У рок літературного читання "Дружба – велика сила!"

Про матеріал
Урок літературного читання " Дружба - велика сила!" Мета: удосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання, продовжувати формувати уявлення про людські чесноти, розвивати мовлення учнів, виділяти головне, висловлювати оцінні судження. Збагачувати словниковий запас, виховувати почуття товариськості.
Перегляд файлу

Тема: Дружба – велика сила!

Мета: Удосконалювати навички  правильного, виразного, свідомого читання, продовжувати формувати уявлення про людські чесноти, розвивати мовлення учнів, виділяти головне, висловлювати оцінні судження. Збагачувати  словниковий запас, виховувати почуття товариськості.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

  – Добрий день! У добрий час рада я вітати вас!

Давайте поглянемо один на одного, усміхнемося. Нехай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, взаємоповаги, пізнання та успіху.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів.

1. Вступне слово вчителя.

    – Ми живемо серед людей, весь час спілкуємося з ними. Іноді ці стосунки короткочасні, іноді вони тривають багато років. Вони можуть впливати на наш настрій і життя.

   Якою б не була людина, вона повсякчас потребує любові, позитивної оцінки, постійно прагне відчувати на собі чиюсь турботу, хоче почуватися важливою і потрібною. Такі відчуття може дати родина, де кожного люблять просто за те, що він є. Ми звикаємо до цієї любові дуже швидко. Вона здається нам природною, як сонце, небо, повітря. Але ж хочеться, щоб нас шанували, любили не тільки рідні. І такі люди знаходяться. Хто вони ви скажете виконавши  ось таке завдання.

2. Гра «Незвичайна математика»

Дрізд – ізд + у +зірка – рка = …  ( ДРУЗІ )

3. Гра «Чарівний клубочок».

Діти, утворимо коло. Подивіться на це мереживо Нитки показують нам, як ми в класі пов’язані один з одним. Вони символізують дружбу між учнями нашого класу. А тепер торкніться ниточок Відчуваєте, які вони на дотик? ( вони м’якенькі, ніжні, і від них наче відходить тепло). Саме такими є стосунки між друзями: теплі, ніжні.

Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу та друзів. З’ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього?

Вправа „Очікування”.

Що ви очікуєте від уроку?

(Я очікую, що на уроці буде цікаво. Я хочу дізнатися щось корисне та важливе. Я очікую, що ми будемо працювати в групах).

А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно і красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, учитися дружнім стосункам

4. Добір слів, які характеризують справжніх друзів.

 – Оберіть ті риси, які ви вважаєте важливими і потрібними для того, щоб ви могли назвати людину своїм другом.

 

На дошці слова: 

 

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

Вибрані слова розміщуємо в два стовпчики.

Доброта                        Відвертість

Чесність                       Вихованість

Вірність                       Справедливість

Щедрість                     Чуйність

4. Мовна розминка.

* Прочитати ці слова на одному диханні;

* зверзу-вниз, знизу-вверх;

* перше слово з першого стовпчика, останнє – з другого і т. д.

 5. Технологія „Мозкова атака”.

- Поясніть зміст слова дружити. ( Це означає товаришувати, приятелювати, . приязно ставитися один до одного).

 - Як ви розумієте значення слова друг? ( Особа, пов’язана з ким - небудь дружбою, довір’ям; товариш, приятель).

 

А зараз за початковими літерами слова дружба назвати якості свого товариша.

Д - добрий, дбайливий,дотепний.

Р - розумний, радісний.

У - уважний, урівноважений.

Ж - життєрадісний, жвавий.

Б - бадьорий, балакучий.

А - акуратний, активний.

 

ІІІ Закріплення знань.

На урок ви підготували вірші, оповідання про дружбу і ми зараз послухаємо.

 

 

IV. Фізкультхвилинка.

     Слухати ми перестали

     І тепер всі дружно встали.

     Будем ми відпочивати,

     Нумо вправу починати.

     Руки вгору, руки вниз

     І легесенько прогнись.

     Покрутились,повертілись
     На хвилинку зупинились.

     Пострибали, пострибали,

     Раз – присіли, другий – встали.

     Всі за парти посідали,

Вчитись знову ми почали.

 

V.  Закріплення та осмислення знань.

Робота в групах над оповіданнями.

 Пропоную вам прочитати оповідання (у кожної групи своє) і допомогти героям виправити помилки. Перша група читає і обговорює оповідання „ У новій школі”.

Відповідає на запитання:

Чому Нюра не захотіла дружити з Галею?

Яку пораду ви могли б дати Галі?

Чому Нюра так довго не могла вирішити, з ким їй дружити?

Чого вчить нас це оповідання? (Не поспішати у виборі друзів. Ретельно обдумувати свій вибір).

Друга група читає і готує відповіді за оповіданням „ Друзі”.

Чи були хлопці справжніми друзями? Чому?

Як треба було поводитися хлопчикам, щоб бути справжніми друзями?

Чого вчить це оповідання? (Завжди думай, чи правильно ти чиниш, зупини друга, якщо він неправий у своїх діях).

Третя група читає оповідання „ Кордон” і готує відповіді.

- Чому Сашко не хотів дружити з Наталею?

- Як змінилася поведінка Сашка? Чому?

- Чи має значення для дружніх стосунків стать людини? Доведіть.

 

VІІ.  Робота з «Веселим струмочком»

Читання оповідання «Загублені рукавички»

Читання «Буксир»;

«Дощиком»;

3. Закінчи речення:

- Ми живемо в одному будинку…..

-  І справді обидва біляві…

- Коли похолодало і випав сніг, Ігореві…

- Наступної перерви…

- Мама, звісно, погнівається, обізве гавою-роззявою….

- Ні, якщо вже віддавати Ігореві ..

- Коли я вдома викладав на стіл..

Прочитати останній абзац.

Робота над текстом.

 

VІІІ.  Підсумок уроку

Люди постійно спілкуються один з одним. Вони не можуть жити по - іншому. Кожен добре знає, як страшно бути самотнім. Добре, коли є.товариші, друзі, приятелі.

Як ви гадаєте, це одне і те ж саме, чи це слова з різним лексичним значенням? Так, це слова - синоніми, а це означає, що вони близькі за значенням, але не рівні.

 

Пізнавальна гра, яка називається:

«Знайди кінець прислів'я»
 

Не май сто рублів, а май ... (... Сто друзів).

Людина без друзів, що дерево ... (... Без коріння).

Друга шукай, а знайдеш ... (... Бережи).

Дерево живе корінням, а людина ... (... Друзями).

Дружба не гриб, в лісі ... (... Не знайдеш).

Старий друг краще ... (... Нових двох).

2. – Прочитайте мовчки прислів’я, записані на дошці.

Справжній друг пізнається в біді.

Дерево міцне корінням, а людина друзями.

Міцну дружбу й вогонь не спалить.

Справжнього друга за гроші не купиш.

Друга шукай, а знайдеш – тримай.

– Використайте їх у своїй відповіді, яку почніть словами: « На сьогоднішньому уроці я зрозумів (зрозуміла), що …

Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.

Що таке дружба? - Що означає дружити?

Ну а якщо вив же посварилися з другом з вашої вини, то краще попросити пробаченій дивлячись йому у вічі, а потім сказати якусь мирилку. Наприклад: „ Мирись, мирись ніколи не сварись”.

Тож, бережіть друзів, якщо вони є, шукайте, якщо їх у вас немає.

Цінуйте дружбу, намагайтеся бути достойними слова «друг» чи «подруга».

 

doc
Додав(-ла)
Жук Наталя
Додано
24 березня
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку