Урок "Слухати і приймати слова правди"

Про матеріал
Урок з предметів духовно-морального спрямування. Мета уроку донести до учнів необхідність не тільки слухати Слово Боже, але і виконувати його, пояснити вплив слова правди на нашу поведінку; виховувати відповідальність за свої вчинки, розуміння наслідків свого вибору у житті; розвивати в учнів розуміння, уважність до Слова Божого як найвищої мудрості.
Перегляд файлу

 

 

 

План – конспект уроку

з основ християнської етики

у 6 класі

 

на тему : Слухати і приймати слова правди

 

 

Виконала :

Топій М.О.


       6 клас

 

 

Тема: Слухати і приймати слова правди

Навчальна мета: розглянути два важливі аспекти вміння слухати — у спілкуванні з Богом та з ближніми; виявити причини невміння слухати іншого та шляхи подолання цих причин; учити проявляти повагу до співрозмовника у бесіді.

Розвивальна мета: розвивати вміння висловлювати свою думку.

Виховна мета: виховувати уважність, стриманість, любов до Бога та ближнього

Біблійна основа: Мк. 12:30–31; Як. 1:19–25; Лк. 6:31.

Обладнання та матеріали: біблійні тексти, схема «Егоїзм та любов», аркуші для роботи в групах, підручник, «Пам’ятка», Біблія,свічка, образ Пресвятої Богородиці, вишитий рушник.

Тип уроку: комбінований

Методи і форми навчання: розповідь, пояснення, робота з підручником, робота з біблією, вступна бесіда, читання, робота в групах, ігровий прийом, фронтальна бесіда.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1) християнське привітання

2) спільна молитва

3) перевірка присутніх

4) перевірка готовності класу до уроку (чистота дошки , наявність крейди)

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1.                 Перевірка домашнього завдання
  2.                 Запитання до попереднього уроку:

-                     Що таке цінності? (це те ,що має духовну або матеріальну вартість для людини)

-                     Які бувають цінності? (матеріальні та духовні)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вступна бесіда

— Багато хто з нас знає, що існує поняття «мистецтво спілкування». На вашу думку, у чому полягає це мистецтво? (Відповіді учнів.)

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

На класній дошці написати число,класна робота , тему уроку та девіз уроку : «ХТО МАЄ ВУХА,ЩОБ СЛУХАТИ , - НЕХАЙ СЛУХАЄ». Оголосити мету уроку.

1.Ігровий прийом

Зачитати учням текст , учні повинні дуже уважно слухати й порахувати, скільки разів у цьому тексті повторюється слово «слухати» у різних його «формах».

Бог недарма дав людині два вуха та один рот — щоб вона більше слухала та менше говорила. Але, на жаль, для багатьох людей слухати когось — це складно. Адже слухати — це значить стримувати себе в бажанні висло­вити свою думку, стримувати себе у прагненні, щоб слу­хали тебе. Цікавий факт: дослідники помітили, що вміння слухати іншого — це якість, притаманна успішним людям, які досягають мети у своїй кар’єрі та в особистому житті. Також було помічено, що сім’ї, де рідше бувають сварки та непорозуміння, — це сім’ї, де люди слухають одне одно­го. Чи важливо вміти слухати іншого? Як ви гадаєте? Чи важко слухати уважно, з інтересом? Зараз кожний з вас слухає цей текст, тому що у нього є мета — порахувати, скільки слів «слухати» у тексті. У спілкуванні з іншою лю­диною повинна бути мета — слухати, щоб зрозуміти того, хто поряд. (11 р.)

Запропонувати учням переказати те, що запам’ятали з тексту. Висновок: чим уважніше слухаємо, тим краще розуміємо й тим краще запам’ятовуємо.

— Чи осягне людина мистецтво спілкування, залежить від її вміння слухати інших. Сьогодні ми розглянемо біблійний погляд на здатність людини ефективно спілкуватися з іншими, адже саме спілкування лежить в основі збудування стосунків з іншими.

2. Робота в групах

Поділити клас на 2 групи та роздати кожній групі аркуш паперу.Завдання :

1 група складає список «Що заважає слухати?».

2 група складає список «Наслідки невміння слухати».

Представлення учнями списків.

Причини та наслідки невміння слухати учні записують у зошитах

ПРИЧИНА:

— егоїзм — висока думка про себе і зневага до інших;

— нестриманість;

— острах бути непоміченим;

— відсутність інтересу до людини.

НАСЛІДКИ:

— важливе проходить повз вуха;

— руйнування стосунків унаслідок нерозуміння та не­поваги.

Висновок: основна причина невміння слухати іншого — це людський егоїзм. І наслідки — зруйновані стосунки.

