5 способів використання QR-кодів на уроках математики
Світ сучасної людини насичений мобільними пристроями. Все частіше смартфон в руках дитини стає руйнівником культури розумової праці, послаблює пам’ять, розсіює увагу, тобто негативно впливає на навчальний процес, оскільки розглядається дитиною як іграшка. Тому доцільно перетворити смартфон на помічника в отриманні знань.
Існує величезна кількість способів використання смартфона для посилення пізнавального інтересу учня. Один із способів це використання QR-кодів.
QR-код є досить популярним інструментом. З його допомогою можна миттєво вносити інформацію до свого телефону, переходити за web-посиланнями тощо.
QR-коди з’являються на сторінках навчальної літератури, шкільних підручниках.
QR-коди можна успішно використовувати і в процесі навчання математики. Їхнє використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу. За допомогою QR-кодів можна урізноманітнити уроки математики та організувати позакласну роботу.
Наведу 5 способів використання QR-кодів на уроках математики.
Картки із завданнями, на яких додаю QR-коди із відповідями і, наприклад, із кількістю балів за правильну відповідь. Учень випадковим чином вибирає завдання і отримує негайний зворотній зв'язок.
Робота із картками вже є звичною, але з допомогою QR - кодів, зацікавленість зростає.
Ефективно при закріпленні вивченого матеріалу та відпрацюванні навиків застосування формул, прийомів, алгоритмів.
Працюючи в групах, учні разом розв’язують задачі. Знайшовши відповідь, вони можуть негайно перевірити, чи правильно вони виконали завдання. Мої учні люблять такий підхід, часто дискутують розв’язуючи задачу. Вони також і ініціюють розмови зі мною, коли не розуміють, чому дана відповідь є правильною. Такий вид діяльності доцільно організовувати для вивчення нового матеріалу та поглиблення знань з теми.
Учні змагаються між собою, щоб відповісти на якомога більше запитань. Кожен отримує завдання. Вони використовують QR-код, щоб перевірити відповідь. Я додаю ще один QR-код, щоб надати випадкову кількість балів за кожне питання. Тоді діти змагаються, щоб побачити, хто може заробити найбільшу кількість балів, і вони дуже раді, коли вони відповідають на запитання і заробляють 100 балів! Чудово мотивує дітей до повторення та узагальнення вивченого, можна використовувати одні й ті самі завдання і на початку теми і в кінці.
У квесті зручно розташувати завдання у кабінеті математики, також можна і на коридорі на станціях із QR-кодами. Дайте учням маршрутний лист, а потім на кожній станції вони сканують QR-код, щоб отримати інше запитання, щоб пройти своїм маршрутом. Або, озброївшись листом відповідей, щоб записати свою роботу, студенти рухаються від станції до станції, кожен QR-код виявляє іншу задачу чи запитання.
На дошці намалювати квадрат із номерами завдань. Учні вибирають номер запитання і отримують відповідний QR-код, який містить завдання для виконання, а потім сканують QR-код, щоб побачити, що їм потрібно зробити. Коли вони закінчать це завдання, вони переходять до наступного завдання на дошці вибору. Таким чином маючи всього кілька завдань, можна організувати самостійну роботу учнів і знайдеться час для надання зворотного зв’язку.
Завдання QR-коду легко створити. Просто створіть QR-код однією з декількох безкоштовних програм зчитування QR-кодів (наприклад -QRStuff) та скопіюйте/вставте їх у документ. Учні можуть використовувати програму зчитування QR-кодів на планшеті чи на своєму телефоні.
Спробуйте, я впевнена, що вам і вашим учням сподобається!