Творчі завдання для розвитку мовлення

Про матеріал
Творчі завдання для розвитку мовлення допоможуть учням практично засвоїти та закріпити програмовий матеріал з української мови.
Перегляд файлу

        Творчі завдання на розвиток мовлення

«Клубочок»

Учень повинен поширити  речення.

Жайворонок літає.

Жайворонок літає в …….  .

Жайворонок літає ……  в  ………  .

Жайворонок літає ……  в  …….   ……..  .

…….  жайворонок літає  …….  в  ……  …….  .

«Склади речення»

Учні складають речення за опорними словами.

Шпак, прилетить, шпаківня, проспівають.

Незабаром шпак прилетить до своєї шпаківні і проспіває весняну пісню.

Пиріжки, бабуся, онуки, спекла.

Бабуся Галина спекла смачні пиріжки і пригостила своїх онуків.

«Запитай»

Учням потрібно поставити якомога більше запитань до кожного речення. Потім записати речення, яке продовжувало б зміст попереднього.

З трави виглядають червоні маки.

Що виглядає з трави?

Що роблять маки в траві?

Звідки виглядають червоні маки?

Які маки виглядають з трави?

З трави виглядають червоні маки. Палають вони під променями сонця, немов полум’я охопило степ.

«Продовжи прислів’я»

Учням потрібно продовжити прислів’я.

Бджола мала, а й та …..(працює).

Зробив діло – гуляй ……(сміло).

Менше обіцяй, - більше ….(працюй).

Шабля ранить голову, а слово …. (душу).

«Весела рима»

Учитель читає слова, а діти підбирають до нього риму.

Місток – чобіток, звірята – малята, Даша – каша…

«Опиши предмет»

Вчитель показує предмет, учні його описують певними ознаками (смак, матеріал, форма, розмір, дотик, колір)

Олівець – новий, потрібний, дерев’яний, синій, тонкий….твердий.

Яблуко – червоне, смачне, корисне, свіже, велике, домашнє…..

Склади речення з цим словам.

«Доповни речення»

Учням треба доповнити речення за питанням в дужках.

Сашко (що робить?)…..задачу.  (Читає, розв’язує,  складає)

Діти прочитали (що ?)  ……. у  бібліотеці. (Книжки,журнали, казки, прислів’я)

(Яка ?) ….. лисиця залізла до курника. (Голодна, стара, руда, брудна,хитра)

(Хто ?) ……буде малювати (що ?)…. (чим ?).  (Хлопчик буде малювати машину олівцем. Дядько Петро буде малювати картину фарбами)

«Текст навпаки»

Учні складають текст, використовуючи слова-антоніми

Прийшла зима. На вулиці холодно. Андрійко одягнув теплий одяг і пішов грати у хокей. Але на вулиці дітей не було. Йому стало сумно.

Закінчується літо. Але на вулиці спекотно. Андрійко зняв верхній одяг і побіг купатися на річку. На пляжі було багато дорослих та дітей. Йому стало весело.

«Поясни»

Учні читають пари речень, та обирають правильне тлумачення цих слів.

Забута в лісі варта спричинила велику пожежу.

Пожежна варта зробила все, щоб зупинити вогнище.

вогнище, полум’я.

охорона, сторожа.

Цуцик дзявкає на кожного перехожого. У кишені дзвякали монети.

пискливо гавкати

видавати короткі дзвінку звуки.

«Хто,що робить ?»

Вчитель називає дію, а учні повинні назвати предмети, які виконують цю дію.

Пливе – спортсмен, качка, риба, човен, кит, пароплав.

Хвилюється –

Летить –

Росте –

Спить –

«Склади розповідь»

Учні  складають  розповідь,  доповнюючи речення.

«Якби я був твариною, то я б був …… 

«Якби я був рослиною, я б був …… 

«Розповідь хворого зуба»,

«Розповідь краплинки»

«Казка»

Учні складають свій фінал твору, змінюють сюжет твору, наділять героя іншими якостями, вводять нових героїв у твір, змінюють місце дії, переносять героїв твору у нові обставини, складають колаж із казок, малюють комікси до твору, пишуть казку про власні пригоди з участю відомих казкових героїв, пишуть сценарії фільму за мотивами улюблених казок.

«Салат із казок»

Поєднати в одній казці різні казки та придумати  спільні історії

«Казки навиворіт»

Характери героїв відомої казки змінюються на протилежні

 «Додавання у казку чарівних предметів»

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку