Творчий проєкт допоможе вчителям організувати процес виготовлення обєкту проєктування "Свічник" для 5-6 класів, використовуючи технологію виготовлення виробів у техніці макраме та бісероплетіння.
Творчий проєкт
Назва проєкту: Свічник в техніці макраме
Автор розробки: Шмиголь Олена Анатоліївна,
Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8
Черкаської міської ради Черкаської області
Клас, який виготовлятиме виріб: 6 клас
Кількість уроків на виконання: 10 годин
Матеріали, їх кількість та розміри:
Назва матеріалу |
Кількість |
Асортимент |
Нитки для макраме |
100 г |
|
Банка скляна |
1шт.
|
|
Бісер або бусіни |
10 г |
|
Повний перелік інструментів і обладнання: ножиці, лінійка, сантиметрова стрічка
Вимоги до виробу:
Свічник має багатофункціональне призначення, свічник є джерелом світла та створює романтичну та затишну атмосферу ввечері, а вдень може стати вазою для квітів або органайзером для домашніх дрібниць, конструкція і техніка виконання дуже проста і не вимагає великої кількості матеріалів та зусиль.
Якщо накидка макраме забрудниться її можна знімати для прання або одягнути на іншу банку. Гарячий віск від свічки залишиться у банці та не пошкодить меблі.
Свічник повинен в першу чергу мати гарний естетичний вигляд, вузли макраме повинні бути виконані якісно, та відповідно до технології, нитки з яких виготовляють підсвічник-вазу повинні мати гармонійне кольорове рішення і стати невід'ємною частиною декору інтер'єру кімнати
Технології виготовлення: технологія виготовлення виробів у техніці «макраме»
Додаткова технологія: технологія оздоблення виробів бісером
Загальна інформація про виріб:
Свічники відомі з давніх-давен, але зараз вони майже витіснені електричними, олійними чи гасовими лампами. Використання свічок згадується ще з біблійних часів, а до винаходу електрики вони вважалися головним альтернативним джерелом світла. Археологи знайшли глиняні свічники, які датуються 400 роком до нашої ери.
Свічники згадуються в оповіданнях про Мойсея, у Вавилоні, Стародавньому Римі, як предмети, необхідні в домашньому господарстві, в церковних установах, різних духовних і культурних ритуалах і церемоніях.
У виробництві свічників приділяли велику увагу естетиці та матеріалами виготовлення. Різні типи свічників виконувались з великої кількості видів матеріалів; таких як глина, кераміка, мідь, залізо, алюміній, бронза, срібло, золото, скло, дерево і т. д., а за формою розділені на низькі і високі підсвічники і підсвічники для однієї або двох і більше свічок. Прикрашалися вони дорогоцінним камінням, скляними і дзеркальними включеннями, а також іншими деталями, а все для того, щоб свічники могли ідеально підійти до будь-якого інтер'єру чи екстер'єру.
Свічники є ідеальною декоративною прикрасою будинку. Завдяки їх основній функції: створення романтичної та затишної атмосфери, вони присутні в різних інтер'єрах, таких як, місця відпочинку, ресторани, готелі і т. д. В оздоровчих комплексах та інших аналогічних центрах, ароматичні свічки разом з прекрасними свічниками використовуються для створення красивої і розслаблюючої обстановки пацієнтів та відпочиваючих.
План роботи над проектом:
Орієнтовне календарно-тематичне планування
Об’єкт проектної діяльності Підсвічник-ваза в техніці макраме Основна технологія: технологія виготовлення виробів у техніці «макраме» Додаткова технологія: технологія оздоблення виробів бісером |
|
1-2 |
Макраме - як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Організація робочого місця. П/р ІОП Розрахунок необхідної кількості матеріалів. Закріплення ниток. Види плоских вузлів правосторонній, лівосторонній та кваратний вузли |
3-4 |
Визначення завдань з виконання проекту. Пошук моделей-аналогів виробів. Систематизація та аналіз інформації П/р ІОП Створення ескізного малюнку виробу. Складання схеми плетіння виробу. Технологія плетіння квадратними вузлами. |
5-6 |
Види репсових вузлів (горизонтальні, вертикальнві та діагональні). Умовні позначення на схемах. П/р ІОП Читання схем. Плетіння вертикальних, горизонтальних, діагональних брид. Плетіння нескладного виробу за схемою |
7-8 |
Технологія виготовлення виробу. П/р ІОП Плетіння нескладного виробу за схемою |
9-10 |
Оздоблення виробу бісером. Оцінка якості виробу. Визначення орієнтовної вартості виробу. П/р Презентація виготовленого виробу та оцінювання виробів. |
Зразки-аналоги:
Додаткові творчі завдання:
Скласти схему для виробу використовуючи умовні позначення:
Назва плоских вузлів |
Умовні позначення |
Назви репсових вузлів |
Умовні позначення |
Правосторонній
|
|
Горизонтальний
|
|
Лівосторонній
|
|
Вертикальний
|
|
Квадратний або подвійний
|
|
Діагональний
|
|
Креслення, ескіз або технічний рисунок об’єкту праці:
Ескіз Схема
Інструкційно-технологічна картка послідовності виготовлення
Свічник в техніці макраме
№ |
Зміст роботи |
Матеріали, інструменти |
Ескіз |
1 |
Зніміть мірки: - довжину банки 0,5л (Дб)=11 - окружність (Об)=25 |
Лінійка, сантиметро-ва стрічка, банка |
|
2 |
Розрахуйте довжину (Дн) та кількість(Nн) ниток Дн=(Дб×4…8)×2=11×4×2=88см Відріжте нитки довжиною 88см. Одну нитку обмотайте навколо зверху і зав’яжіть на бант, потім навісьте поряд нитки замочком вгору або вниз. Кількість ниток можна обрахувати за формулою Nн= Щг×Об |
Лінійка, сантиметро-ва стрічка, ножиці |
|
3 |
Починайте плести за схемою шахматкою з квадратних вузлів (число ниток повинне ділитись на 4) 5-6 рядів |
Нитки, банка |
Див. інстр. Карту№1,2
|
4 |
Виконайте горизонтальний репсовий вузол за інструкційною картою №3, для основи відріжте ще одну нитку довжиною 1,5см складіть вдвоє та закріпіть на одній з ниток замочком вниз (за рахунок подвоєння брида буде товщою та ви її не сплутаєте з робочими нитками) |
Нитки, банка, ножиці |
|
5 |
Кінці ниток оздобите бісером або бусінами |
Нитки, банка, ножиці, бісер, бусіни, волосінь для протягування нитки крізь бусіни |
|
Роботи учнів
Інструкційна карта№1. Виконання подвійного плоского вузла (ППВ)
Послідовність виконання |
Зображення |
Самоконтроль: ознака закінченого подвійного вузла – вертикальна перекладина зліва (рис.6,г).
|
|
Інструкційна карта№2. Варіанти використання плоских вузлів.
Послідовність виконання |
Зображення |
Виконання сітки "шахматка"
Самоконтроль: ряди "шахматки" розташовуються паралельно один одному, вузли затягнуті туго.
|
|
Інструкційна карта№3. Виконання репсового вузла та брид.
Послідовність виконання |
Зображення |
Виконання репсового вузла
Самоконтроль: бриди розташовані відповідно рисунку, вузли щільно прилягають один до одного.
|
|