3. Завдання 2 з підручника, ст. 34-35

Уважно прочитати євангельську притчу та дати відповіді на питання. Один учень з парти читає запитання,а відповідь дає його сусід по парті і так кожна парта опрацьовує завдання.

4. Збудування стосунків з Богом

Збудування стосунків з Богом починається з уміння слухати Бога. Якщо людина неуважна до слів Самого Бога, вона виявляє непошану до Нього. А надалі вона буде неуважна до слів інших людей. Отже, починати треба з уміння слухати Бога.

— Що означає вміти слухати Бога?

Дослідження тексту (Як. 1:19–25).

Слухач Слова Божого

Виконавець Слова Божого

22: обманює сам себе.

23–24: подібний тому, хто розглядає себе

у дзеркалі, але забуває і не виправляється.

25: забудько.

Висновок: для нього Слово Боже не прино­сить ніякої користі.

25: заглядає (глибоко вдумується) у закон

 досконалий;

пробуває у ньому (прийти і залишитися;

 жити);

виконавець діла (його віра в Бога

 виявляється в ділі);

буде блаженний у діянні своїм.

Висновок: виконання Слова Божого приносить щастя.

 

Загальний висновок з тексту: на жаль, дуже багато людей сьогодні є тими, хто обманює себе. Вони вважають, що вірять у Бога і шанують Його. Вони намагаються виконувати безліч ритуалів, але ігнорують Його Слова. Як би ви поставилися до того, хто говорить вам, що любить і шанує, але водночас ви бачите, що ця людина не зацікавлена слухати вас? Отже, наше ставлення до Біблії виявляє наше ставлення до її Автора — Бога.

Любити Бога — виконувати Його Слово. Вміння слухати Бога означає бути виконавцем Його Слова.

Отже, слід починати з того, щоб навчитися слухати Бога, тоді зможеш навчитися слухати ближніх.

5. Вміння слухати ближнього

Щодо уміння слухати ближнього — ми знаємо другу заповідь: «полюби ближнього так, як любиш себе». Виявляй до нього те, що ти очікуєш від нього. Кожен має потребу в тому, щоб його вислухали.

Якось до лікаря звернулася жінка. Вона довго розповідала про те, що її непокоїть, а потім сказала: «Дякую, лікарю, за те, що вислухали мене, мені стало набагато легше». Сказавши це, вона із задоволеною усмішкою вийшла, залишивши лікаря у здивуванні.

Читання Біблії: «І як бажаєте, щоб вам люди чинили, так само чиніть їм і ви» (Лк. 6:31).

Як практично виконувати це «золоте правило» у контексті теми про спілкування?

— Як боротися з егоїзмом? (Відповіді учнів.)

— Що є протилежним егоїзмові? (Любов.)

Починати долати цю проблему треба з виконання першої заповіді: «полюби Бога всім серцем, всією душею…» (Мк. 12:30–31).

Пояснення за допомогою схеми:

Егоїзм:

Любов:

— Я хочу

— Мені треба

— Ти дай

— Ти хочеш

— Тобі треба

— Я даю

 (Схему прикріпити на дошці)

Егоїзм спрямований на задоволення своїх власних потреб та бажань: «я хочу», «мені треба». Відповідно, які очікування від іншого? — «Ти дай». Любов, навпаки, сконцентрована не на собі, а на іншій людині: «Ти хочеш», «Тобі треба». Тому й дії любові інші — вона віддає.

6. Виявлення уважності та вміння слухати в учнів за допомогою завдання 5 з підручника , ст. 36

  • Уважно розглянути малюнки. Переказати зміст притчі,зберігаючи послідовність.
  • Підготувати на аркушах паперу

Сіяч – це Господь

Насіння – Слово Боже

Різні грунти – людські серця

(Прикріпити ці слова на дошці, ліву сторону речення залишити відкритою,а що має бути в правій стороні учні мають назвати самостійно,після їхньої відповідь прикріпити друге слово для утворення «правильного речення»).

7. Робота з колоском

Кожному з учнів роздати підготовлений аркуш паперу ,де зображений колосок.

Завдання : написати на кожному зернятку пшениці, які добрі слова ви найчастіше говорите своїм ближнім людям.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

- Що означає вміти слухати Бога?

- Яким чином ми можемо спілкуватися з Богом?

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§8 завд.1 ст.33, завд.4 ст.36

VІІ. ПІДСУМОК

Невміння слухати перешкоджає будуванню стосунків з Богом та людьми. Виконуючи дві заповіді любові, людина здатна навчитися ефективного спілкування з Творцем та ближніми.

Роздати «Пам’ятки».

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку