План – конспект уроку
з основ християнської етики
у 6 класі
на тему : Слухати і приймати слова правди
Виконала :
Топій М.О.
6 клас
Тема: Слухати і приймати слова правди
Навчальна мета: розглянути два важливі аспекти вміння слухати — у спілкуванні з Богом та з ближніми; виявити причини невміння слухати іншого та шляхи подолання цих причин; учити проявляти повагу до співрозмовника у бесіді.
Розвивальна мета: розвивати вміння висловлювати свою думку.
Виховна мета: виховувати уважність, стриманість, любов до Бога та ближнього
Біблійна основа: Мк. 12:30–31; Як. 1:19–25; Лк. 6:31.
Обладнання та матеріали: біблійні тексти, схема «Егоїзм та любов», аркуші для роботи в групах, підручник, «Пам’ятка», Біблія,свічка, образ Пресвятої Богородиці, вишитий рушник.
Тип уроку: комбінований
Методи і форми навчання: розповідь, пояснення, робота з підручником, робота з біблією, вступна бесіда, читання, робота в групах, ігровий прийом, фронтальна бесіда.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
1) християнське привітання
2) спільна молитва
3) перевірка присутніх
4) перевірка готовності класу до уроку (чистота дошки , наявність крейди)
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Що таке цінності? (це те ,що має духовну або матеріальну вартість для людини)
- Які бувають цінності? (матеріальні та духовні)
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вступна бесіда
— Багато хто з нас знає, що існує поняття «мистецтво спілкування». На вашу думку, у чому полягає це мистецтво? (Відповіді учнів.)
VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
На класній дошці написати число,класна робота , тему уроку та девіз уроку : «ХТО МАЄ ВУХА,ЩОБ СЛУХАТИ , - НЕХАЙ СЛУХАЄ». Оголосити мету уроку.
1.Ігровий прийом
Зачитати учням текст , учні повинні дуже уважно слухати й порахувати, скільки разів у цьому тексті повторюється слово «слухати» у різних його «формах».
Бог недарма дав людині два вуха та один рот — щоб вона більше слухала та менше говорила. Але, на жаль, для багатьох людей слухати когось — це складно. Адже слухати — це значить стримувати себе в бажанні висловити свою думку, стримувати себе у прагненні, щоб слухали тебе. Цікавий факт: дослідники помітили, що вміння слухати іншого — це якість, притаманна успішним людям, які досягають мети у своїй кар’єрі та в особистому житті. Також було помічено, що сім’ї, де рідше бувають сварки та непорозуміння, — це сім’ї, де люди слухають одне одного. Чи важливо вміти слухати іншого? Як ви гадаєте? Чи важко слухати уважно, з інтересом? Зараз кожний з вас слухає цей текст, тому що у нього є мета — порахувати, скільки слів «слухати» у тексті. У спілкуванні з іншою людиною повинна бути мета — слухати, щоб зрозуміти того, хто поряд. (11 р.)
Запропонувати учням переказати те, що запам’ятали з тексту. Висновок: чим уважніше слухаємо, тим краще розуміємо й тим краще запам’ятовуємо.
— Чи осягне людина мистецтво спілкування, залежить від її вміння слухати інших. Сьогодні ми розглянемо біблійний погляд на здатність людини ефективно спілкуватися з іншими, адже саме спілкування лежить в основі збудування стосунків з іншими.
2. Робота в групах
Поділити клас на 2 групи та роздати кожній групі аркуш паперу.Завдання :
1 група складає список «Що заважає слухати?».
2 група складає список «Наслідки невміння слухати».
Представлення учнями списків.
Причини та наслідки невміння слухати учні записують у зошитах
ПРИЧИНА:
— егоїзм — висока думка про себе і зневага до інших;
— нестриманість;
— острах бути непоміченим;
— відсутність інтересу до людини.
НАСЛІДКИ:
— важливе проходить повз вуха;
— руйнування стосунків унаслідок нерозуміння та неповаги.
Висновок: основна причина невміння слухати іншого — це людський егоїзм. І наслідки — зруйновані стосунки.
3. Завдання 2 з підручника, ст. 34-35
Уважно прочитати євангельську притчу та дати відповіді на питання. Один учень з парти читає запитання,а відповідь дає його сусід по парті і так кожна парта опрацьовує завдання.
4. Збудування стосунків з Богом
Збудування стосунків з Богом починається з уміння слухати Бога. Якщо людина неуважна до слів Самого Бога, вона виявляє непошану до Нього. А надалі вона буде неуважна до слів інших людей. Отже, починати треба з уміння слухати Бога.
— Що означає вміти слухати Бога?
Дослідження тексту (Як. 1:19–25).
Слухач Слова Божого |
Виконавець Слова Божого |
22: обманює сам себе. 23–24: подібний тому, хто розглядає себе у дзеркалі, але забуває і не виправляється. 25: забудько. Висновок: для нього Слово Боже не приносить ніякої користі. |
25: заглядає (глибоко вдумується) у закон досконалий; пробуває у ньому (прийти і залишитися; жити); виконавець діла (його віра в Бога виявляється в ділі); буде блаженний у діянні своїм. Висновок: виконання Слова Божого приносить щастя. |
Загальний висновок з тексту: на жаль, дуже багато людей сьогодні є тими, хто обманює себе. Вони вважають, що вірять у Бога і шанують Його. Вони намагаються виконувати безліч ритуалів, але ігнорують Його Слова. Як би ви поставилися до того, хто говорить вам, що любить і шанує, але водночас ви бачите, що ця людина не зацікавлена слухати вас? Отже, наше ставлення до Біблії виявляє наше ставлення до її Автора — Бога.
Любити Бога — виконувати Його Слово. Вміння слухати Бога означає бути виконавцем Його Слова.
Отже, слід починати з того, щоб навчитися слухати Бога, тоді зможеш навчитися слухати ближніх.
5. Вміння слухати ближнього
Щодо уміння слухати ближнього — ми знаємо другу заповідь: «полюби ближнього так, як любиш себе». Виявляй до нього те, що ти очікуєш від нього. Кожен має потребу в тому, щоб його вислухали.
Якось до лікаря звернулася жінка. Вона довго розповідала про те, що її непокоїть, а потім сказала: «Дякую, лікарю, за те, що вислухали мене, мені стало набагато легше». Сказавши це, вона із задоволеною усмішкою вийшла, залишивши лікаря у здивуванні.
Читання Біблії: «І як бажаєте, щоб вам люди чинили, так само чиніть їм і ви» (Лк. 6:31).
Як практично виконувати це «золоте правило» у контексті теми про спілкування?
— Як боротися з егоїзмом? (Відповіді учнів.)
— Що є протилежним егоїзмові? (Любов.)
Починати долати цю проблему треба з виконання першої заповіді: «полюби Бога всім серцем, всією душею…» (Мк. 12:30–31).
Пояснення за допомогою схеми:
Егоїзм: |
Любов: |
— Я хочу — Мені треба — Ти дай |
— Ти хочеш — Тобі треба — Я даю |
(Схему прикріпити на дошці)
Егоїзм спрямований на задоволення своїх власних потреб та бажань: «я хочу», «мені треба». Відповідно, які очікування від іншого? — «Ти дай». Любов, навпаки, сконцентрована не на собі, а на іншій людині: «Ти хочеш», «Тобі треба». Тому й дії любові інші — вона віддає.
6. Виявлення уважності та вміння слухати в учнів за допомогою завдання 5 з підручника , ст. 36
Сіяч – це Господь
Насіння – Слово Боже
Різні грунти – людські серця
(Прикріпити ці слова на дошці, ліву сторону речення залишити відкритою,а що має бути в правій стороні учні мають назвати самостійно,після їхньої відповідь прикріпити друге слово для утворення «правильного речення»).
7. Робота з колоском
Кожному з учнів роздати підготовлений аркуш паперу ,де зображений колосок.
Завдання : написати на кожному зернятку пшениці, які добрі слова ви найчастіше говорите своїм ближнім людям.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Що означає вміти слухати Бога?
- Яким чином ми можемо спілкуватися з Богом?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§8 завд.1 ст.33, завд.4 ст.36
VІІ. ПІДСУМОК
Невміння слухати перешкоджає будуванню стосунків з Богом та людьми. Виконуючи дві заповіді любові, людина здатна навчитися ефективного спілкування з Творцем та ближніми.
Роздати «Пам’ятки».