Творчі завдання до тексту Юлії Смаль "Кольорова хімія. Таємниці хіміка - криміналіста" хрестоматія 3, 4 клас

Про матеріал
Пропоную творчі завдання до сучасної української дитячої літератури ( хрестоматія в 3, 4 класах) Лексико – орфографічні вправи Творчі завдання Мовні ігри Розвиток мовлення Словникові слова
Перегляд файлу

Кольорова хімія.

Таємниці хіміка - криміналіста

1.Встав пропущені букви.

Мал...н...ку,    с...ст...ма,    вч...ні,    зв...кли,    доп...тл...в...х,    л...стя,    з...л...не,    пр...дм...та,    зал...ж...ть,    ц...гл...нок,    навч...л...ся,    п...сати,    гл...ною,    вп...рше,    мат...мат...ці,    підм...т,    пр...судок,    в...яв...ли,    л...шала,    м...тал...в...м,    бл...ском,    л...гко,    ст...рався,    знайд...н...й,    мін...рал,    св...нцю,    нап...вно,    в...гадали,    кор...стуват...ся,    б...зцін...им,    ст...ржнів,    д...р...в...яні,    од...ж...нки,    знам...н...тому,    шв...д...ьк...й,    род...ч...м,    ч...с...к...й,    в...падково,    пом...л...н...м,    тр...вкіш...й,    кр...хк...й,    ро...плавл...н...й,    ...кл...юван...я,    п...р...творяться,    в...д...ш,    н...п...р...рвною,    бл...скуч...й,    апт...кар,    в...наход...ли,    слав...тні,    ж...воп...сці,    ро...з...рн...ся,    нас...ч...ного,    ...б...р...гти,    дот...п...р,    д...т...кт...вам,    ро...л...того,    ч...р...в...к,    крас...в...ми,    поп...р...дні,    м...д...ц...ни.

 

2. Склади три питання до тексту.

1. Чому ______________________________________________________________________ ?

2. Коли  ______________________________________________________________________ ?

3. Чим  _______________________________________________________________________ ?

 

3. Попрацюй у команді. Утвори іменник з прикметника. Познач суфікс у кожному прикметнику. Погрупуй та зафарбуй прикметники з однаковими суфіксами. 

 

прикметник

іменник

прикметник

іменник

шоколадний

 

каштановий

 

вишневий

 

кукурудзяний

 

абрикосовий

 

баклажановий

 

спаржевий

 

лимонний

 

бузковий

 

помаранчевий

 

гірчичний

 

морквяний

 

оливковий

 

грушевий

 

малиновий

 

персиковий

 

барвінковий

 

сливовий

 

шафрановий

 

пшеничний

 

 

4. Знайди у реченнях підмет і присудок. Підкресли.

Люди створили чорнила.

Вони варили чорнила з різних плодів.

Люди писали глиною. 

На різних поверхнях речовина лишала чорний слід.

Слід легко стирався.

Хіміки дослідили мінерал.

Вони вивчили його здатність до малювання.

Детективи дізнаються важливі деталі.

Чеський виробник випадково виявив властивості білої глини.

Швейцарський природознавець задокументував першу згадку про дерев'яний олівець.

Середньовічні аптекарі винаходили й вивчали нові речовини та суміші.

5. Визнач, які речення істинні, а які – хибні.

Відкрию тобі одну велику таємницю.                                                       ТАК    НІ

Ми з тобою відмовимося від того, до чого звикли.                              ТАК    НІ

Не існує єдиної теорії кольору.                                                                   ТАК    НІ

Як думаєш, із чого б ми виготовляли кольорові олівці та фарби ?   ТАК    НІ

Це природні органічні барвники.                                                               ТАК    НІ

Інші елементи теж відомі людству з давніх – давен.                             ТАК    НІ

Та не лише для художників важлива кольорова хімія.                         ТАК    НІ

Цей розділ хімії називається «Обов'язковий аналіз».                           ТАК    НІ

 

6. Утвори споріднені слова. Познач корінь.

 

іменник

прикметник

прислівник

дієслово

 

захоплива

 

 

 

зелене

 

 

 

7. Попрацюй у команді з текстом. Згадай префікси і прийменники.

Запиши розкриваючи дужки.

(Від)крию, (від)штовхнемося, (від)того, (від)бивати, (від)електронів, (від)удару, (від)тоді, (від)різняються, (від)простих, (на)справді, (на)глині, (на)математиці, (на)певно, (на)різають, (на)стержні, (за)лежить, (за)фарбовування, (за)принципом, (за)складом, (з)найдений, (з)чим, (з)графітом, (з)гадай, (з)берегти, (до)бували, (до)слідили, (до)малювання, (до)свинцю, (до)речі, (про)мінерали, (про)те, (про)пускають, (про)це, (по)тому, (по)меленого, (по)аркуші, (по)трапив, (по)ходить, (по)дія, (роз)квіту, (роз)зирнися, (в)поле, (в)міючи, (без)хімії.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 8.Знайди та запиши речення, у якому заховалося слово із картинки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

9. Познач символом  V  ті вміння, які допомогли тобі впоратися

із завданнями.                                                                                                Покажи свій настрій коли

       Формулювати запитання                                                                          виконаєш усі завдання

       Збирати інформацію

       Оформлювати зібрану інформацію

       Зосереджуватися на роботі

       У разі потреби попросити про допомогу

       Я вмію працювати у команді

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Матеріали для друку
НУШ
Інкл
Додано
2 серпня 2023
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку