Творчість Ліни Костенко

Про матеріал
У презентації подано цікаві факти про Ліну Костенко, поезії, робота з творами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Творчість Ліни Костенко

Номер слайду 2

Ліна Костенко народилася в невеличкому містечку Ржищів, на Київщині, в сім’ї вчителів. За першою освітою вона педагог, згодом закінчила ще літературний інститут. Заголовок презентации‹#›

Номер слайду 3

Дитинство майбутньої поетеси не було безхмарним. Коли їй виповнилося 11 років, розпочалася Друга світова війна. Тема війни буде неодноразово згадуватися у її віршах.

Номер слайду 4

У дитинстві хотіла стати льотчицею. Перший дитячий політ здійснила з горища, відкинувши драбину. Впала, сильно забилася, але не плакала і не скаржилася. З малих літ була терплячою, загартовувала свій характер і силу волі.‹#›

Номер слайду 5

У 15 років вона вже читала французьких просвітників - Дідро, Гельвеція та античних філософів - Платона, Аристотеля … Закінчила школу з медаллю. Перші вірші Ліна Костенко опублікувала в 16 років.

Номер слайду 6

F Батька Ліни, Василя Костенка, який знав 12 мов, у 1936-му засудили на 10 років концтаборів. Дівчина отримала тавро дочки «ворога народу». Здавалося б всі дороги перед нею тепер закриті. Але Ліна Костенко мала батьковий характер і впевнено йшла до своїх цілей, долаючи труднощі. Заголовок презентации‹#›

Номер слайду 7

Усі трагедії та катаклізми, які ставалися в Україні вона сміливо зображувала у своїх віршах. ‹#›

Номер слайду 8

Творчість Ліни Костенко‹#›

Номер слайду 9

‹#› Ліна Костенко присвятила багато віршів природі рідного краю. Поетеса звертала увагу на поетичну народну творчість, милувалася споглядаючи природні явища та життя тварин.

Номер слайду 10

Почнемо своє знайомство з творами Ліни Костенко зі збірки «Бузиновий цар» - вірш «Дощ полив».‹#›

Номер слайду 11

‹#›Прослухайте віршhttps://youtu.be/5 Em. N8 Y94_r0?si=7 Ls. Flw478yt. GPz15

Номер слайду 12

Робота над змістом. Яким ви уявляєте день після дощу? Чому поетеса називає після дощу людей новими?Які рослини у вірші зображуються живими? З чим порівнюється сад і чому? Чому поетеса порівняла череду корів з розсипаною квасолею?‹#›

Номер слайду 13

Прокачай свої асоціації та почуття. Які асоціації у вас викликає дощ?Які почуття вас переповнюють, коли ви дивитеся на дощ, який іде за вікном?Що ви відчуваєте, коли йдете по вулиці під час дощу?Чим пахне дощ?‹#›

Номер слайду 14

Що означає у вірші вираз «полив’яний день»? Блискучий, як полива — покриття на керамічних горщиках; водночас слово «полив’яний» співзвучне зі словом «политий», тобто омитий дощем. Полив’яний — покритий поливою, особливою речовиною, якою покривають керамічні вироби; у вірші це слово вжите в переносному значенні: блискучий, гладенький.‹#›

Номер слайду 15

Тема вірша – опис природи після дощу.Ідея вірша – захоплення змінами в природі після дощу, дощ – життєдайна сила. ‹#›

Номер слайду 16

Засоби художньої виразностіМетафори – «дощ полив», «струшується сад», «квасолька доганяє». Епітети – «порожній шлях», «мокрі ниви», «день поливяний», «дідок старесенький, кропив’яний». Порівняння – «струшується сад, як парасолька», «люди, як нові».‹#›

Номер слайду 17

Прочитайте вірш Ліни Костенко «Кольорові миші»‹#›Давно,іще в шістсот якомусь році,ну, цебто більш як три віки тому,коли носили шпаги ще при боціі розважали стратами юрму,коли відьом палили при народі,коли наук не знали ще ладом, —кажу, давно, кажу, у Вишгородіпідсудна Анна стала пред судом. Було тій Анні, може, десять рочків,Її привів розлючений сусід. Багряне листя, кілька тих листочків,останнє листя із кленових вітбуло на стіл покладене, як доказ,і шаруділо тихо на сукні..

Номер слайду 18

- Коли і де відбуваються події у вірші?- Які розваги були у той час? - Що авторка говорить про рівень знаньлюдей?‹#›

Номер слайду 19

‹#›Осіннє сонце, яблуко-недоквас,стояло в голих кленах у вікні.І той сусід сказав тоді у тиші:— Панове судді! Я її привів. Вона робила... кольорові мишіз оцих ось жовтих і сухих листків. Ото складе листочок до листочка,два рази хукне — так і побіжать. У мене діти, в мене син і дочки,у них цяцьки так жужмом і лежать. Вони були нормальні і здорові,а ця чаклунка збила їх з пуття.

Номер слайду 20

- Яка пора року описується у вірші?- У чому звинувачували Анну?- Чим вона нашкодила сусідським дітям?‹#›

Номер слайду 21

‹#›Вночі їм сняться миші кольорові. Од тих мишей немає нам життя!Тоді суддя в судейській чорній мантіїсказав:— Життя — це справа без гарантії. Чаклунок ми караєм по закону. Перехрестіться, пане, на ікону. Скажіть суду: вона із димарявночі літала чи згасила зірку?Чи вам ті миші згризли сухаря,а чи прогризли у підлозі нірку?

Номер слайду 22

- Як змінилися діти сусіда?- Дайте характеристику чоловіка, який привів Анну до суду.- Чи справедливим був суддя? Доведіть прикладами з тексту.‹#›

Номер слайду 23

Сусід сказав, що миші ті якразтакої шкоди не чинили зроду,що в господарстві наче все гаразд,а йдеться швидше про моральну шкоду.‹#›

Номер слайду 24

- Чому вірш названо «Кольорові миші»?- У чому, на вашу думку, оригінальність вірша?‹#›

Номер слайду 25

Паспорт твору Автор – Ліна Костенко. Назва вірша – «Кольорові миші»Жанр – філософська лірика. Збірка – «Давно»Тема – зображення часів, коли людей страчували за чаклування, звинувачення дівчинки в тому, що вона робила мишей з осіннього листя.Ідея – засудження тих, хто за творчість переслідує людину, звинувачує, закликає до покарання.‹#›

Номер слайду 26

Рефлексія Я дізнався…Я здивований…Я буду робити так…‹#›

Номер слайду 27

Дякую за увагу!

pptx
Додано
17 березня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку