Тема уроку. У кожного є співуча пір'їнка. Василь Сухомлинський «Співуча пір'їнка».
Мета: удосконалювати навички літературного аналізу твору, формувати оцінні судження; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу; збагачувати активний словник учнів; виховувати любов і турботливе ставлення до природи.
Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання. підруч. для 4 кл. / О. Я. Савченко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015 – 174-175 с.; картки для індивідуальноїта групової роботи; картинка «Стрепет».
Тип уроку: комбінований.
Зміст уроку
І. Організація класу.
1.1. Привітання.
-Тремо долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Розводимо ручки на невелику відстань. Відчуваємо тепло? Усе своє тепло, доброту своїх сердець вкладаємо в уявну кульку. Продовжуємо її ліпити ручками, а тепер разом з усмішкою відправляємо усім присутнім!
ІІ. Актуалізація і корекція знань.
2.1. Мовленнєва розминка.
Гра «Дощик»
Діти читають хором.
-Накрапає дощ (тихо).
-Дощ пускається сильніше (голосніше).
-Злива (голосно).
-Дощ слабшає (тихіше).
-Дощ припинився (читання припиняється).
2.2. Робота над скоромовкою.
Тема уроку. У кожного є співуча пір’їнка. Василь Сухомлинський «Співуча пір'їнка».
Мета: удосконалювати навички літературного аналізу твору, формувати оцінні судження; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу; збагачувати активний словник учнів; виховувати любов і турботливе ставлення до природи.
Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання. підруч. для 4 кл. / О. Я. Савченко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015 – 174-175 с.; картки для індивідуальної та групової роботи; картинка «Стрепет».
Тип уроку: комбінований.
Зміст уроку
І. Організація класу.
1.1. Привітання.
ІІ. Актуалізація і корекція знань.
2.1. Мовленнєва розминка.
Гра «Дощик»
Діти читають хором.
2.2. Робота над скоромовкою.
Бабуся в кіоску забула авоську,
А внучка Ганнуся відразу гайнула,
Забуту авоську бабусі вернула.
2.3. Гра «Складіть і поясніть».
(Робота в групах).
Гарні не красиві слова, … |
Не було б краси. |
Якби все на світі було однакове, … |
Своя співуча пір’їнка. |
Рана від слова заживає, проте… |
А красиві діла. |
До самої вершини… |
Слід глибокий зостається. |
У кожної людини є… |
Веде кам’яна стежина. |
III. Повідомлення теми уроку.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
V. Сприймання нового матеріалу, його усвідомлення.
5.1. Створення проблемної ситуації.
- А про це ви дізнаєтесь, коли послухаєте казку.
5.2. Читання тексту вчителем.
5.3. Словникова робота.
Читання слів «буксиром» за вчителем:
Свист струни
Стрепет пір’їнка
Звучання найтоншої
Висувається дивовижний
– Доберіть синоніми до слова дивовижний (чудовий, прекрасний, прегарний, чарівний).
5.4. Повторне читання казки вголос «ланцюжком».
5.5. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
5.6. Фізкультхфвилинка.
Трава – низенька-низенька (присісти),
Дерева – високі-високі (потягнутися).
Вітер дерева колише, гойдає (нахили тулуба),
То вправо, то вліво хитає,
То вперед, то назад, то вниз пригинає.
Птахи летять, відлітають
(помахати руками, як крилами),
А учні тихенько за парти сідають
Та вправи вивчають.
VI. Узагальнення та систематизація знань.
6.1. Гра «Розвідники».
6.2. Розігрування сценки за прочитаним.
6.3. Тестування (перевіримо, чи уважними ви були протягом уроку). Кожному дається картка з питаннями і 5 хв. на виконання.
«Що з двох правильне?»
1. Цей твір є.,.
а) оповіданням; б)казкою.
2.Стрепет - це...
а)дивовижний птах; б)хлопчик.
3.Стрепет співає...
а)крилом; б) дзьобом.
4.Якось Стрепет загубив.,
а)голос; б)співучу пір’їнку.
5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....
а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.
6. Чоловік згадував Стрепета і думав...
а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;
б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».
Відповіді 1-6, 2-а, 3-а, 4-6, 5-а, 6-а
VII. Підсумок уроку.
7.1. Технологія «Мікрофон».
- Що ви зрозуміли з казки?
Будь уважний до себе й до інших, не загуби свою співучу пір'їнку!
7.2. Сенкан. Робота в групах.
Схема сенкану на дошці. Діти діляться на групи по 5 осіб.
Тема – здібності
Неповторні і прекрасні
Творять, вигадують, дивують
Роблять кожну людину неповторною
У кожного – своя співуча пір’їнка
VIII. Домашнє завдання
Гарні не красиві слова, … |
Не було б краси. |
Якби все на світі було однакове, … |
Своя співуча пір’їнка. |
Рана від слова заживає, проте… |
А красиві діла. |
До самої вершини… |
Слід глибокий зостається. |
У кожної людини є… |
Веде кам’яна стежина. |
Гарні не красиві слова, … |
Не було б краси. |
Якби все на світі було однакове, … |
Своя співуча пір’їнка. |
Рана від слова заживає, проте… |
А красиві діла. |
До самої вершини… |
Слід глибокий зостається. |
У кожної людини є… |
Веде кам’яна стежина. |
«Що з двох правильне?»
1. Цей твір є.,.
а) оповіданням; б)казкою.
2.Стрепет - це...
а)дивовижний птах; б)хлопчик.
3.Стрепет співає...
а)крилом; б) дзьобом.
4.Якось Стрепет загубив.,
а)голос; б)співучу пір’їнку.
5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....
а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.
6. Чоловік згадував Стрепета і думав...
а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;
б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».
«Що з двох правильне?»
1. Цей твір є.,.
а) оповіданням; б)казкою.
2.Стрепет - це...
а)дивовижний птах; б)хлопчик.
3.Стрепет співає...
а)крилом; б) дзьобом.
4.Якось Стрепет загубив.,
а)голос; б)співучу пір’їнку.
5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....
а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.
6. Чоловік згадував Стрепета і думав...
а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;
б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».
«Що з двох правильне?»
1. Цей твір є.,.
а) оповіданням; б)казкою.
2.Стрепет - це...
а)дивовижний птах; б)хлопчик.
3.Стрепет співає...
а)крилом; б) дзьобом.
4.Якось Стрепет загубив.,
а)голос; б)співучу пір’їнку.
5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....
а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.
6. Чоловік згадував Стрепета і думав...
а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;
б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».
1