Вибрала деякі завдання з дидактичних ігор та ігрових вправ, які, на ою думку, не потребують вчителюзаздалегідь готуватися. Ці вправи допоможуть використовувати резервний час на уроці, для перевірки знань (усно) чи закріплення/розуміння вивченої теми.
Творчі завдання без підготовки…
Дидакттичні ігри та ігрові вправи
«Знайди потрібне слово»
Дитині пропонується слово – назва якої-небудь речі (наприклад, лион) і пропонується низка слів-означень:
- синій, червоний, жовтий, білий;
- солодкий, кислий, гіркий, солоний;
- овальний, трикутний, круглий, квадратний;
- шкідливий, корисний, вітамінний і т.д.
Дитина повинна знайти серед слів потрібне, яке відповідає на питання який? (жовтий, кислий, овальний, вітамінний, корисний).
«Скажи навпаки»
Дитині пропонується слова, до яких треба дібрати слова-антоніми:
далеко – бдизько;
(товстий, світлий, радісний іт.ін.).
«Добери риму до слова»
Осінь – просінь, сонечко – віконечко, харинка – стежинка, гілка – білка і т.д..
«Буває – не буває»
Вчитель проовляє речення, діти слідкують за змістом. Якщо речення містить реальну подію, діти підніають зелену картку, якщо ні – червону. Пояснюють, чому не буває, і як правильно сказати. Наприклад:
- Йде сніг і діти купаються в річці.
- Лисичка лізе на дерево.
- Колобок біжить.
- Риби летять у вирій.
- Кіт боїться ишки.
- Вранці дітки лягають спати.
«Утвори інше слово»
Вчитель називає слово, пропонує утворити на його основі інші слова. Наприклад: сніг ( сніговий, сніжинка, сніжний, засніжений, снігуронька, сніговик і т.д.).
«Закінчи чистомовку»
Ра, ра, ра, - на вулиці …. (гра).
Ру, ру, ру – м*яча не … ( беру).