Творчі завдання з української мови.

Про матеріал
Запропоновані навчальні вправи, при виконані яких учні творчо працюють над усіма компонентами та форми, висловлюються з урахуванням обставин мовної комунікації, найближче підводять школярів до самостійної мовної творчості, формують навички ефективного використання мови в реальних умовах життя.
Перегляд файлу

                   Творчі завдання

1. Складіть і запишіть речення, у яких би подане слово малий означало:

а) невеличкий за розміром, невисокий

б) нечисленний, невеликий сумою

в) малолітній

2. Використовуючи іменники, що означають імена людей, створіть власне висловлювання на одну з тем:

«Видатні українки», «Що означає моє ім’я?», «Мої улюблені імена».

3. Виявіть позитивні й негативні сторони одного і того ж явища.

                                       Пішов дощ

Виберіть двох учнів з класу: оптиміста і песиміста. Один називає позитивні явища, другий негативні.

О.: Можна скупатися.

П.: Можна захворіти.

О.: …

П.: …

4. На основі знань з теорії літератури напишіть твір-перевтілення «Я – будинок» або «Роздуми цеглинки».

5. Від слів зима, весна, літо, осінь утворіть прислівники.

6. Напишіть невеликий за обсягом твір-опис із використанням порівнянь. Оберіть для цього одну з тем:

«Мої друзі – кішка й собака», «Береза й дуб», «Сосна та ялина», «Глобус і карта»

Які сполучники доведеться використовувати у творі? Чому?

7. Напишіть до шкільної газети статтю «Випадок зі шкільного життя», використовуючи такі фразеологізми: без п’яти хвилин; пекти раків; п’яте колесо до воза; ловити гав; працювати до сьомого поту»

8. Уявіть, що ви – абориген далекої планети, де вся інформація закладається у комп’ютери, - потрапили на Землю і, звісно, уперше побачили газету. Зробіть опис місцевої газети.

9. Уявіть свою розмову з подругою чи другом. Переконайте її (його), що вам терміново потрібен пісенник. Запишіть діалог у зошит. Дайте заголовок.

10. Доберіть до поданих висловів подібні за змістом поетичні паралелі.

Наприклад: падає листя – кружляє в танці листопад.

Шелестить листя; заходить сонце; іде дощ; з’явилася зоря.

11. Напишіть твір на тему «Світ мого комп’ютера», вживаючи міжстильову й наукову лексику.

12.  Підготуйте повідомлення про походження слів, пов’язаних із певною темою, обраною на власний розсуд:

а) школа (зошит, портфель, олівець тощо);

б) мистецтво (пейзаж, натюрморт, портрет);

в) театр (антракт, прем’єра, декорація та ін.).

13. Із фразеологічного словника випишіть шість фразеологізмів, у яких засуджуються негативні риси людей. Напишіть міркування про одну з них.

14. Складіть невеличкий опис дубового гаю, у якому ростуть поряд дубочок, дубеня, дуб, дубисько, дубище.

Дайте назву своїй розповіді.

15. Після вивчення службових частин мови проведіть мовний конкурс «Чому це ти самостійний, а я службова?»

docx
Додано
6 грудня 2023
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку