Творчий портрет майстра виробничого навчання

Про матеріал
Професійне навчання – процес передачі професіоналізму. Швидкі темпи розвитку суспільства, його демократизація, структурні зміни в економіці, зміна ціннісних орієнтирів вимагають такої організації професійного навчання молоді, що б сприяла творчій реалізації, ефективній соціалізації та адаптації до вимог ринку праці.
Перегляд файлу

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

 

«Професійне навчання – процес передачі професіоналізму»

 

ЧЕРНІГІВ, 2022


Петрушевець Віктор Семенович

Майстер виробничого навчання

 

Категорія: 14 тарифний розряд.

Робітнича кваліфікація:

Колійний майстер – 5 розряд;

Провідник пасажирського вагону;

Електрозварник ручного зварювання – 4 розряд.

Нагороди:

  • Почесна грамота Міністерства освіти і науки України, 1998 рік.
  • Нагрудний знак «Відмінник освіти», 2016 рік.
  • грамота Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту за сумлінну працю, вагомий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління та з нагоди 85-річчя з Дня заснування ліцею, 2007 р.,  
  • грамота в зв’язку з 80-річчям Чернігівського ПТУ№5 за сумлінну працю, особистий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління, 2002рік.

Педагогічний стаж: 40 років.

Методична проблема, над якою працює:

«Професійне навчання – процес передачі


професіоналізму»

Актуальність:

Швидкі темпи розвитку суспільства, його демократизація, структурні зміни в економіці, зміна ціннісних орієнтирів вимагають такої організації професійного навчання молоді, яка б сприяла творчій реалізації, ефективній соціалізації та адаптації до вимог ринку праці, Укрзалізниці – направила Віктора Семеновича  працювати над темою: «Професійне навчання – процес передачі професіоналізму». Професійна освіта, зокрема  залізничні професії, повинна служити сучасному суспільству. Сучасні структурні і змістовні перетворення у професійній освіті спрямовані насамперед на забезпечення умов творчої праці монтерів колії. У професійній освіті, спостерігається зміна пріоритетів. У освітньому процесі, зокрема перехід від предметно-зорієнтованого навчання до навчання, орієнтованого на розвиток особистості майбутнього робітника, на формування у нього мотивації сфери до постійного вдосконалення у професії, творчого стилю мислення, комунікабельності, толерантності, відповідальності за розвиток високоякісного обслуговування у торгівлі. За цих умов професійне навчання організовується як процес передачі та придбання, виявлення та засвоєння учнями системи ціннісних орієнтирів закладених у професіоналізмі майстра виробничого навчання. Внаслідок цього, Віктор Семенович дійшов до  висновку, що потрібно мотивувати професіоналізм здобувачів освіти, а не тільки результати праці. Для цього потрібна сильна база теоретичних знань і міцна база для втілення цих знань на практиці. Суть роботи майстра виробничого навчання - в умінні допомогти застосувати наявні знання під час виконання практичної діяльності.  Саме допомогти, вказати правильний шлях, водночас простимулювавши розвиток пізнавальних здібностей.

   Виробниче навчання, в цілому, формує в учнів самодисципліну, уміння охопити, усвідомити весь трудовий процес: осмислювати цілі майбутньої роботи; визначити завдання та умови їх вирішення; створити схему, креслення, графік виконання роботи; готувати матеріали й інструменти, здійснювати самоконтроль, самооцінку якості виконання роботи.

Практичне застосування та результативність:

Майстер виробничого навчання Петрушевець В.С. – досвідчений фахівець, який знає свою справу та упродовж  багатьох років з повною віддачею сил формує інтелектуальний потенціал учнівської молоді. Важливою особливістю професійних педагогічних знань є їх комплексність, що потребує від майстра вміння синтезувати матеріал для успішного розв'язання педагогічних задач, аналізу педагогічних ситуацій, що зумовлюють необхідність осмислення психологічної сутності явищ, вибору засобів взаємодії. Розв'язання кожної педагогічної задачі актуалізує всю систему педагогічних знань майстра, які виявляються як єдине ціле. Талановитий, творчий, працелюбний, високопрофесійний педагог, має високу теоретичну, професійну та методичну підготовку, досконало володіє сучасними технологіями навчання.  

На уроках виробничого навчання учні послідовно опановують прийоми, найхарактерніші їх сполучення, оволодівають сучасними способами виконання робіт та високопродуктивними методами праці. Віктор Семенович вимогливий до своєї роботи, постійно удосконалює свої знання і майстерність. Заняття, які він проводить відрізняються чіткістю побудови, достовірністю і глибиною аналізу трудових прийомів, цікавими формами самостійної роботи, використанням нових технологій. На виробничому навчанні здобувачі освіти засвоюють певний обсяг знань та умінь, закріплюють їх під час виконання виробничих. Учні обов’язково демонструють придбані навички виконання робіт, що є свого роду випробовування учнів на "міцність", упевненість в тому, що вибрана професія - це те, "що треба", запорука того, що подальше навчання дасть позитивні результати.

    Велику увагу під час уроків виробничого навчання Віктор Семенович приділяє учням у розвитку уміння аналізувати помилки. Ефективність засвоєння знань, умінь і навичок краще забезпечує один фахівець, якщо він майстерно володіє своїм фахом, знає сучасні технологічні новинки та ще й володіє словом. Такий фахівець разом з учнями проходить всі етапи, що сприяють розвитку творчої індивідуальності учня, формуванню його творчого мислення та естетичних смаків. Ніколи не можна зупинятися на досягнутому, треба завжди підвищувати свій рівень знань теоретичний та практичний, духовний і моральний. "Серед усіх радощів, дарованих людині, одна чи не найсвітліша, - то втіха від сповна і добротно зробленої справи".

          Учні розкриваються, коли працюють руками, вважає Віктор Семенович. Під час навчання на виробництві учні набувають професійної самостійності, практичного досвіду, знайомляться з правилами поведінки і внутрішнього розпорядку на залізниці. Майстер попередньо знайомиться з технологічними процесами і добирає роботи, максимально наближені до тем програми. Навчання у складі  малих груп кваліфікованих робітників дозволяє досягнути найкращих результатів, оскільки учні швидко навчаються виконувати види робіт, поповнюють професійні знання і набувають виробничих навичок.

 

Високий професіоналізм і компетентність, глибокі знання, володіння вміннями й навичками на рівні останніх досягнень науково-технічного прогресу та інші загальнолюдські якості притаманні випускникам ліцею, конкурентоспроможним на ринку праці.

Випускники Віктора Семеновича працюють на залізниці начальниками дистанції колії, бригадирами колій, шляховими майстрами, монтерами колій,

 

Методист                Наталія Корж

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 січня 2023
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку