У чому полягають права дитини?Етика 6 клас 10 урок. За підручником О. Данилевської
Номер слайду 2
2 Як ви розумієте поняття «права людини»? Чи поширюються ці права на дітей?Чому виникла потреба серед прав людини виокремити окремі права, що стосуються дітей?Скориставшись малюнком, наведіть приклади прав дитини. Якими ще малюнками можна доповнити стенд?
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Що таке права людини та якими є основні права? дитини. ПРАВА ЛЮДИНИ – це можливості ( свободи) та справедливі умови задоволення людиною своїх потреб. Сучасне розуміння прав людини втілено в Загальній декларації прав людини, ухваленій Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року. Перша стаття цього документа проголошує : «Усі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності і правах. Вони наділені розумом і совістю й повинні діяти один щодо іншого в дусі братерства». Проголошені права передбачають можливість для всіх людей розвивати і використовувати свої людські і моральні якості, інтелект, таланти
Номер слайду 5
Права людини, що захищаються міжнародними документами і законами нашої держави грунтуються на моральних нормах і цінностях:1. Справедливості2. Рівності3. Повазі до людської гідності
Номер слайду 6
Права людини в Україні закріплені в Конституції. В ООН було складено і проголошено Конвенцію прав дитини (1959) і ухвалено Конвенцію про права дитини (1989). Згідної неї дитиною вважається людина, що не досягла 18 річчя.
Номер слайду 7
ПРАВА ДИТИНИ - це певні спеціальні можливості, яких потребує дитина віком до 18 років для життя і досягнення зрілостіРаса. Матеріальний станстать. Стан здоров’ярелігіямованаціональність. Фізичні якості
Номер слайду 8
Як пов’язані права дитини та її обов’язки?8 Як пов’язані права дитини між собою? Якими правами можна доповнити схему? Чому немає прав без обов’язків? Наведіть приклади власних дій і вчинків, що свідчать про виконання ваших обов’язків
Номер слайду 9
Справою честі вважав обстоювання прав українського народу ІВАН ОГІЄНКО (1882-1972) – відомий мовознавець, дослідник історії української культури і церкви, професор, а згодом митрополит. Іван Огієнко працював міністром освіти в одному з українських урядів, відстоюючи право на освіту , що тоді було недосяжним для більшості українців. Провідною ідеєю, яку він намагався втілити в життя, була ідея національної школи, де б навчання відбувалося рідною мовою. Розуміючи, що право на освіту рідною мовою – це завдання держави, Іван Огієнко був переконаний, що це право накладає на громадян і певні обов’язки. Сутність цих обов’язків він виклав у книжці « Наука про рідномовні обов’язки». Настанови ці не втратили значення і сьогодні : Мова – це серце народу: гине мова – гине народ; Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ; Стан літературної мови – то ступінь культурного розвою народу. Що можуть робити діти, аби виконати обов’язок перед рідною мовою?
Номер слайду 10
. Поясніть вислів : «Твоє право закінчується там, де починається право твого сусіда» ПЕРЕВІРТЕ СВОЇ ЗНАННЯ:
Номер слайду 11
Номер слайду 12
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯСкладіть коротке повідомлення з відповідей на подані запитання : Перелічте свої обов’язки. Хто для вас їх визначив?Чи з’являються у вас із дорослішанням нові обов’язки? Наведіть приклади. Як ви ставитесь до своїх обов’язків?Як ви реагуєте, якщо хтось не дотримується своїх обов’язків?