ТВОРЧІ КАРТКИ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ШВИДКОЧИТАННЯ У ДИТИНИ З ООП

Про матеріал
Картки і прийоми роботи на уроках літературного читання з дітьми з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

ТВОРЧІ КАРТКИ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ШВИДКОЧИТАННЯ У ДИТИНИ З ООП

 У час непомірного зростання інформаційного потоку одним із засобів пізнання світу, за умов правильного психолого-педагогічного підходу, стає читання. Таке явище цілком закономірне, оскільки, за свідченням учених від 90 до 95 відсотків інформації ми одержуємо завдяки зоровому сприйманню. Процес швидкого і усвідомленого читання допомагає отримувати і засвоювати знання з різних навчальних дисциплін. Завдяки швидкочитанню дитина краще засвоює і сприймає інформацію. Численні дослідження доводять: якщо школяр читає вголос незнайому сторінку зі швидкістю 150 слів та більше, він, як правило, успішно навчається з переважної більшості предметів. Низька ж успішність призводить до негативних емоцій, які виникають як наслідки відставання в опануванні навчальних дисциплін, небажання ходити до школи, неврози.

 Кожен урок читання дитині з ООП я пропоную розпочинати із «Зарядки». Для цієї зарядки я використовую звичайні картки із буквами чи складами. Для учнів першого класу можна використовувати наступні картки із завданнями:

Ц

У

К

Е

В

А

П

О

О

Ф

Я

Р

У

Л

И

К

П

І

Д

Є

Ш

О

Ч

Е

Ї

Л

А

Т

Я

М

И

Х

М

Е

Ц

Я

Й

А

К

У

З

Є

Т

И

Б

Ю

Д

Я

В

У

Л

О

П

Є

Т

А

О

К

Я

Ц

У

С

Ю

М

 

1.Скіль разів повторюється буква? ( І називаємо букву, яку вам необхідно повторити, запам’ятати) . таке завдання можна використовувати при вивченні букв для закріплення матеріалу починаючи вже з перших уроків.

2.Прочитай букви парами. Спочатку читаємо зліва на право, потім справа наліво. Також можна пропонувати дітям читати букви парами згори вниз, та знизу вгору. За допомогою такої вправи ми вчимо дітей читати складами. Розташовані букви таким чином саме для того, щоб діти могли читати складами в усіх напрямках для того, щоб знати як можна більшу кількість складів, що полегшує в подальшому читання і сприймання незнайомого тексту.

3.Також можна запропонувати дітям пошук букви. Наприклад, знайди букву «О», біля якої зліва буква «Л», знайди букву «Й», яку оточують дві букви «Я» одна зверху, одна зліва, і т.д. За допомогою такого завдання діти не тільки краще запам’ятовують вивчені букви, але і вчаться орієнтуватися в елементарних поняттях «ліво», «право», «вгору», «вниз».

Будь яке з цих завдань ми можемо використовувати на уроках читання у першому семестрі першого класу. Далі такі завдання будуть дітям нецікаві. Саме тому у другому семестрі першого класу та на початку другого класу я пропоную дітям наступні картки із завданнями:

МИ

НА

ЛО

ЛІ

ТО

ЯС

НЕ

ЧУ

ДО

ВІ

МИ

ДІ

ТИ

 

МИ

ЛЮ

БИ

МО

МА

МУ

 

ТА

КІ

МИ

ЛІ

МА

ЛЮ

КИ

 

У картці, яку ми бачимо перед собою, за допомогою складів написані речення:

-Минало літо ясне.

-Чудові ми діти.

-Ми любимо маму.

-Такі милі малюки.

Але слід відзначити, що у першому класі краще брати склади, які мають лише дві букви. Діти, які вже гарно читають, будуть з легкістю виконувати таке завдання, а діти які ще читають не зовсім добре, завдяки таким вправам на кожному уроці покращать свою техніку читання.

Спочатку ми пропонуємо дітям прочитати лише склади. Робити це потрібно повільно. Діти один за одним починають читати подані у картці склади. Після того, як діти прочитали всі склади повільно, запропонувати це зробити швидше, використовуючи читання ланцюжком. Читаючи зі швидкістю, діти обов’язково звернуть увагу на те, що вони читають не просто склади, а цілі речення, що робить даний процес цікавішим для учнів.

У другому класі ми можемо використовувати наступні картки:

МИ

БУ

ВУ

ВА

ЛИ

ЧО

ВЕН

МИ

СПІ

ВА

Є

МО

ПІС

НІ

ГАР

НО

МИ

ДО

ПО

МОГ

ЛИ

МИ

ВИ

ХО

ВА

НІ

ДІ

ТИ

 

-Ми будували човен.

-Ми співаємо пісні.

-Гарно ми допомогли.

-Ми виховані діти.

У таких картках ми вже зустрічаємо склади з однією буквою, двома, трьома і навіть більше. Але якщо у першому класі ми читали окремо склади, а потім вже з них утворювали з ними слова і речення, то у другому класі ми привчаємо дітей на картках одразу читати цілими словами, не зважаючи на те, що вони записані складами.

Але такі картки ми можемо використовувати у першому-другому класі. Учням третього класу такі завдання менш цікаві, тому для учнів третього класу я пропоную інші картки:

МИ

РО

ЗУМ

НІ

ДІ

РО

ЗУМ

НО

І

ТИ

ЗУМ

НІ

ГАР

ВЧИ

І

НІ

ГА

ЖЕ

ДУ

СЯ

ДІ

ТИ

І

ВЧИ

МО

Ми розумні діти і вчимося дуже гарно.

НАМ

ПОТ

РІБ

НО

БЕ

ПОТ

РІБ

НО

ТИ

РЕГ

РІБ

НО

НУ

РІД

ТИ

НО

РО

ПРИ

НУ

ПРИ

БЕ

ДУ

РО

ПРИ

РО

Нам потрібно берегти рідну природу.

СЬО

ГОД

НІ

МИ

Є

ГОД

НІ

МИ

БУ

ДЕ

НІ

РА

ТА

ЧІСТЬ

МО

КА

СА

ЧІСТЬ

ТВОР

ВИВ

ЧЕН

ШЕВ

ТВО

ТИ

ЧА

Сьогодні ми будемо вивчати творчість Тараса Шевченка.

Такі картки слід використовувати у третьому і четвертому класах. Я пропоную дітям з ООП завдання, прочитати те чи інше речення. Наприклад, «Діти, знайдіть і прочитайте наступне речення: «Нам потрібно берегти рідну природу». При цьому склади дітям ми не виділяємо. Як бачимо у дітей з’являється одразу декілька варіантів напрямку читання (як ми можемо спостерігати у випадку з другою карткою), але правильний лише один, в якому вони зможуть прочитати речення повністю.

За допомогою таких вправ ми можемо запропонувати дітям відгадати тему уроку ( як це показано у третій картці). Такі завдання на початку уроку дають змогу налаштувати дітей на урок читання, зацікавити їх, а в системі подані картки допомагають покращити навичку читання переважної кількості дітей у класі. З їх допомогою більшість дітей починають читати зі швидкістю вище норми.

 

doc
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку