими реченнями. Читає правильно, завжди з розуміннями. Пише по пам’яті. Не опанував достатньо правил орфографії, а також знань з граматики. З допомогою складає і пише твори на задані теми. Під керівництвом вчителя додає і віднімає в межах ста. Множить і ділить в межах тридцять з використанням засобу для рахування. Розрізняє геометричні фігури. Самостійно розв’язує прості тестові завдання. Володіє фрагментарними знаннями про навколишнє середовище. Створює гарні вироби, використовуючи різні техніки. Співає і займається музикою в групі. Відрізняється дуже хорошими фізичними здібностями. Охоче бере участь в групових іграх.

Номер слайду 7

Як саме оцінюватимуть учнів. Традиційний шкільний табель успішності – це лише перелік предметів з цифровою оцінкою. Він не дає можливості зрозуміти, як працювала дитина, чи доклададала вона зусиль, зрозуміти якість і швидкість її прогресу. Для здійснення формувального оцінювання робоча група МОН розробила Свідоцтво досягнень учня. Воно потрібне для того, щоб дати батькам і учням зрозумілий та стукруторований зворотний зв’язок про те, що відбувалося протягом навчального року чи семестру. У першій частині свідоцтва вчитель оцінюватиме так звані соціальні і робочі компетентності. Наприклад, чи дитина була активною на уроці, чи ставила запитання про щось нове і незрозуміле, чи виявляла самостійність у роботі, чи була доброзичливою до інших і вирішувала конфлікти мирним шляхом.

Номер слайду 8

Свідоцтво успішності здобувача освіти. У другій частині компетентності оцінюються попредметно. Проте навчальні досягнення сформульовано, виходячи не з кількості помилок чи негативної оцінки досягнень учня, а виходячи з його моделей поведінки і процесу навчання. Наприклад, “Цікавиться темами, що вивчаються, виявляє допитливість до навколишнього світу” (Я досліджую світ), “Дотримується правил спілкування: привітання, прощання, подяка, прохання, запитання” (Українська мова), “Орієнтується у просторі, пояснює розташування предметів” (Математика), “Пропонує і втілює власні творчі ідеї” (Технології), “Висловлює своє ставлення до мистецьких творів” (Мистецтво), “Дотримується встановлених умов та правил гри”(Фізкультура), “Продукує короткі фрази про себе, надаючи базову персональну інформацію (ім’я, адреса, родина)” (Іншомовна освіта). Як бачимо, у цьому списку немає варіанту на кшталт “низький рівень”.

Номер слайду 9

Міністерство освіти і науки України запровадило свідоцтво досягнень для учнів 1 класів. Про це йдеться у наказі №924 від 20 серпня 2018року. Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання Це надзвичайно важливий крок, який має змінити культуру ставлення до оцінювання в школі загалом.

Номер слайду 10

формувальне оцінювання : Обидва: Підсумкове оцінювання: Оцінює процес. Вимагають критеріїв. Застосовують засоби вимірюванняЄ доказовими. Оцінює результат. Завжди є позитивним. Виносить оціночне судженняІндивідуалізоване. Застосовується відповідно до стандартівЄ ціннісним. Дає зворотний зв’язок. Показує недоліки

Номер слайду 11

Формувальне оцінювання здійснюється під час навчального процесу, підсумкове – по його завершенні. Формувальне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Перевіряє, як триває навчання. Перевіряє, що було вивчено. Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення. Оціночне: вимірює досягнення певного рівняІдентифікує недоліки і покращує навчання. Судить про якість. Здійснюється під час навчального процесу. Відбувається в кінці навчального процесу. Допомагає учням вчитися один в одного. Змушує учнів конкурувати між собою

Номер слайду 12

Робота вчителя в початковій школі – розкрити потенціал кожної дитини, а не перевірити її на відповідність певному стандарту. Формувальне оцінювання не повинно містити частки НЕ…Формувальне оцінювання діагностує сфери, які потребують покращення, і допомагає покращити їх. Влучну аналогію навів експерт з оцінювання Пол Блек: коли кухар готує суп і куштує його, – це формувальне оцінювання. Коли страву пробує клієнт – це підсумкове оцінювання. Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Батькам мають додавати обов’язково словесну характеристику – написану самим вчителем чи складену із запропонованих варіантів. Жодних негативних суджень чи критики Формувальне оцінювання оцінює не результат, а процес

Номер слайду 13

В Україні має змінитися ставлення до поняття “оцінювання” і як швидко це відбудеться – залежить від вчителів. Коли говорять, що оцінювання в першому класі не буде, мають на увазі, що не буде традиційного для України оцінювання як вироку – з цифрою чи одним словом, які зовсім не передають суть того, що відбувалося з дитиною протягом року в школі. Нове формувальне оцінювання вимагатиме і нового сприйняття з боку батьків: їм не варто згадувати свій досвід в школі (як вчителька чи їхні батьки дорікали поганими оцінками), не ставати в захисну позицію відносно вчителя і не нападати на дитину, якщо вона не досягла очікуваних ними результатів. Батькам також доведеться вчитися сприймати оцінювання як відверту розповідь учителя про те, що відбувається з дитиною в школі, як ресурс для розвитку, як цінну інформацію, як запрошення до співпраці з метою розкрити найкращі якості маленької особистості. І це вимагає зміни культурних норм в цілому в суспільстві.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!Сподіваюсь, що ми з вами однаково розуміємо, де має бути кома, а ще краще тире, у фразі “оцінювати не можна цінувати”. ДЖЕРЕЛА:«Оцінювання в Новій українській школі: ресурс для розвитку замість вироку» Іванна Коберник, співзасновниця ГО “Смарт Освіта” і радниця міністра освіти і науки2. «Оцінювати не можна цінувати, або Що насправді робить дітей сильнішими» http://nus.org.ua/view/otsinyuvannya-v-novij-ukrayinskij-shkoli-resurs-dlya-rozvytku-zamist-vyroku/

pptx
Додав(-ла)
Оленич Алла
Додано
21 лютого
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку