Творчий проєкт "Свічник в техніці макраме"

Про матеріал

Творчий проєкт допоможе вчителям організувати процес виготовлення обєкту проєктування "Свічник" для 5-6 класів, використовуючи технологію виготовлення виробів у техніці макраме та бісероплетіння.

Перегляд файлу

Творчий проєкт

 

Назва проєкту: Свічник в техніці макраме                                                                                                

Автор розробки: Шмиголь Олена Анатоліївна,

Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Черкаської міської ради Черкаської області

Клас, який виготовлятиме виріб: 6 клас

Кількість уроків на виконання: 10 годин

Матеріали, їх кількість та розміри:

 

Назва матеріалу

Кількість

Асортимент

Нитки для макраме

100 г

Картинки по запросу нитки макрамеКартинки по запросу нитки макраме

Банка скляна

1шт.

 

Картинки по запросу банки стеклянные

Бісер або бусіни

10 г

Картинки по запросу бусины фото

 

 

Повний перелік інструментів і обладнання: ножиці, лінійка, сантиметрова стрічка

 

Вимоги до виробу:

  • Функціональні

Свічник має багатофункціональне призначення, свічник є джерелом світла та створює романтичну та затишну атмосферу ввечері, а вдень може стати вазою для квітів або органайзером для домашніх дрібниць, конструкція і техніка виконання дуже проста і не вимагає великої кількості матеріалів та зусиль.

Якщо накидка макраме забрудниться її можна знімати  для прання або одягнути на іншу банку. Гарячий віск від свічки залишиться у банці та не пошкодить меблі.

  • Естетичні

Свічник повинен в першу чергу мати гарний естетичний вигляд, вузли макраме повинні бути виконані якісно, та відповідно до технології, нитки з яких виготовляють підсвічник-вазу повинні мати гармонійне кольорове рішення і стати невід'ємною частиною декору інтер'єру кімнати

Технології виготовлення: техноло­гія виготовлення виробів у техніці «макраме»

Додаткова технологія: технологія оздоблення виробів бісером

Загальна інформація про виріб:

Свічники відомі з давніх-давен, але зараз вони майже витіснені електричними, олійними чи гасовими лампами. Використання свічок згадується ще з біблійних часів, а до винаходу електрики вони вважалися головним альтернативним джерелом світла. Археологи знайшли глиняні свічники, які датуються 400 роком до нашої ери.

Свічники згадуються в оповіданнях про Мойсея, у Вавилоні, Стародавньому Римі, як предмети, необхідні в домашньому господарстві, в церковних установах, різних духовних і культурних ритуалах і церемоніях.

У виробництві свічників приділяли велику увагу естетиці та матеріалами виготовлення. Різні типи свічників виконувались з великої кількості видів матеріалів; таких як глина, кераміка, мідь, залізо, алюміній, бронза, срібло, золото, скло, дерево і т. д., а за формою розділені на низькі і високі підсвічники і підсвічники для однієї або двох і більше свічок. Прикрашалися вони дорогоцінним камінням, скляними і дзеркальними включеннями, а також  іншими деталями, а все для того, щоб свічники могли ідеально підійти до будь-якого інтер'єру чи екстер'єру.

Свічники є ідеальною декоративною прикрасою будинку. Завдяки їх основній функції: створення романтичної та затишної атмосфери, вони присутні в різних інтер'єрах, таких як, місця відпочинку, ресторани, готелі і т. д. В оздоровчих комплексах та інших аналогічних центрах, ароматичні свічки разом з прекрасними свічниками використовуються для створення красивої і розслаблюючої обстановки пацієнтів та відпочиваючих.

План роботи над проектом:

 

Орієнтовне календарно-тематичне планування

 

Об’єкт проектної діяльності  Підсвічник-ваза в техніці макраме

Основна технологія: техноло­гія виготовлення виробів у техніці «макраме»

Додаткова технологія: технологія оздоблення виробів бісером

1-2

Макраме - як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Організація робочого місця.

П/р ІОП  Розрахунок необхідної кількості матеріалів.

Закріплення ниток. Види плоских вузлів правосторонній, лівосторонній та кваратний вузли

3-4

Визначення завдань з виконання проекту. Пошук моделей-аналогів виробів. Систематизація та аналіз інформації

П/р ІОП Створення ескізного малюнку виробу. Складання схеми плетіння виробу. Технологія плетіння квадратними вузлами.

5-6

Види репсових вузлів (горизонтальні, вертикальнві та діагональні). Умовні позначення на  схемах.

П/р ІОП Читання схем. Плетіння вертикальних, горизонтальних, діагональних брид. Плетіння нескладного виробу за схемою

7-8

Технологія виготовлення виробу.

П/р ІОП Плетіння нескладного виробу за схемою

9-10

Оздоблення виробу бісером. Оцінка якості виробу. Визначення орієнтовної вартості виробу.

П/р  Презентація виготовленого виробу та оцінювання виробів.

 

Зразки-аналоги:

 

Картинки по запросу подсвечник из банки в технике макрамеКартинки по запросу подсвечник из банки в технике макрамеКартинки по запросу творческий проект подсвечник из банки в технике макраме Картинки по запросу подсвечник в технике макраме

 

Додаткові творчі завдання:

Скласти схему для виробу використовуючи умовні позначення:

Назва плоских вузлів

Умовні позначення

Назви репсових вузлів

Умовні позначення

Правосторонній

 

 

Горизонтальний

Вертикальний ребристий вузлик

 

Лівосторонній

 

 

 

Вертикальний

Горизонтальний ребристий вузлик

 

Квадратний або подвійний

 

 

Діагональний

Діагональний ребристий вузлик

 

 

Креслення, ескіз або технічний рисунок об’єкту праці:

 

53e59cbd00bba509115ba4ef8c352f3d.jpg

 

 

 

                Ескіз             Схема

 

Інструкційно-технологічна картка послідовності виготовлення

 

Свічник в техніці макраме

 

Зміст роботи

Матеріали, інструменти

Ескіз

1

Зніміть мірки:

- довжину банки 0,5л (Дб)=11

- окружність (Об)=25

Лінійка, сантиметро-ва стрічка, банка

 

2

Розрахуйте довжину (Дн) та кількість(Nн) ниток Дн=(Дб×4…8)×2=11×4×2=88см

Відріжте нитки довжиною 88см. Одну нитку обмотайте навколо зверху і зав’яжіть на бант, потім навісьте поряд нитки замочком вгору або вниз.

Кількість ниток можна обрахувати за формулою Nн= Щг×Об

Лінійка, сантиметро-ва стрічка, ножиці

 

macrame-om-een-fles-4b

 

 

 

3

Починайте плести за схемою шахматкою з квадратних вузлів (число ниток повинне ділитись на 4) 5-6 рядів

Нитки, банка

 

Див. інстр. Карту№1,2

 

 

4

Виконайте горизонтальний репсовий вузол за інструкційною картою №3, для основи відріжте ще одну нитку довжиною 1,5см складіть вдвоє та закріпіть на одній з ниток замочком вниз (за рахунок подвоєння брида буде товщою та ви її не сплутаєте з робочими нитками)

Нитки, банка, ножиці

 

 

 

5

Кінці ниток оздобите бісером або бусінами

Нитки, банка, ножиці, бісер, бусіни, волосінь для протягування нитки крізь бусіни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роботи учнів

    

 

Інструкційна карта№1. Виконання подвійного плоского вузла (ППВ)

 

Послідовність виконання

Зображення

  1. Навісити дві нитки довжиною по 1 м.
  2. Виконати лівий плоский вузол (рис. 6, а).
  3. Виконати правий плоский вузол (рис. 7, б, в).
  4. Зав’язані один за одним подвійні плоскі вузли утворюють плоский шнур (рис.7).

 

Самоконтроль: ознака закінченого подвійного вузла – вертикальна перекладина зліва (рис.6,г).

 

 

 

 

  

 

Інструкційна карта№2. Варіанти використання плоских вузлів.

 

Послідовність виконання

Зображення

 

Виконання сітки "шахматка"

  1. Навісити на основу шість ниток довжиною по 1, 5 м.
  2. Сплести 3 ППВ – 1 ряд.
  3. Залишити дві нитки зліва. Сплести 2 ППВ – 2 ряд.
  4. Далі повторювати п.п. 2 - 3 (рис.10).

 

Самоконтроль: ряди "шахматки" розташовуються паралельно один одному, вузли затягнуті туго.

 

 

 

 

Інструкційна карта№3. Виконання репсового вузла та брид.

 

Послідовність виконання

Зображення

Виконання репсового вузла

  1. Навісити на основу 2 нитки довжиною по 1 м.
  2. Розташувати вузликову нитку 1 (крайню ліву) поверх робочих, закріпити шпилькою.
  3. По черзі (2, 3, 4) лівою рукою накинути робочі нитки на вузликову, утворюючи репсові вузли (рис. 12).
  4. Отримуємо діагональну бриду.
  5. Виконайте діагональну бриду в іншому напрямку (рис.13).

 

 

 

 

  1. Виконайте горизонтальну бриду (рис. 14).

 

 

 

 

  1. Додаткові завдання: виконайте фігурні бриди (рис. 15, 16).

 

 

 

Самоконтроль: бриди розташовані відповідно рисунку, вузли щільно прилягають один до одного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бузницька Ольга Миколаївна
    Захоплюючий проект! Вчитель - молодчина!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
211
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку