У кожного є співуча пір’їнка. Василь Сухомлинський «Співуча пір'їнка».

Про матеріал

Тема уроку. У кожного є співуча пір'їнка. Василь Сухомлинський «Співуча пір'їнка».

Мета: удосконалювати навички літературного аналізу твору, формувати оцінні судження; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу; збагачувати активний словник учнів; виховувати любов і турботливе ставлення до природи.

Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання. підруч. для 4 кл. / О. Я. Савченко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015 – 174-175 с.; картки для індивідуальноїта групової роботи; картинка «Стрепет».

Тип уроку: комбінований.

Зміст уроку

І. Організація класу.

1.1. Привітання.

-Тремо долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Розводимо ручки на невелику відстань. Відчуваємо тепло? Усе своє тепло, доброту своїх сердець вкладаємо в уявну кульку. Продовжуємо її ліпити ручками, а тепер разом з усмішкою відправляємо усім присутнім!

ІІ. Актуалізація і корекція знань.

2.1. Мовленнєва розминка.

Гра «Дощик»

Діти читають хором.

-Накрапає дощ (тихо).

-Дощ пускається сильніше (голосніше).

-Злива (голосно).

-Дощ слабшає (тихіше).

-Дощ припинився (читання припиняється).

2.2. Робота над скоромовкою.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. У кожного є співуча пір’їнка. Василь Сухомлинський «Співуча пір'їнка».

Мета: удосконалювати навички літературного аналізу твору, формувати оцінні судження; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання і осмислення навколишнього світу; збагачувати активний словник учнів; виховувати любов і турботливе ставлення до природи.

Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання. підруч. для 4 кл. / О. Я. Савченко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015 – 174-175 с.; картки для індивідуальної  та групової роботи; картинка «Стрепет».

Тип уроку: комбінований.

Зміст уроку

І. Організація класу.

1.1. Привітання.

  •                   Тремо долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Розводимо ручки на невелику відстань. Відчуваємо тепло? Усе своє тепло, доброту своїх сердець вкладаємо в уявну кульку. Продовжуємо її ліпити ручками, а тепер разом з усмішкою відправляємо усім присутнім!

ІІ. Актуалізація і корекція знань.

2.1. Мовленнєва розминка.

Гра «Дощик»

Діти читають хором.

  •                   Накрапає дощ (тихо).
  •                   Дощ пускається сильніше (голосніше).
  •                   Злива (голосно).
  •                   Дощ слабшає (тихіше).
  •                   Дощ припинився (читання припиняється).

2.2. Робота над скоромовкою.

Бабуся в кіоску забула авоську,

А внучка Ганнуся відразу гайнула,

Забуту авоську бабусі вернула.

2.3. Гра «Складіть і поясніть».

  •                   Багато прислів’їв, приказок і висловів із творів В. О. Сухомлинського стали крилатими. Відновіть їх і поясніть значення.

(Робота в групах).

 

Гарні не красиві слова, …

Не було б краси.

Якби все на світі було однакове, …

Своя співуча пір’їнка.

Рана від слова заживає, проте…

А красиві діла.

До самої вершини…

Слід глибокий зостається.

У кожної людини є…

Веде кам’яна стежина.

 

III. Повідомлення теми уроку.

  •                   Згадайте, хто з письменників написав «Казки школи під голубим небом» та пропонував проводити уроки серед природи? (В. О. Сухомлинський)
  •                   Які твори цього автора ми вже читали? («Які вони бідні», «Верба – мов дівчина золотокоса», «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня»,
  •                   Чого вони нас навчили?)
  •                   А сьогодні ми познайомимося з казкою «Співуча пір’їнка».

 IV. Мотивація навчальної діяльності.

  •                   Багато дітей на планеті, але саме таких, як ви, нема ніде. Навіть зовні схожі близнята, але в кожного з них своє життя, свої погляди, свій характер, свої здібності. Хтось гарно малює, співає, розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Але людина не завжди цінує свою унікальність, знає свої здібності і розвиває їх. Саме на такі роздуми хочуть наштовхнути вас твори цього розділу. А першим з них є казка В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка».

V. Сприймання нового матеріалу, його усвідомлення.

  •                   Про що йшлося в розділах «Я хочу сказати своє слово» та «Візьму перо і спробую»?
  •                   Так, кожен із вас має здібності. Хтось гарно танцює, співає, малює, а хтось – швидко і правильно розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Хтось майстерно вирізує лобзиком, вишиває, а хтось – уміє доглядати тварин, вирощувати квіти...

5.1. Створення проблемної ситуації.

  •                   А чи знаєте ви хто такий стрепет?

- А про це ви дізнаєтесь, коли послухаєте казку.

5.2. Читання тексту вчителем.

  •                   Чи сподобалась вам казка?
  •                   Які почуття вона у вас викликала?
  •                   Про яку пташку розповідається в казці?
  •                   Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха? (Демонстрування малюнка, на якому зображено стрепета.)

Картинки по запросу Стрепет

  •                   Стрепет належить до родини дроф. Це великий птах із сильними довгими ногами, короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати у степах з високою та густою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає ховатися від ворогів. А з голосом цій пташці не поталанило. Вона може лише невиразно шипіти.

5.3. Словникова робота.

Читання слів «буксиром» за вчителем:

Свист струни

Стрепет пір’їнка

Звучання найтоншої

Висувається дивовижний

– Доберіть синоніми до слова дивовижний (чудовий, прекрасний, прегарний, чарівний).

5.4. Повторне читання казки вголос «ланцюжком».

5.5. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

  •                   Чому цей твір є казкою? (Птах розмовляє, пір’їнка співає) Що в ньому правда, а що вигадка?
  •                   Як стрепет співає? (Співає крилом тонким свистом)
  •                   Прочитайте, з чим порівнюється його спів? (Схожий він і на звучання найтоншої струни, коли по ній водити смичком, і на пісню вітру в тонкій стеблині очерету).
  •                   Яке трапилося лихо? (Загубив Стрепет співучу пір'їнку)
  •                   Хто знайшов пір’їнку? (Сергійко).
  •                   Як стрепет знайшов свою пір’їнку? (Почув Стрепет спів своєї пір'їнки).
  •                   Прочитайте, про що птах просив Сергійка? (– Хлопчику, віддай мою співучу пір'їнку. Я не можу жити без пісні).
  •                   Який висновок для себе зробив уже дорослий чоловік? (Доведіть словами твору) («У кожної людини є своя співуча пір'їнка. Нещасливий той, у кого такої пір'їнки немає »).
  •                   Як ви зрозуміли ці слова?
  •                   Про що примусила задуматися ця казка?

5.6. Фізкультхфвилинка.

Трава – низенька-низенька (присісти),

Дерева – високі-високі (потягнутися).

Вітер дерева колише, гойдає (нахили тулуба),

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають

(помахати руками, як крилами),

А учні тихенько за парти сідають

Та вправи вивчають.

VI. Узагальнення та систематизація знань.

6.1. Гра «Розвідники».

  •                   Знайти і прочитати, які спільнокореневі слова автор вжив у тексті до слова спів.(Співає, співуча, поспівати, заспівала, співати, спів).
  •                   Скільки разів у творі автор вжив слово «Сергійко»? (3)
  •                   А скільки разів вжив слово «Стрепет»? (8)

6.2. Розігрування сценки за прочитаним.

  •                   Спробуйте уявити себе на місці героя казки, Сергійка, і птаха Стрепета. Пограємо в театр. Можете закінчити казку по своєму.

6.3. Тестування (перевіримо, чи уважними ви були протягом уроку). Кожному дається картка з питаннями і 5 хв. на виконання.

«Що з двох правильне?»

1. Цей твір є.,.

а) оповіданням; б)казкою.

2.Стрепет - це...

а)дивовижний птах; б)хлопчик.

3.Стрепет співає...

а)крилом; б) дзьобом.

4.Якось Стрепет загубив.,

а)голос; б)співучу пір’їнку.

5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....

а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.

6. Чоловік згадував Стрепета і думав...

а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;

б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».
 

  Відповіді 1-6, 2-а, 3-а, 4-6, 5-а, 6-а

VII. Підсумок уроку.

7.1. Технологія «Мікрофон».

  •                   Казку, якого письменника ми сьогодні вивчали?

- Що ви зрозуміли з казки?

  •                   До чого автор намагається закликати читача?

Будь уважний до себе й до інших, не загуби свою співучу пір'їнку!

7.2. Сенкан. Робота в групах.

Схема сенкану на дошці. Діти діляться на групи по 5 осіб.

Картинки по запросу сенкан

Тема – здібності

Неповторні і прекрасні

Творять, вигадують, дивують

Роблять кожну людину неповторною

У кожного – своя співуча пір’їнка

VIII. Домашнє завдання

  •                   Намалюйте малюнок до казки. Навчіться переказувати цю казку. (с.174). Спробуйте скласти акровірш про стрепета.

 

 

 

 

 

 

Гарні не красиві слова, …

Не було б краси.

Якби все на світі було однакове, …

Своя співуча пір’їнка.

Рана від слова заживає, проте…

А красиві діла.

До самої вершини…

Слід глибокий зостається.

У кожної людини є…

Веде кам’яна стежина.

 

 

Гарні не красиві слова, …

Не було б краси.

Якби все на світі було однакове, …

Своя співуча пір’їнка.

Рана від слова заживає, проте…

А красиві діла.

До самої вершини…

Слід глибокий зостається.

У кожної людини є…

Веде кам’яна стежина.

«Що з двох правильне?»

1. Цей твір є.,.

а) оповіданням; б)казкою.

2.Стрепет - це...

а)дивовижний птах; б)хлопчик.

3.Стрепет співає...

а)крилом; б) дзьобом.

4.Якось Стрепет загубив.,

а)голос; б)співучу пір’їнку.

5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....

а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.

6. Чоловік згадував Стрепета і думав...

а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;

б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».

 

«Що з двох правильне?»

1. Цей твір є.,.

а) оповіданням; б)казкою.

2.Стрепет - це...

а)дивовижний птах; б)хлопчик.

3.Стрепет співає...

а)крилом; б) дзьобом.

4.Якось Стрепет загубив.,

а)голос; б)співучу пір’їнку.

5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....

а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.

6. Чоловік згадував Стрепета і думав...

а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;

б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».

 

«Що з двох правильне?»

1. Цей твір є.,.

а) оповіданням; б)казкою.

2.Стрепет - це...

а)дивовижний птах; б)хлопчик.

3.Стрепет співає...

а)крилом; б) дзьобом.

4.Якось Стрепет загубив.,

а)голос; б)співучу пір’їнку.

5.Співучу пір'їнку Стрепета знайшов....

а)маленький Сергійко; б)дядько Сергій.

6. Чоловік згадував Стрепета і думав...

а) «У кожної людини є своя співуча пір "інка»;

б) «Нещасливий той, у кого є співуча пір "інка».

1

 

docx
Додано
28 вересня 2018
Переглядів
6618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку